Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17)

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63828

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Ja den spilleren har vi manglet en stund.

Funket likevel da vi hadde ekstrem fart på begge sidene som gjorde at Alli og Eriksen i midten fikk mer plass. Nå blir det enkelt for motstanderen som slipper å bekymre seg for at noen kommer ned til linja. Bare å parkere bussen sentralt så sliter vi.
Audere-est-Facere
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63829

• Slettet bruker
  • Slettet bruker's profilbilde
OsvaldoArdiles skrev:
Per Arne skrev:
OsvaldoArdiles skrev:
Forventet resultat: 7-0 (Kane x4, Alli x2, Eriksen)

Forventet du virkelig 7-0 ?

For å si det sånn; jeg forventet at vi skulle gruse dem. 7-0 var kanskje litt flåsete?

Jeg elsker jo optimismen din egentlig, og egentlig litt frekt av meg å komme med et sånnt sleivspark. Men det var kanskje litt i overkant. WBA har jo hatt en ganske solid buss de senere år. Litt merkelig at de skal ha glemt det over natta bare fordi Pulis er borte.

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63830

• HH
  • HH's profilbilde
Og allikvel har vi flest innlegg i PL denne sesongen.

Greit at nå som Mason er borte må man finne noe annet å gnage på, men sannsynligvis for første gang i PLs historie har vi flest innlegg av alle lag - og så er grunnen til at vi taper at det blir for trangt i midten?

Grunnen til at Davies ikke få slått innlegg i dag er fordi han har en forsvarer i trynet. Så å si at man ikke sprer ut laget er feil. Og ikke slik at Walker og Rose hadde to mann på seg i fjor heller.

Hva gjelder tall har Davies 2 målgivende og 1 mål så langt i år. Rose hadde 2 målgivende hele fjor. Walker hadde 5 målgivende i hele fjor - Trippier har 4 så langt denne sesongen.

Skal ikke påstå at Davies / Trippier er bedre enn Rose / Walker, men det får være måte på ensidig fokus. At noen igjen fokuserer på backene, spesielt når Trippier er en av de få som spiller OK i dag, er rett og slett urimelig.

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63831

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
HH skrev:

Greit at nå som Mason er borte må man finne noe annet å gnage på, men sannsynligvis for første gang i PLs historie har vi flest innlegg av alle lag - og så er grunnen til at vi taper at det blir for trangt i midten?

Grunnen til at Davies ikke få slått innlegg i dag er fordi han har en forsvarer i trynet. Så å si at man ikke sprer ut laget er feil. Og ikke slik at Walker og Rose hadde to mann på seg i fjor heller.

Hva gjelder tall har Davies 2 målgivende og 1 mål så langt i år. Rose hadde 2 målgivende hele fjor. Walker hadde 5 målgivende i hele fjor - Trippier har 4 så langt denne sesongen.

Skal ikke påstå at Davies / Trippier er bedre enn Rose / Walker, men det får være måte på ensidig fokus. At noen igjen fokuserer på backene, spesielt når Trippier er en av de få som spiller OK i dag, er rett og slett urimelig.

Samtidig så såg vi kva Rose kan få til på 1-1 målet mot Domund. Litt rart at du dreg opp statistikk på mål og assists til Davies/Rose, da det ikkje er nokon av deiras sterke sider. Rose skaper rom og tempo. Davies er solid bakover, (så lenge han ikkje er wing-back).
Tempo på kant skaper rom sentralt. Det er rimelg "common knowledge". Eg seier ikkje at vi må kjøyre ein halvskada Rose (om han var det) inn på bana, men da må man iallefall kunne putta Aurier (og kanskje Sissoko og. Dei har spelt forholdsvis bra ilag) på den andre kanten for å få litt tempo.

Uansett korleis man vrir og vender på det, så trur eg det er lite som kunne fungert dårlegare enn idag. Tydleg at mange ikkje hadde tempoet inne idag.
Vi må absolutt sjå oss etter utfordrer til gutta med klippekort. Veit at det kjem til å løsne etterkvart. Men idag hadde det ikkje skada å kunne ha nokon andre å sette innpå for Alli/Eriksen.

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63832

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
I fjor hadde vi ligaens to beste backer. Så langt i år er vi milevis unna å ha det. Den farta og energien vi hadde langs krittet i fjor var en av våre største styrker. Mener det nesten fraværende så langt i år.

Antall innlegg er for meg helt urelevant. Lag som Barcelona og PSG slår nesten ikke innlegg. Davies hadde sikkert mange "innlegg" i dag også han. Men 90% av de gikk rett i nærmeste forsvarer.

