Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63683

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
Kan ikke se at dette er starten på en dårlig periode. Mer at vi er inne i en litt svak periode.
Blir kanskje litt "kontroversielt" å hevde siden vi har slått RM, men etter liverpoolkampen har vi egentlig vært ganske svake i serien, med to tap og en svak kamp som ble vunnet, samt superskandalen mot West Ham).
Så vi kan heller håpe at den svake perioden går mot slutten, i hvert fall med tanke på at vi nå får mye spillere tilbake fra skade. Mot svakere lag skal det være mulig å håndtere at Alderweireld er ute. Forhåpentligvis blir City eneste kampen mot topplag som han mister.

Om vi selger Rose til en av konkurrentene tror jeg vi fort kan legge ned satsingen i denne omgangen. Kan ikke skjønne hvorfor Alli og Erikssen skal bli værende når de ser at litt sutring er alt som skal til for å gå til større klubb og få tredoblet lønnen.
Ok om de selger rose til en av de rike klubbene lenger nede på tabellen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63684

• HH
  • HH's profilbilde
Men hvis vi tvinger Rose til å være så vil Eriksen og Alli greit godta 1/3 lønn? Ser ikke helt sammenhengen. Hvis ikke argumentet er at med Rose så vil vi vinne ting.

Mitt liv som fan har nesten dreiet seg oftere om å berge plassen enn å vinne noe (er vel ikke helt sant lengre da vi har vært gode ganske lenge nå - selv om det ikke føles slik her inne) - så hvorfor vi skal «legge ned» noe fordi vi igjen ikke vinner ligaen skjønner jeg ikke. Skal Arsenal også legge ned? Kunne forsåvidt vært en god ide det.

Realistisk sett vil vi aldri bli mer enn en klubb som kan vinne noe i ny og ne. Iallefall ikke så lenge russere og arabere er med i spillet. Vi vil også miste folk. Men det gjør strengt talt alle bortsett fra RM og muligens City og PSG i disse dager. Neste sesong kan Pool fint ha mistet Coutinho og Can. Arsenal Sanchez og Øzil.

Fotball er marginer. Med Wembley, ingen Walker, stusselig Dembele og en veldig svak Alli så er ligaen tapt for oss. Neste sesong har kanskje Aurier tilpasset seg. Alli er tilbake. Winks har tatt steget og kanskje kan man håpe på en «boost» på WHL (det siste er desssverre tvilsomt). City vil ikke være permanent uslåelige. Plutselig er vi der. Så la oss håpe vi ikke legger ned for så dårlig er det ikke.
Siste endring: 2 år 6 måneder ago av HH.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63685

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Så lenge man svekker seg selv og styrker konkurrentene med salg av våre beste spillere gjør vi det vanskelig for oss selv. Selg gjerne til PSG, Bayern eller Spania dersom noen har gjort seg uspiselig. Men ikke til de vi kjemper mot i England. Walker er det siste eksemplet på hvor galt det som regel går. Matic et annet. La ikke Rose bli den neste.
Audere-est-Facere
Siste endring: 2 år 6 måneder ago av Guardiola.

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63686

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Synes det blir rimelig mye krisemaksimering her nå.
Ja det svir som faen å tape mot Scum, men vi er jo i bedre "stand" enn dem pr dags dato. Selv med tapet i går..

Rose bør skjerpe seg - han må opp på hesten og kjempe for plassen sin - sutrepeiser vil vi ikke ha.

Jeg mener at stallen vår er den mest spennende i England ved siden av City. Vi har tatt store steg.

Vi får verdens beste stadion snart!

Come on you SPURS
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63687

• RH
  • RH's profilbilde
Krise er det vel ikke snakk om uansett. Nok av gode fotballag/klubber som går igjennom historien uten å vinne noe som helst, eller kun vinner en hjemlig cup hvert 20. år. Kan likevel finne glede i enkeltmatcher, gode sesonger, fantastiske enkeltspillere. Men trist er det nå likevel at vi aldri klarer å ta det siste steget. Mye vil alltid ha mer.

Jeg mener vi er klart svakere enn forrige sesong. Tror vi har latt oss lure litt av enkeltkampene mot Real og Liverpool. Mot Pool "fikk" vi alle fire målene, og hadde ikke Alli gjort 3-1 rett før pause tror jeg ikke vi hadde vunnet. Real-kampene var selvfølgelig fantastiske opplevelser som vi tar med oss, men de har vel ikke vært dårligere på 10 år og allerede gitt fra seg La Liga. Utover Pool-matchen har vi tapt de gangene vi har møtt gode lag i PL i år (Chelsea, United, Arsenal). På Wembley har vi, også der med unntak av matchene mot Liverpool og Real, vært direkte svake, også mot Borussia D. Uavgjort mot Burnley og Swansea, og 1-0-seiere mot Bournemouth og Palace (sistnevnte kamp må ha vært det dårligste vi har prestert på 3-4 år). I tillegg raknet vi så det sang mot WH i ligacupen med et ganske sterkt lag (ja, jeg vet at ingen andre enn meg bryr seg om det). Vi har scoret 20 mål på 12 kamper. 8 av disse i to kamper (Pool og Huddersfield), så med andre ord 12 mål på de resterende 10 kampene. Forrige sesong scoret vi mest mål av alle.

