Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62962

• Stout
  • Stout's profilbilde
Osvaldo skrev:
Mye surmuling her. Jeg er superhappy med:
3 points, job done.
Kane on fire. Scorer med venstre, høyre og hodet.
Ingen skader.
Vi er effektive.
Sissoko gjør en god kamp.
Vi styrer og har ballen mest.
Lloris med flere viktige redninger.
Det ryddes brukbart unna bakover.
Vi klarer oss uten en haug av våre beste spillere.
Vi har litt marginer og blir ikke straffet for feil som gjøres. (Er vi blitt et topplag?).
BD taper hjemme.
Vi topper gruppa med RM.
Flere unggutter får CL-erfaring.

Må være lov å fokusere på det positive.
Nei! ...
- Det er bedre med en elg i skogen enn ti på taket
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62963

• Slettet bruker
  • Slettet bruker's profilbilde
Helt greit dette, tre poeng og tre mål uten å slite oss for hardt ut. Noen feberfeil men det gikk bra, er det noe vi er blitt gode til de siste årene så er det å spille med høy risiko. Men det er jo the spurs way synes jeg. Hadde vi hatt et mer kreativt mannskap i dag hadde nok denne kampen føltes mye enklere, er ikke allverden med kreativitet på midten uten Eriksen og Alli. Synes vi skal være fornøyde i dag, fjoråret tatt i betraktning. Vi har seks poeng på to kamper og vi begynner å finne formen bakover. Tror det blir et bra år for oss i år!
Følgende bruker har takket deg: Knut

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62964

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Uansett omvi spelte bra eller ikkje, så var det utruleg deilig med 3 poeng.

No bør det være nok med 4 poeng til for å gå vidare.

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62965

• HH
  • HH's profilbilde
Veldig fornøyd med resultatet. Også veldig fornøyd med at vi nok ikke brukte all verden med energi. Ikke dermed sagt at man ikke kan være skuffet av prestasjonen underveis.

Ikke bare relatert til denne kampen, men jeg mener Pochettino er litt på villspor nå.

1. Alderweireld burde spille sentralt. Ute på siden blir det oftere mann mot mann. Som da APOEL traff tverrliggeren er ikke dette Alderweirelds største styrke. Vertonghen er mye mer komfortabel i slike situasjoner og Sanchez har fysikken til å løse dette bedre. Alderweireld derimot er utrolig bra til å lese farligheter. Denne ferdigheten får han mer bruk for sentralt da han kan "dekke opp" for de andre. Den eneste grunnen til at Alderweireld burde spille ute mot høyre er at han da enklere kan slå lange tverrsoverpasninger, men det gjorde han også mye da han spilte sentralt i fjor så.....

2. Trekant på midten. Har ikke nødvendigvis noe i mot en trekant, men da trenger man spilletyper som trives som indreløpere. Dembele er ingen indreløper. Wanyama er ingen indreløper. Dier er det ikke. Winks kan kanskje fungere der, men synes også han passer bedre i en flat toer. Sissoko er den eneste som har en stil som passer bedre som indreløper enn i en flat 2-er. Så har vi brukt Eriksen, men selv om det fungerer greit er han enda farligere i en friere rolle høyere i banen. Skal vi spille 3-5-2 med en trekant sentralt må vi rett og slett få inn andre spilletyper (selv om jeg forventer at de vi har nå vil venne seg til det utover sesongen - så litt bedre blir det nok).

3. Litt en følgefeil av nr. 2. Alli som nesten ren spiss. I fjor hadde vi Eriksen og Alli som vandret ganske fritt bak Kane. Nå som Eriksen er blitt flyttet ned er Alli blitt alt for alene. Tidligere måtte motstanderen plukke opp både Alli og Eriksen som vandret fritt (samt at Kane kan brukes som oppspillspunkt) - nå som Eriksen er lavere i banen er det enklere å ha kontroll på Alli.

4. Vi er utrolig mye slappere i presset enn hva vi var. Vet ikke om det skyldes at balansen i 3-5-2 er annerledes, men i fjor kunne Alli, Eriksen og Kane jakte i flokk høyt oppe. Nå blir det først Alli og Kane som ikke er nok. Vi forsvarer oss rett og slett mindre som en enhet.

5. Med skadeproblemer på Winks og Dembele (Winks visste vi før sesongen - Dembele sliter tydeligvis med sitt vanlige) så er det nå tydelig at vi mangler en CM. Selv om Sissoko har vært bedre i år enn i fjor så er han fortsatt ikke god nok. Og det kan ikke være slik at vi starter med Winks som ikke er 100% mens vi samtidig har 0 sentrale midtbanespillere på benken som vi hadde mot APOEL (TOB er 17 år). Trist at det var WBA og ikke vi som lånte Krychowiak.

Jeg er egentlig veldig optimistisk på vår fremtid og jeg synes vi har en veldig god tropp, men akkurat nå får vi ikke det beste ut av den. Og hvis ikke Winks virkelig tar opp hansken så er rett og slett ikke vår sentrale midtbane god nok slik Dembele nå fremstår.
Følgende bruker har takket deg: Tstone

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62966

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Kan vel føye til at å bruke en høyreback uten venstrefot som venstreback bare er tull når man har en venstreback tilgjengelig. Så jo med en gang hvordan det løsnet da vi plutselig fikk to sider å bruke midtveis i 2.omg i går.