Poenget mitt er at vi er ikke noe trussel en mot en langs flankene lenger. Dermed blir vi enklere å stoppe sentralt.
Audere-est-Facere

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63833

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Hvis vi hadde ligaens 2 beste backer, må jo Davies være minimum 25% av det, Rose spilte jo ikke halvparten av ligakampene en gang. Walker var best i 30 kamper og sinsykt dritt etter det. Jeg er enig i at Walker+Rose er noen hakk bedre en Trippier+Davies, men det er ikke det som er grunnen til at vi spiller middels i år.

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63834

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
cjmozart skrev:
Hvis vi hadde ligaens 2 beste backer, må jo Davies være minimum 25% av det, Rose spilte jo ikke halvparten av ligakampene en gang. Walker var best i 30 kamper og sinsykt dritt etter det. Jeg er enig i at Walker+Rose er noen hakk bedre en Trippier+Davies, men det er ikke det som er grunnen til at vi spiller middels i år.

Fint om du da også begrunner kva du meiner er årsaken. Veldig lett å seie kva som ikkje er feilen. Eg meiner fart på kant, og derfor manglande bredde har gitt Eriksen mindre rom sentral, og difor lider han. Vi ser kor bra han spelar for Danmark, og kor dårleg han spelar for oss. Da trur eg det har med at han blir pakka inn. Når han blir pakka inn, så bør det gi plass til dei på kanten. Det får vi ikkje utnytta rommet på kant pga manglande fart.

Det er slik eg ser det. Ikkje kvar dag eg og Guardiola er einige. Men idag er vi det. ;)

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63835

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Elendig med 1 poeng hjemme mot WBA. Hvor mange poeng hadde WBA på de 4 siste?. Jo, 0 poeng. Ingen har klart å avgi poeng mot WBA i det siste så dårlige er de. 0 poeng mot Arse sist gjør jo ikke saken bedre. WBA har ikke 1 mål i snitt per kamp engang, så svake er de. Vinner City i morgen er vi 12 poeng bak etter 13 runder. Arsenal går også forbi med seier, og da er vi utenfor topp 4. Hadde nok før sesongen trodd at vi skulle være med om ligatittelen, selv om jeg så 2-3 andre lag som større favoritter. Men at vi skulle være mer eller mindre ute av det etter 13 runder hadde jeg ikke sett for meg.

Må også stille spørsmål med målet til WBA. Skuddet er jo en kinaputt av et skutt. Greit at den er godt plassert, men det tar jo 5 sekunder før han skyter til ballen er i mål. Lloris er litt ujevn synes jeg. I blant gjør han feberredninger mens innimellom ser han ut som en gammel mann som ved målet i dag. Jeg har også et inntrykk av at feberedningene ofte kommer mot de beste lagene der han virker veldig skjerpa som mot Real blant annet.

3 hviledager har vi hatt siden Dortmund-kampen. Virker ikke som om det er nok, gutta virker slitne allerede selv om vi ikke har spilt mer enn 13 runder, og vi har rullert en god del på laget. Akkurat nå synes jeg det ser ut som om det blir en kamp om den siste cl plassen mellom oss, pool og Arse. City er alt for sterke og United for sterke. Chelsea virker også mere solide. De tar med seg poeng fra Anfield. Vi tar sjelden med oss poeng fra bortekampene mot de beste, og vi ble rundspilt mot pool borte i fjor.

Å kombinere CL og PL ser det ut som om vi har problemer med å takle.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63836

• HH
  • HH's profilbilde
Andreas skrev:
HH skrev:

Samtidig så såg vi kva Rose kan få til på 1-1 målet mot Domund. Litt rart at du dreg opp statistikk på mål og assists til Davies/Rose, da det ikkje er nokon av deiras sterke sider. Rose skaper rom og tempo. Davies er solid bakover, (så lenge han ikkje er wing-back).
Tempo på kant skaper rom sentralt. Det er rimelg "common knowledge". Eg seier ikkje at vi må kjøyre ein halvskada Rose (om han var det) inn på bana, men da må man iallefall kunne putta Aurier (og kanskje Sissoko og. Dei har spelt forholdsvis bra ilag) på den andre kanten for å få litt tempo.

Uansett korleis man vrir og vender på det, så trur eg det er lite som kunne fungert dårlegare enn idag. Tydleg at mange ikkje hadde tempoet inne idag.
Vi må absolutt sjå oss etter utfordrer til gutta med klippekort. Veit at det kjem til å løsne etterkvart. Men idag hadde det ikkje skada å kunne ha nokon andre å sette innpå for Alli/Eriksen.

Hvorfor er det rart?

Premisset er her at Rose / Walker skaper mye mer eller at de skaper mye mer rom for andre. Enig?

