Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #63968

• HH
  • HH's profilbilde
Nå skal jeg ikke være for positiv. Det var individuelle prestasjoner i denne kampen som er fullstendig bak mål, men overrasker meg allikvel at Pochettino fremstår som så skuffet over hva vi gjorde. Man kan fint argumentere for at vi hadde kampens 4 største sjanser. Egentlig ikke vanlig at man skaper så mye på bortebane mot noe lag i PL. Vil fint si at vi skapte mer mot Leicester enn hva f.eks City gjorde mot Huddersfield. Men når Sterling skårer med låret så bommer vi på alt.

Dog glad for at Pochettino endelig er litt kritisk. Selv om vi ikke spiller håpløst mot Leicester har vi fortsatt mye å gå på. Også glad for at Pochettino selv etter et slik tap ikke kritiserer dommeren.

Rose og Aurier er jeg 99% sikre på at vil bli bedre. Selv om de spiller grusomt. At Aurier igjen klarer å sette igang ei kontring til motlaget på den måten er rett og slett sjokkerende. Rose aktiv, men vanskelig å treffe dårligere på innleggene om han så hadde siktet på de tomme områdene. Sanchez tror tydeligvis han er raskere enn han er. Blir for ofte lurt i bakrom for en spiller som er såpass hurtig. Der er jeg derimot ikke bekymret på sikt - tror han kan bli veldig veldig god. Alli og Eriksen hever seg selvsagt igjen, men nå som man ikke kan skylde på mangelen på rom hva skal man skylde på? Alli har aldri vært i form i år - Eriksen trenger tydeligvis litt tid til å komme i gjenge igjen. At de spiller hver kamp uansett er Pochettino's feil. At vi har lite annet å sette inn når vi spiller den formasjonen vi gjør - er også Pochettino's feil. Dembele har jeg dessverre gitt opp. Håper virkelig han motbeviser meg, men pga alle skadene tror jeg han vil være middels resten av karrieren - med noen gode kamper i ny og ne. Han er talentfull, men ikke på samme måte som King. Minner mer om Kompany. Fortsatt en god spiller, men en skygge av seg selv pga skadene. Desto lengre vi holder fast med Dembele desto større blir problemet. Kun hvis man nå er 99% sikker på at kroppen faktisk kan holde kan han fortsette. Llorente er merkelig. Overraskende at en så rutinert kar ikke klarer bedre. Nå virker det ikke som Janssen er svaret, men at vi skulle ende opp i en nesten verre situasjon med Llorente hadde jeg virkelig ikke trodd. Skal vi selge Llorente igjen til sommeren? Jeg tviler. Sissoko er OK, men selv når han gjør gode ting er det så opplagt at han mangler så alt for mye.

Flott med Lamela. Håper vi snart går tilbake til 3-4-3. Så kan vi spille med Son - Kane - Lamela så lenge Alli og Eriksen ikke presterer bedre. Har selvsagt ingen tro på det da Pochettino gang på gang viser hvor latterlig sta han er. At Alli igjen starter for Son er nesten grunn for sparken. Utrolig at en så fornuftig kar kan være så bak mål på et par slike ting.

Av andre "positive" ting er jeg også overbevist om at vi igjen vil få en oppsving. Nå går alt litt i mot. Serien vinner vi ikke - så kunne vi få denne oppsvingen når CL drar seg til kan vi i det minste få en bra opplevelse der.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #63969

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Det er gledelig å lese intervju med Pochettino etter kampen.

Han er jævlig skuffa over innstillinga til spillerne fra start - han sier også at dette er noe de har pratet om og jobbet med. Da er det faen hakke spillerne som må gjøre jobben utpå der. Altfor ofte ser vi at vi ikke er på fra start. Det er spillerne som må gå i seg selv og rydde opp i dette. Uansett, flott å lese at manageren vår også er opptatt av dette.

Han er også enig i at målene vi slapp inn er altfor enkle mål og at vi burde avverget disse.

Flere spillere må gå i seg selv nå og ta ansvar; ERIKSEN og ALLI i fremste rekke.

Vi må bryte den negative trenden mot Watford - alt annet er KRISE!!!
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #63975

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
Antar jeg overdramatiserer, men merker at jeg begynner å bli nervøs for at Poch kan miste garderoben.

Ser ellers at han er veldig kritisk til spillerne. Det er på sin plass, så ikke ut som de hadde noe interesse av å vinne kampen. Men er forholdet til Poch godt nok i troppen nå? Hvorfor spiller Alli og Eriksen så mye når det er så tøft kampprogram og de er helt ute av det? Dette står vel på Poch?

