Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63499

• Bosgj
  • Bosgj's profilbilde
Tottenthom skrev:
solid lagoppstilling. beste vi kan stille med. dette blir morro. har faktisk trua på en 3-1 seier
WOW! Spot on :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63500

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Vi vant 3-1, men synes egentlig ikke vi var så gode. Synes vi var vesentlig bedre mot pool. Synes vi hadde ganske så mye feilpasninger. Kan kanskje si at det skyldes god motstander, men dette Real laget var ikke veldig gode. Tydelig at de har blitt mindre sultne etter å ha vunnet 3 av 4 siste CL. Og flere av stjernene er nok muligens på hell.(Modric 32år, Ronaldo 32 år). Men viktigste faktoren er nok motivasjon, når man har vunnet alt som kan vinnes flere ganger, så er de vanskeligere å motivere seg. Er nok en grunn til at det er veldig få lag som har vunnet flere å på rad, og Real har gjort det de siste to årene.

En annen ting er at Real langt på vei var videre før kampen, og tror ikke de bryr seg så mye hvem de møter etter gruppespillet. Skulle ikke ha overrasket meg om de hadde vært ganske mye bedre hvis det var utslagsrunde. Det vante pasningspillet hos Real var helt borte. Hvor mange ganger kjørte de langpasning mot vår venstre back som gikk utover dødlinja f.eks?. Er nok en grunn til at laget virker å være ute av kampen om ligaen allerede. Forsvarsspillet deres var i perioder horribelt.

Men ellers så var jo backrekka vår veldig sterk, som den pleier å være med unntak av Davies kanskje som var middels. Winks var heller ikke på sitt beste. Det var for så vidt ikke Kane heller, men nå er nivået vi forventer av Kane også veldig høyt da. Eriksen var ikke så god i 1 omgang, mens han kom veldig i 2 omgang. Alli derimot gjorde nok sin beste kamp i år, og var nok kanskje vår beste ved siden av Jan, men headingen får han klart trekk for, for den var nesten ferdigscora.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63502

• Blystakk
  • Blystakk's profilbilde
Hvis man kan kritisere en kamp hvor Vi slår Real Madrid 3-1 skjønner jeg ingenting?
Real stilte med de beste de kunne, på samme måte som vi og gikk på banen for å gi 100%. Har vi sett Real bedre? Utvilsomt. Men ikke ta vekk noe av prestansjonen til Spurs.
Dette er en kamp som kommer til å leve lenge! Slik som bortekampen mot Milan, 5-3 mot Chelsea, taxi for Maicon etc
Siste endring: 2 år 6 måneder ago av Blystakk.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, mka07, Osvaldo, Knut, Øystein Svensen, Dougie

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63503

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Blystakk skrev:
Hvis man kan kritisere en kamp hvor Vi slår Real Madrid 3-1 skjønner jeg ingenting?
Real stilte med de beste de kunne, på samme måte som vi og gikk på banen for å gi 100%. Har vi sett Real bedre? Utvilsomt. Men ikke ta vekk noe av prestansjonen til Spurs.
Dette er en kamp som kommer til å leve lenge! Slik som bortekampen mot Milan, 5-3 mot Chelsea, taxi for Maicon etc
Poenget er vel at du skal se litt på hva som presteres av motstander og ikke bare se på "navnet". Er nok ikke helt tilfeldig at de tapte 3 dager tidligere for Girona heller. Mange vil nok tenke at siden vi slår Real Madrid 3-1, så er det nå store sjanser for at vi vinner CL, men slik er det ikke. Ja, vi kan vinne CL, men det er ikke stor sjanse for at det skjer bare fordi det tilsynelatende virker sånn siden vi slår CL-mester 3-1.

Selvfølgelig var jeg også veldig fornøyd med å slå Real, men føler likevel at den "psykiske" prestasjonen er større enn hva vi egentlig leverte fysisk på banen. For det er jo ikke alltid sånn at for å slå en storkanon så må prestasjonen ha vært skyhøy. Men det er også en viktig barriere psykisk, for våre spillere å slå et sånt lag. For dette gjør jo noe med trua i laget, og at vi også kan levere mot de aller beste.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63505

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
madbitt skrev:
Blystakk skrev:
Poenget er vel at du skal se litt på hva som presteres av motstander og ikke bare se på "navnet". Er nok ikke helt tilfeldig at de tapte 3 dager tidligere for Girona heller. Mange vil nok tenke at siden vi slår Real Madrid 3-1, så er det nå store sjanser for at vi vinner CL, men slik er det ikke. Ja, vi kan vinne CL, men det er ikke stor sjanse for at det skjer bare fordi det tilsynelatende virker sånn siden vi slår CL-mester 3-1.

Selvfølgelig var jeg også veldig fornøyd med å slå Real, men føler likevel at den "psykiske" prestasjonen er større enn hva vi egentlig leverte fysisk på banen. For det er jo ikke alltid sånn at for å slå en storkanon så må prestasjonen ha vært skyhøy. Men det er også en viktig barriere psykisk, for våre spillere å slå et sånt lag. For dette gjør jo noe med trua i laget, og at vi også kan levere mot de aller beste.

Er vel ingen som går rundt og trur vi vinner CL fordi vi klarar å slå RM i gruppespelet? Men det viser at vi kan være med å sloss mot kven som helst når vi kjem til utslagsrundene. Og det kan vel berre være bra?
Ellers synst eg det er artig korleis nokre av og til fokuserer på kor dårlege dei andre laga var når vi vinner. Vi er tydlegvis berre kapable til å vinne når dei andre laga spelar dårleg. Vår egen innsats betyr ingenting for kampbildet.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63508

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
legger ved en herlig artikkel som forklarer litt om hvorfor tottenham sitter i en meget gunstig situasjon

www.theguardian.com/football/blog/2017/n...clubs-premier-league
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us
Siste endring: 2 år 6 måneder ago av Tottenthom.

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63509

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg vet ikke helt hvem det refereres til - muligens ikke meg eller bare meg - men i den grad jeg synes viner dårlige så er det fordi jeg mener vi kan spille enda bedre. Regner faktisk med at vi vil få noenlunde samme fremgang gjennom sesongen som i fjor så fremt vi ikke ryker på for mange skader. Med Winks og Sissoko som har tatt steg ser troppen råsterk ut.

CL: Tottenham(2) - Real Madrid(1), 1/11, kl. 20.45 2 år 6 måneder ago #63511

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Eg er jo til tider frykteleg utydleg...
Ikkje mynta på nokon spesifikke HH. Men her, GGTH, og andre plassar er det så mange som fokuserar på at når vi vinn så er det dei andre laga som er dårlege. Synst spesiellt at etter denne kampen er det så mange som uttrykker seg i denne bana: "ja, vi slo RM, men dei er i krise, og spelte rykteleg dårleg. Så ikkje kom og tru at vi er noko spesiellt dyktige".

Eg meiner, personleg, at det betyr ingening. Vi var gode på å spele RM dårge, samt å utnytte deira svakheter. Derfor vann vi.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Loyd