Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4)

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63005

• Sephiroth
  • Sephiroth's profilbilde
Lasse Sorgendal skrev:
Herlig bortekamp. Godt å se et tottenham som er så overlegne at de kan pause 2. omgang. Eriksen har vært ute med sykdom (influensa?) - synes det var ganske imponerende innsats til å ha vært sengeliggende et par dager før! Det eneste jeg ser som virkelig minus må være at Deli Alli ikke virker helt fornøyd/spilleglad. Trenger en storkamp snart så han får brilliert litt - f.eks. Real Madrid :woohoo:

COYS!

Dele er vel suspendert i den kommende Real Madrid kampen
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63007

• Ovechkin
  • Ovechkin's profilbilde
Presley skrev:
CWaddle skrev:
Presley skrev:
Jeg forsetter å sutre/klage at Alderweireld må splle høyre midtstopper, vil ha den mannen i midten.
Helt enig, men pokker heller..det må jo være en grunn. Jeg er ikke sikker på hva, men jeg har så stor trust in Pochettino :)
Kan det være farten? Sanchez virker en god del kjappere og jeg føler at det er viktig i midten.
Jan og Toby er hva jeg tror bedre fremover og det er jo litt "tryggere" når man raser avgårde fra en av sidene.

Enig stoler også 100% på pochettino.
Farten er vel viktigere på venstre/høyre midtstopper, føler heller ikke at Toby en trygg med ballen fremover,han har ikke helt kontroll/teknikk.
Alderweireld kan lese spille strålende som sental midtstopper og kan styre forsvaret på en glimrende måte.
Sanchez har større fart og det kan vikre som han har mer ballkontroll.Vil heller bruke han som høyre midtstopper.
(2-3 pils et drukket før dette inlegget)

Det er åpenbart pga farten hans at han er satt opp i midten, da han ofte blir liggende igjen som bakerste mann. Syns det er helt riktig satt opp av Poch.
For Jan og Toby som er mer pasningssikre og, la oss si kreative, finner de lettere luker gjennom ledd ved å spille litt ut mot kanten, slik at de både kan slå skrått innover/oppover i banen, langs linja eller crossere over hele matta.
For meg er det helt logisk.
Siste endring: 2 år 7 måneder ago av Ovechkin.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63008

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
helt enig sanchez er kjøpt inn for farta si, i midten kan han være back up for både toby og jan, avhengig av side. tar også noen kamper før man får se sikkerheten ved en ny 3er der bak. hadde vi brukt sanchez på høyre i midten, ville jan hatt så si null hjelp mot raske angrep i bakrommet hans. Er det en fase av spillet jeg stoler p Poch, så er det det defensive. så skikk på forsvaret han har fått er helt vanvittig. hans erfaring som stopper selv kommer selvsagt godt med
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63009

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at Sanchez sannsynligvis spiller i midten pga farten - dog uenig i at det er særlig logisk.

Mannen i midten i ei trebackslinje er den som er minst eksponert for raske angripere. Han kan senke seg før de andre hvis nødvendig og han slipper å være med på løpeturer bredt. Hvor ofte ser man i PL at noen rett og slett løper fra siste forsvarer sentralt? Glemmer man Liverpool så skjer bare ikke det på det nivået. Derimot blir stoppere ofte tatt med på turer ut bredt.

Sanchez har potensial til å være helt rå i dueller en mot en. Da bør han spille i en rolle som gjør at han ofte havner i slike situasjoner. Alderweireld er vår klart beste til å lese spillet defensivt. Han minner litt om Rune Bratseth som kommer inn i det noen andre har feilberegnet litt. Sanchez derimot går ofte på en liten smell hvor han blir for ivrig i taklingsforsøket. Det er greit hvis Alderweireld står bak og passer på - mindre gunstig hvis Sanchez er den som er sentralt og da nærmest vårt mål.

Når vi har ballen gir det også mest mening i å ha Alderweireld sentralt. Ser man på Chelsea så spiller Luiz sentralt. Juventus den gang Bonucci var der og de spilte med tre sentralt - så var alltid han den sentrale. Den beste pasningsspilleren bør rett og slett være den sentrale.

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63010

• Ovechkin
  • Ovechkin's profilbilde
Det er bra at man ser forskjellig på fotball. Hadde blitt kjedelig og diskusjonsløst ellers.

Jeg mener at balansen i bakre rekke, og egentlig i hele laget, blir best slik som det er satt opp nå. Men en rask kriger i midten, og to litt mer elegante stoppere med samme egenskaper på hver sin side.
Siste endring: 2 år 7 måneder ago av Ovechkin.

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63011

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
Er enig med HH at det er oftere bruk for hurtighet ut mot kantene, men det er nettop her vi skal ha muligheten å få med en ekstra spiller hurtig til å dekke rommene om toby blir forbigått. på denne måten vil sanchez være et trumf kort og sisteforsvarer på begge kanter.

Så må man ikke glemme at Sanchez er vårt store forsvarstalent, som vi vil finslipe inn i vårt system, og han kan ikke ha bedre forsvarere rundt seg med toby på høyre og vertonghen på venstre. mindre rom for å gjøre tabber, og større frihet til og utvikle seg som spiller.
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

PL: Huddersfield(8) - Tottenham(4) 2 år 7 måneder ago #63012

• HH
  • HH's profilbilde
Tottenthom skrev:
Er enig med HH at det er oftere bruk for hurtighet ut mot kantene, men det er nettop her vi skal ha muligheten å få med en ekstra spiller hurtig til å dekke rommene om toby blir forbigått. på denne måten vil sanchez være et trumf kort og sisteforsvarer på begge kanter.

Så må man ikke glemme at Sanchez er vårt store forsvarstalent, som vi vil finslipe inn i vårt system, og han kan ikke ha bedre forsvarere rundt seg med toby på høyre og vertonghen på venstre. mindre rom for å gjøre tabber, og større frihet til og utvikle seg som spiller.

Ser absolutt ikke bort fra at det er en del av tankegangen også.

For meg er det ikke noe krise at Sanchez spiller i midten, men ser helst at han spiller høyre. Synes i det minste han burde få prøve seg der. Alderweireld har uten tvil vært svakere i år enn tidligere. Kanskje litt for enkelt å si at det må være fordi han spiller på høyre, men det kan ikke utelukkes at det er en medvirkende årsak.