Ellers enig i mye av det HH skriver. Spesielt om Alderweireld som virker for tung til å være en slags kombinasjon av back og stopper som den rollen er. Synes det ser ut som han har vært litt for mye i vektrommet. Han er egentlig som skapt for den sentrale jobben samtidig som Sanchez virker å være litt utilpass der. Bare å bytte de to så tipper jeg det blir mye bedre med en gang.
Audere-est-Facere

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62967

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at Trippier ikke burde spilt på venstre, men ikke enig i at det var i seg selv skyld i problemene i går. En av de største sjansene vi skapte kom gjennom Trippier fra venstre.

Derimot generelt skuffet over Trippier (selv om han var bedre enn Aurier i går). Alt for forsiktig. Havner alt for ofte på mellomdistanse både defensivt og offensivt - uavhengig av hvilken side han spiller på. Forventet egentlig at han skulle ta et steg frem nå som han virkelig hadde sjansen til å ta over høyrebacken. Ikke at jeg har gitt opp da Davies også brukte minst 10 kamper på å komme seg i gjenge, men synes ikke det ser særlig lovende ut per nå. Aurier vil definitivt bli bedre med tiden og da kan det være for sent for Trippier.

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62968

• Halvor Dalene
  • Halvor Dalene's profilbilde
Jeg er skuffet over Aurier i går. Jeg syns han flere ganger virket uinteressert på returløpene og slapp motstander med ball fra seg på egen banehalvdel. Han ender også opp på feil side(utsiden) når han må takle og skaper unødvendig spenning og frispark. Innleggene hans går ofte i en motspiller eller slås inn i rom der ingen er.

Selv om det er tidlig i hans Spurs-karriere, er jeg usikker på om jeg ser en umiddelbar oppgradering av Walker i han. Jeg syns han sliter med posisjonering.
"It is better to fail aiming high than to succeed aiming low."

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62969

• HH
  • HH's profilbilde
Halvor Dalene skrev:
Jeg er skuffet over Aurier i går. Jeg syns han flere ganger virket uinteressert på returløpene og slapp motstander med ball fra seg på egen banehalvdel. Han ender også opp på feil side(utsiden) når han må takle og skaper unødvendig spenning og frispark. Innleggene hans går ofte i en motspiller eller slås inn i rom der ingen er.

Selv om det er tidlig i hans Spurs-karriere, er jeg usikker på om jeg ser en umiddelbar oppgradering av Walker i han. Jeg syns han sliter med posisjonering.

Minner litt om Son første året.

Lenge siden Aurier hadde sin topp. Var før han røk uklar med Blanc for vel 1.5 år siden at han spilte sin beste fotball. At det tar litt tid før han kommer inn i det igjen er ikke så rart. Det bekymrer meg egentlig lite hvis man tenker på litt lengre sikt.

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62970

• mags77
  • mags77's profilbilde
Andreas skrev:
Uansett omvi spelte bra eller ikkje, så var det utruleg deilig med 3 poeng.

No bør det være nok med 4 poeng til for å gå vidare.

Ja, slår vi Apoel hjemme og klarer et poeng borte mot Dortmund er vi vel klare? Da blir det minimum 10 poeng på oss og maks 10 på Dortmund og da tar vi dem på innbyrdes?

CL: APOEL - Spurs, 26/9 kl. 20:45 2 år 8 måneder ago #62971

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
HH skrev:
Enig i at Trippier ikke burde spilt på venstre, men ikke enig i at det var i seg selv skyld i problemene i går. En av de største sjansene vi skapte kom gjennom Trippier fra venstre.

Hadde vi spilt med 4 bak så hadde det på et vis blitt mindre synlig med en enbeint spiller på feil side i backrekka. Men i en femmer hvor backene langt på vei skal være breddeholderne på siste tredjedelen også blir det bare feil med en spiller som stopper flyten i angrepene for å vende opp på "godfoten". Synes den problematikken kom godt frem i førsteomgangen i går og forrige hjemmekamp hvor Trippier ble flyttet over på feil side.

HH skrev:
Derimot generelt skuffet over Trippier (selv om han var bedre enn Aurier i går). Alt for forsiktig. Havner alt for ofte på mellomdistanse både defensivt og offensivt - uavhengig av hvilken side han spiller på. Forventet egentlig at han skulle ta et steg frem nå som han virkelig hadde sjansen til å ta over høyrebacken. Ikke at jeg har gitt opp da Davies også brukte minst 10 kamper på å komme seg i gjenge, men synes ikke det ser særlig lovende ut per nå. Aurier vil definitivt bli bedre med tiden og da kan det være for sent for Trippier.

Kjøpet av Aurier var viktig, selv om jeg fremdeles er meget usikker på om han noen gang kommer opp på nivået Walker har og har hatt de siste sesongene.
Tripper og Davies er for meg fine backuper. Kan ikke helt se at Trippier i en alder av 27 plutselig skal ta enorme steg som gjør at han kommer opp til neste nivå.
Nå som vi ser ut til å spille fast med 3 sentrale bak er vingbackene uhyre viktige. Aurier og Rose i toppform tilbyr noe helt annet i form av fart og energi enn Trippier og Davies.
Audere-est-Facere
Siste endring: 2 år 8 måneder ago av Guardiola.