Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64255

• Christian
  • Christian's profilbilde
City er et veldig godt lag, men dette var flaut. Vi kan så utrolig mye bedre enn dette. Klart det hadde hjulpet med Toby og Sanchez der bak, men kan ikke skylde på det. Trenger et par skikkelige forsterkninger i januar.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64256

• RH
  • RH's profilbilde
Vinnerskallene rir igjen. Pinlig.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64257

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Ikke uventet.

Selv om vi oste over av vinnermentalitet for ikke lenge siden...

Bra vi solgte ligaens beste back til en "konkurrent". Vi hadde jo en mye bedre erstatter :woohoo:
Audere-est-Facere

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64258

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Glad jeg ikke fikk sett kampen. David Silva ute som har vært veldig god i det siste, og som svekker City, likevel taper vi 1-4. Meget skuffende. City trengte jo ikke vinne engang, de ville ledet med en haug med poeng likevel. Men ikke uventet. På bortebane mot de bedre lagene så har vi vært meget svake i år.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64259

• HH
  • HH's profilbilde
Grunnen til at vi tapte er visstnok fordi vi solgte Walker. Ingenting er som en god analyse :lol:

Men jeg liker jo at folk mener at vi faktisk kunne ha slått City med Walker. Sier ganske mye om hvor gode disse samme personene mener de 10 som er igjen er. Dessverre deler ikke jeg optimismen. Jeg tror vi hadde tapt selv med Walker som Tottenhamspiller.

Alt for mange som ikke spiller i nærheten av sitt potensial om dagen. City-kampen er ikke unik i så måte. Kan sammenlignes litt med når vi slår RM eller Dortmund - bortsett fra da er det motstanderen som sliter med det samme problemet. Når man kan telle på et par fingre i midten av desember kampene man føler laget er i nærheten av sitt potensial så synes jeg Pochettino skal få mye mer av skylda enn salget av Walker og enkeltspillere generelt. Hvor mange enkeltspillere har jevnt over levert det man forventer av dem eller bedre så langt denne sesongen?

Vertonghen, Son, Sanchez og muligens Winks? Winks har vært ustabil, håpløs mot City, men med tanke på skaden og alderen synes jeg han har vært OK totalt sett. Kane har heller ikke vært dårlig og har skåret bra med mål, men bidraget i kampene ellers har vært litt varierende.

Resten har ikke vært dårlige i alle kamper selvsagt, Eriksen var lysende i noen uker som et eksempel, men totalt sett spilt under pari. Da har ikke treneren gjort jobben sin. Det tror jeg ærlig talt Pochettino skjønner også.
Siste endring: 2 år 5 måneder ago av HH.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64260

• Guardiola
Ikke så mye å analysere dette.

Nok en gang er vi helt sjanseløse mot et av de andre topplagene på bortebane. Det verste er at vi hadde flaks. De brenner en straffe og vi burde hatt to røde. Til alt overmål manglet de sin beste spiller.
Audere-est-Facere
Siste endring: 2 år 5 måneder ago av Guardiola.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64261

• HH
  • HH's profilbilde
Hvis du sier så, men hvorfor orker du da i det heletatt å skrive noe?

Mourinho har vel blitt kritisert for akkurat det samme hva gjelder prestasjoner på bortebane. Han også mangler vinnermentalitet? Blir vel for komplisert å måtte ta stilling til slikt.

Så når det ikke er noe å diskutere så trenger vi selvsagt ikke diskutere noe.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64262

• Guardiola
Mourinho vinner i det minste noe. Vi vinner aldri noe. Mellomsesonger hvert år.
Audere-est-Facere

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64263

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
Det er klart at det er tungt å se favorittlaget bli overkjørt så til de grader.
Men det var vel ventet med tanke på at City er et veldig mye bredre forballlag, og vi mangler en del spillere som ville vært klare nøkler for å kunne konkurrere med de.

Selv om jeg hadde forventet tap, og kansnkje til og med stortap er det tre ting som irriterer meg skikkelig:
- Det er ikke lov å slippe inn mål mot City på den måten som 1-0 kommer på. Bli rundspilt er lov, for det blir alle, men å gi de et dødballmål blir utilgivelig (er dette noe vi ikke trener på, gav spillerne faen, eller var de ikke klar for kamp?)
- Når vi holder 1-0 så lenge er det ikke nødvendig å falle totalt sammen mot slutten og dermed la det bli en ydmykende kveld. Er lett å trekke paralleller til det som skjedde etter at det ble klart at Leicester vant serien.
- Høyresiden av forsvaret består av spillere som rett og slett ikke holder nivået mot gode spillere. En ting med Trippier som spiller så mye fordie vi ikke har lykkes med å erstatte Walker enda, men spesielt Dier begynner jeg å frykte at ikke holder nivået for øverste del av PL.

Dette med Walker blir veldig tydlig av to grunner. Den delen av banen han ville vært på var vår svakeste i går, og det blir samtidig et bilde på hvordan City bare kan hente hva de vil (jeg er selvsagt helt enig i at dette bare blir plastikk), mens vi bare kan kjøpe for det vi selger for (som jo er helt unikt i engelsk fotball).

Glemte det kanskje mest skuffende. Ser ut som at Kane bevisst prøver å skade motspiller. Forventer det forsåvidt av Ali, men ikke av Kane. Sier kanskje litt om den frustrasjonen han tross alt sikkert føler på.

Skal kanskje heller ikke undervurdere den mentale påvirkningen det kan gi at de ser at Walker nå koser seg på dette fantastiske (riktignok plastikk) laget.
Siste endring: 2 år 5 måneder ago av JohnWhite.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64264

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i 1-0. Greit at Winks skal stå i sone, men må være mulig å tenke litt. Ikke at det er hans feil alene, men klassisk eksempel på en situasjon som kunne vært løst med litt intelligens. Vertonghen tenker. Gjør selvsagt feil han også, men vi trenger litt flere spillere som han.

Hvis vi kunne fått de 40-50m for Dier burde vi ha solgt han til Utd. Sane er en mulig fremtidig gullballvinner så forstår at Trippier sliter, men det får være måte på. Trippier virker egentlig som en oppegående type i intervjuer, men defensivt er han til tider helt blåst i valgene sine. Hadde garantert ikke sett like dårlig ut defensivt med tre stoppere og ingen av dem Dier, men uansett skuffende. Dembele hjalp ikke akkurat mye til defensivt heller. Alltid på etterskudd. Han er ferdig som toppspiller.

Høyreback: Bare å krysse fingrene for at Aurier blir bedre neste år. Jeg hadde tro på Trippier, men tok feil der. Han er veldig god i blant, men ikke stabil nok.
Venstreback: Kommer an på hvordan Rose utvikler seg. Tviler på at noen større klubber vil ha han slik han nå spiller. Må bare håpe at Rose og Aurier fungerer neste år.
Sentral midtbane: Behold Winks og Wanyama. La Eriksen spille lengre frem i banen. Så lei av han som indreløper. Dembele og Sissoko har vi ikke bruk for. Kjøp to nye. Dier kan være reserve litt over alt.

Fremover er det egentlig greit med Lamela tilbake. Hadde ikke Alli alltid spilt hadde det ikke sett så dårlig ut. Utrolig at Eriksen skal spille på feil plass for å få plass til Alli. Må nesten le av Pochettino i blant.