Hva gjelder å faktisk ha direkte innvirkning på mål indikerer tallene at det ikke medfører riktighet. Rose / Walker var ikke oftere direkte involvert i mål enn Davies / Trippier er. Så er jeg selvsagt fullt klar over at backer ofte er involvert i mål som tredje og fjerde sistemann på ball. Mener ikke at dette beviser at Davies / Trippier er bedre enn Rose / Walker, men synes det modifiserer noen av påstandene her inne. Det var ikke slik at Rose / Walker sto bak sjanser etter sjanser mot dårlige lag i fjor. De slo også - som tallene viser - færre innlegg.

Så er jeg enig i tempo, men da på generell basis, og ikke for denne kampen. WBA forsvarer seg dypt inne på egen banehalvdel. Rose er noen gang i stand til å drible seg forbi backer som står dypt - Walker er meget sjelden i stand til dette. Baines var den beste backen mot dype lag i PL - eier ikke fart. Jeg våger å påstå at Trippier slo flere gode innlegg enn Rose / Walker gjorde mot noe dypt lag i hele fjor. Hva gjelder å skape plass sentralt så trenger man ikke fart for å gjøre dette. Både Trippier og Davies mottok ballen bredt i banen mye i går. Og de hadde kjapt en forsvarer på seg. Akkurat på samme måte som når Rose / Walker spilte. Rose / Walker var først og fremst et solid våpen (spesielt Walker) når kampene bølget frem og tilbake. Walker med sin kondisjon og fysikk kunne nesten spille to roller i en. I går trengte ikke våre backer å spille forsvar.

Dette er ikke en diskusjon for meg om hvem som er best av Rose / Walker og Davies / Trippier. Ei heller er det et forsvar av den svake kampen Davies spilte i går. Men jeg er uenig i at Trippier (spesielt) / Davies ødela kampen for Eriksen og Alli og at det var backene som var hovedproblemet.

I går spilte Eriksen og Alli så svakt, og gjorde så enkle grunnleggende feil, at det blir vanskelig å skylde på noe annet enn de to individuelt for meg. Skjønner heller ikke Pochettino som tar ut Winks. Den eneste spilleren som fikk ballen til å gå litt. Hvorfor kunne man ikke la Dembele - Winks spille sentralt de siste 30? I ettertid er det også opplagt at Eriksen og Alli ikke hadde energien til å starte. Selvsagt enkelt å si i ettertid, men vårt trenerapparat fikk det dessverre ikke med seg. Hadde Sissoko startet ville vi i det minste sluppet å se Barry og Evans stå og spille ball i store deler av de første 45. Ikke sikkert vi hadde oppnådd noe mer, men det er en uakseptabel måte å spille mot et lag som WBA på.
Følgende bruker har takket deg: Pride_Of_London, Dougie

PL: Tottenham(4) - West Bromwich(17) 2 år 6 måneder ago #63837

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Andreas skrev:
cjmozart skrev:

Fint om du da også begrunner kva du meiner er årsaken. Veldig lett å seie kva som ikkje er feilen. Eg meiner fart på kant, og derfor manglande bredde har gitt Eriksen mindre rom sentral, og difor lider han. Vi ser kor bra han spelar for Danmark, og kor dårleg han spelar for oss. Da trur eg det har med at han blir pakka inn. Når han blir pakka inn, så bør det gi plass til dei på kanten. Det får vi ikkje utnytta rommet på kant pga manglande fart.

Det er slik eg ser det. Ikkje kvar dag eg og Guardiola er einige. Men idag er vi det. ;)

Walkers edge over Trippier er fart defensivt; han er en sikkerhet slik at vi kan stå høyere med forsvaret; offensivt mot de nest beste lagene synes jeg Trippier er vel så god som Walker. På den andre siden er Rose bedre på overlapp og tempo. Begge er håpløse på defensive headinger og begge er gode på å komme som trail inn i motstanders boks. Rose er litt bedre på det meste, men Davies er like flink til å holde bredden og gjør muligens færre blundere. Jeg vil gjerne ha Rose på banen, men slik Rose og Davies har spilt siste 12 mnd, er det ikke store forskjeller vi snakker om.

Grunnen til at vi spiller dårlig er først og fremst at flere av våre beste spillere offensivt har middels til dårlig form, og at mot lavtliggende motstandere er det først og fremst ball-tempo som er for dårlig. Dembele, Eriksen og Alli tar for ofte for mange berøringer og bruker for lang tid på å finne en medspiller, som gjør jobben mot oss defensivt mye enklere; det er hurtighet i spill kombinert med kvalitet som gjør at vi skal være bedre en lag som Baggies, og av en eller annen grunn prioriterer vi å holde på ballen for mye, for lenge.