Forrige sesong hadde vi ligaens beste backer. Walker er borte, og det er vel snart Rose også. Alli har bare vært en skygge av seg selv. Kane scorer jo greit med mål, men veldig ustabil i prestasjonene ellers. I går var han elendig og ble byttet ut. Kane byttet ut når vi ligger under i NLD? Da har han spilt dårlig! Den sentrale midtbanen vår vil ikke sette seg skikkelig. Dembele, hvor mye jeg enn digger den mannen, tror jeg spiller sin siste sesong for oss. Wanyama langtidsskadd. Sissoko har blitt bedre, men det skulle da bare mangle. Han er fortsatt ikke i nærheten av god nok for et topplag i PL. Winks kan bli fantastisk, men naturlig nok ustabil. Dier blir mye brukt i sin dårligste posisjon, nemlig som midtstopper. Jeg mener han er bedre både som midtbane og back. Poch gjør stadig vekk rare valg i forbindelse med kampene. Hadde håpet at han skulle utvikle seg kamptaktisk, men synes ikke det har skjedd (har sikkert mye med hva spillerne presterer å gjøre også selvfølgelig). Og hele den fandenivoldske innsatsen og presset vi har blitt kjent for, hvor var for eksempel det i går? I NLD? Fullstendig fraværende. Så jo etter 10 minutter hvem som kom til å vinne den kampen.

Rimelig sikker på at vi havner utenfor topp 4 denne sesongen, men som sagt ovenfor er ikke det noen krise. De beste spillerne våre forsvinner nok uansett til sommeren og/eller neste sommer så lenge vi ikke vinner ligaen, noe vi ikke kommer til å gjøre (la oss være realistiske). Men trist er det like fullt, selv om det selvfølgelig blir kjempegøy med ny stadion og den biten der. Men med den nye stadion tror jeg vi også må bygge opp et nytt lag uten Kane, Eriksen, Alli og Toby. Beholder vi Poch tror jeg imidlertid vi kan klare det, selv om det nok ikke blir noe "vinnerlag" det heller.
Siste endring: 2 år 6 måneder ago av RH.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Guardiola, Tstone

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63688

• Slettet bruker
  • Slettet bruker's profilbilde
Vi spillte en helt grei kamp. Arsenal var heldige, vi var ikke. Som Harry Redknapp ville ha sagt; it was just one of those days. Og det var akkurat det det var. Vi dominerte Arsenal i starten av kampen men klarte ikke skape noe. De fikk et par heldige og diskutable dommeravgjørelser til sin fordel. Chech hadde en kjemperedning og Son skulle satt sjansen sin.

Ingen grunn til krisemaksimering. Dette ordner seg.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63692

• Osvaldo
  • Osvaldo's profilbilde
Per Arne skrev:
Vi spillte en helt grei kamp. Arsenal var heldige, vi var ikke. Som Harry Redknapp ville ha sagt; it was just one of those days. Og det var akkurat det det var. Vi dominerte Arsenal i starten av kampen men klarte ikke skape noe. De fikk et par heldige og diskutable dommeravgjørelser til sin fordel. Chech hadde en kjemperedning og Son skulle satt sjansen sin.

Ingen grunn til krisemaksimering. Dette ordner seg.
Her er jeg enig, helt grei kamp. Men det er tydelig at Arsenal vil litt mer enn oss. Og når de er heldige med tre dommeravgjørelser på få minutter avgjøres kampen. Kane ble svært godt pakket inn og fikk ikke til noe som helst. Når vi i tillegg mangler ekstreme ferdigheter fra Alli og en blek Eriksen kan det ikke bli seier.

Når det gjelder dommeravgjørelser har jeg for lengst vendt meg til at feil er en del av gamet. Den siste offsiden var vel så på linje at det ikke var mulig å se hva som var riktig, altså ok. Frisparket i forkant av 1-0 var "alle" enig om var feil. Jeg må innrømme at jeg tenkte frispark når det skjedde, siden han (AS) blir noe hindret når han er på vei forbi DS. Etter å ha sett reprisen er jeg tvilende. Det eneste som var ille var offsiden på 1-0. Her står jo han Arsenal-spilleren i offside hele tiden! Han kommer jo ikke en gang fra riktig side. Dette synes jeg var den eneste store feilen.

For øvrig en kvalmende elendig fotballhelg; tap mot le arse og knusende seire for alle andre topplag. Vi har virkelig mye å hente i de store kampene i PL, dette må vi finne ut av. Ellers enig i at dette kommer til å ordne seg.
COME ON YOU SPURS!!
51,61,21?