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #63976

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Vi har flest sjanser og har ballen klart mest, men likevel taper vi. 7-18 i skudd / 63-37 i ballinnehav fordel oss. Leicester hadde vel knapt en 100% sjanse. Begge målene er vel halvsjanser, og det første målet knapt nok det. Vi savner nok Toby, men strengt talt skaper ikke Leicester all verden og er veldig effektive. Men det er noe halvhjerta over det vi foretar oss, og 1 omgang er meget dårlig. 2 omgangen er dog vesentlig bedre og den vinner vi jo også.

Sissoko er ikke god nok til å starte kamper. Fysikken er fin, og farten er brukbar, men så stopper det der. Er for lite teknisk, mangel på overblikk, bruker for lang tid på alt han foretar seg og bidrar generelt for lite til å skape noe. Selv Lamela som ikke har spilt på over et år fremstår bedre, selv om han selvsagt mangler kamptrening og ergo ikke kan spille hele kamper.

Men dessverre er ikke Alli og Eriksen vesentlig bedre enn Sissoko for øyeblikket, og da blir det som det blir. Dier er også ganske dårlig, og Dembele er heller ikke på sitt beste. Lamela og Son var friske pust når de kom inn, mens Llorente var dessverre ikke i den kategorien denne gangen heller. Han er alt for lite effektiv, for nok engang bommer han på en stor sjanse.

Men er også enig i at det er et eller annen med strukturen i laget. Vi ser litt rotete ut. Nå det er sagt så er vel kampen vesentlig bedre enn mot Palace forskjellen er bare at vi sitter igjen med 0 poeng i stedet for 3. Leicester hadde kun 3 seire før kampen og kun 2 poeng foran Everton. Vinner Arsenal i kveld får de luke på oss, og det begynner ordtlig å spøke ift topp 4. Vi kan være på 7 plass etter kveldens kamper. Perioden vi er inne i nå må vel være blant de svakeste i Poch-perioden?. Er en god stund siden vi hadde en ordtlig god kamp i PL nå.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 2 år 5 måneder ago av madbitt.

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #63979

• Osvaldo
  • Osvaldo's profilbilde
Synes ikke vi er så rævva som alle skal ha det til. Vi møter et lag som ligner litt på det som vant ligaen for 1,5 år siden. De scorer to mål, begge verdensklasse! Må gjerne si at Vardy er flaks og Mahrez ikke skulle blitt presset innover, men begge avslutningene er enorme prestasjoner og helt utakbar selv for en av verdens beste keepere. Slipper vi dem til mange andre sjanser ila kampen? Nei. De scorer på det lille som skapes. Det gjør ikke vi. At Eriksen og Lorente bommer på blank goal er utrolig, men har ikke noe med at vi ikke er påskrudd å gjøre. Leicester har også en veldig god moral i laget, alle jobber for hverandre og hjemmefansen er svært god. Mye, mye bedre enn hva vi har på Wembley. Hva er det egentlig folk tror? At vi skal rundspille alle hjemme og borte?

Vi har en dårlig periode nå ja, og det er typisk at alt av 50/50 situasjoner og straffer og greier går i mot. Vi sliter også i enkelte lagdeler og med nøkkelspillere ute av form. Men her svartmales det for mye. Vi har altfor bra lag og tropp og manager til at vi ikke skulle reise oss igjen. Og det kommer til å skje raskt.

Synes for øvrig Alli gjør et stort steg i riktig retning. Formen hans er i anmarsj, det så jeg i går. Han var svært tent, jobbet godt og lyktes med mer enn på lenge. Og som jeg sa i går, Eriksen og Alli har klippekort og forhåpentlig vil man se at det lønner seg på litt sikt når de er tilbake i toppslag. Også veldig positivt med Lamela. Han bidrar med ny energi og konkurranse om plassene der fremme.

Største bekymringen min er høyre back og sentralt. Aurier gjør utrolig merkelige valg altfor ofte og må virkelig rettledes tilbake. Det ser ut som det er noe med konsentrasjonen og spilleforståelsen. Dier og Dembele er ikke hva de var i fjor og med Wanyama og Winks ute har vi ikke mange muligheter.
COME ON YOU SPURS!!
51,61,21?
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, mka07, Presley, Øystein Svensen, Arvid

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #63982

• Presley
  • Presley's profilbilde
Synes det er bra at MP sier han ikke fornøyd og hva han ikke er fornøyd med.Han kommer ikke tullete forklaringer, han sier som det er, men henger ikke ut noen enkelt spillere.Han går ikke over noe grense her.Så ikke kampen i går, men i det siste har vi startet kampene dårlig.Å vinne kamper/trofe kommer ikke av seg selv, her må det jobbes fra start til slutt.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot

PL: Leicester (12) - Tottenham (5) 28/11 kl. 20:45 2 år 5 måneder ago #64000

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Alle lag får downperioder. Håper vår er ferdig etter et par kamper nå...

Mange klager på Eriksen, Rose, Aurier og Dier ser jeg. Men Alli var alvorlig svak i denne.. virker som han tror han er mye bedre enn han er...