PL: Arsenal(6) - Tottenham(3) 18.11.2017 kl.13:30 2 år 6 måneder ago #63697

• HH
  • HH's profilbilde
RH skrev:
Krise er det vel ikke snakk om uansett. Nok av gode fotballag/klubber som går igjennom historien uten å vinne noe som helst, eller kun vinner en hjemlig cup hvert 20. år. Kan likevel finne glede i enkeltmatcher, gode sesonger, fantastiske enkeltspillere. Men trist er det nå likevel at vi aldri klarer å ta det siste steget. Mye vil alltid ha mer.

Jeg mener vi er klart svakere enn forrige sesong. Tror vi har latt oss lure litt av enkeltkampene mot Real og Liverpool. Mot Pool "fikk" vi alle fire målene, og hadde ikke Alli gjort 3-1 rett før pause tror jeg ikke vi hadde vunnet. Real-kampene var selvfølgelig fantastiske opplevelser som vi tar med oss, men de har vel ikke vært dårligere på 10 år og allerede gitt fra seg La Liga. Utover Pool-matchen har vi tapt de gangene vi har møtt gode lag i PL i år (Chelsea, United, Arsenal). På Wembley har vi, også der med unntak av matchene mot Liverpool og Real, vært direkte svake, også mot Borussia D. Uavgjort mot Burnley og Swansea, og 1-0-seiere mot Bournemouth og Palace (sistnevnte kamp må ha vært det dårligste vi har prestert på 3-4 år). I tillegg raknet vi så det sang mot WH i ligacupen med et ganske sterkt lag (ja, jeg vet at ingen andre enn meg bryr seg om det). Vi har scoret 20 mål på 12 kamper. 8 av disse i to kamper (Pool og Huddersfield), så med andre ord 12 mål på de resterende 10 kampene. Forrige sesong scoret vi mest mål av alle.

Forrige sesong hadde vi ligaens beste backer. Walker er borte, og det er vel snart Rose også. Alli har bare vært en skygge av seg selv. Kane scorer jo greit med mål, men veldig ustabil i prestasjonene ellers. I går var han elendig og ble byttet ut. Kane byttet ut når vi ligger under i NLD? Da har han spilt dårlig! Den sentrale midtbanen vår vil ikke sette seg skikkelig. Dembele, hvor mye jeg enn digger den mannen, tror jeg spiller sin siste sesong for oss. Wanyama langtidsskadd. Sissoko har blitt bedre, men det skulle da bare mangle. Han er fortsatt ikke i nærheten av god nok for et topplag i PL. Winks kan bli fantastisk, men naturlig nok ustabil. Dier blir mye brukt i sin dårligste posisjon, nemlig som midtstopper. Jeg mener han er bedre både som midtbane og back. Poch gjør stadig vekk rare valg i forbindelse med kampene. Hadde håpet at han skulle utvikle seg kamptaktisk, men synes ikke det har skjedd (har sikkert mye med hva spillerne presterer å gjøre også selvfølgelig). Og hele den fandenivoldske innsatsen og presset vi har blitt kjent for, hvor var for eksempel det i går? I NLD? Fullstendig fraværende. Så jo etter 10 minutter hvem som kom til å vinne den kampen.

Rimelig sikker på at vi havner utenfor topp 4 denne sesongen, men som sagt ovenfor er ikke det noen krise. De beste spillerne våre forsvinner nok uansett til sommeren og/eller neste sommer så lenge vi ikke vinner ligaen, noe vi ikke kommer til å gjøre (la oss være realistiske). Men trist er det like fullt, selv om det selvfølgelig blir kjempegøy med ny stadion og den biten der. Men med den nye stadion tror jeg vi også må bygge opp et nytt lag uten Kane, Eriksen, Alli og Toby. Beholder vi Poch tror jeg imidlertid vi kan klare det, selv om det nok ikke blir noe "vinnerlag" det heller.

Hvorfor skriver du ikke slike innlegg alltid? Jeg synes du er vel negativ, ved at du forklarer flere av de gode resultatene med "tilfeldigheter", men du gjør ikke det samme med de litt dårligere resultatene. Det samme gjelder dine tanker om salg. Hvorfor har ikke AM blitt ribbet? Arsenal har beholdt folk som Sanchez og Özil i årevis uten å vinne noe. Selv Leicester ble ikke umiddelbart loppet og har fortsatt flere av sine bedre spillere værende. Kun Monaco jeg kan komme på som har blitt tatt fra hverandre fra en sesong til en annen. Og de har klart å stable et bra lag på beina igjen.

Uansett - befriende med et skikkelig velbegrunnet innlegg. Og jeg er egentlig tilnærmet 100% enig i din beskrivelse av Alli, Dembele (antar det er pga skadene), Sissoko, Winks, Dier, Pochettino og hvordan vi fremstår hva gjelder aggressivitet.