Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64266

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Merkelig at så mange sutrer og henger med hodet etter denne kampen; City er veldig mye bedre en alle laga i PL akkurat nå, og vi er i dårlig form med flere av våre viktigste spillere ute; var det egentlig noen som forventet at vi skulle få poeng i denne? At vi ikke skulle bli rundspilt i perioder?

Vi har per i dag et lag som kjemper om CL-plass neste år, noe som strengt tatt er ganske bra; vi spiller bra i CL i år, og kan håpe på et cup-run. Som Guardiola nevner er problemet vårt at vi for sjeldent vinner noe; ender vi opp med topp4, god CL-innsats og en cup-pokal, er dette strengt tatt en flott sesong. At lag som City endelig får betalt for å kjøpe inn de aller beste spillerne år etter år er vel ikke så merkelig?

Å legge for mye i Walker-salget er vel og feil i mine øyne; Walker var muligens Citys dårligste i går, og selv om jeg er overbevist at han kunne gjort en bedre jobb mot Sane en det Trip gjorde, så hadde vi allikevel tapt denne kampen så det sang etter. Det største problemet var at De Bruyne var 4 hakk bedre en noen av våre på midten, og styrte showet fullstendig. Jeg blir helt matt når noen kaller Silva for Citys beste når man ser hva De Bruyne gjør kamp etter kamp; han er rett og slett helt sykt bra.

Nå får vi håpe at laget samler seg litt, at Sanchez fortsetter å vise form men luker bort tullet, at Eriksen, Alli og Kane viser toppform på noe annet en kontringer og at vi henter oss inn litt; vi er etter en katastrofe-periode kun 2 poeng bak 4rde-plassen
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, mka07, bakerboy, Øystein Svensen

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64267

• Presley
  • Presley's profilbilde
Det veldig tøft i går, vi hang rett å seltt ikke med.MP skal for han prøvde, han lot laget stå høyt å presse City, men de var for gode.Vi kom ikke til mange sjanser mens City kom til den ene sjansen etter den andre.Jeg hadde håpet at vi skulle ligge litt bakpå og satse på overganger, men det er ikke lett å spille mot City når de er kanon form.

Trippier er ikke en dårlig spiller, men i går fikk han kjørt seg.Sane var mye raskere og gikk forbi nesten hver eneste gang.De Bryune er en muligen PL beste midtbane spiller.Han styrte midtbanen og det var imponerende å se på.Alle på City er form og da blir det vanskelig å ta poeng.Alli sin takling var stygg og burde blitt utvist, hva har skjedd med gutten.Han virker veldig umotivert og en innsats som er under hver kritikk.

Vi reiser etter dette, det føler jeg meg sikker på.Neste kamp er borte mot Burnley og den blir også tøff.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64268

• HH
  • HH's profilbilde
Forventer jo at man ikke skal la seg fullstendig utspille.

Vi er tross alt nærmere City enn hva lag som Brighton skal være oss.

Tar man spiller for spiller synes jeg egentlig ikke vi er særlig dårligere enn City. Greit at noen av våre ikke er i form og at vi taper, men vi skal ikke bli fullstendig utspilt i 50-60 min av den kampen kan jeg ikke forstå.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64270

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Fått sett kampen nå. Kampen var ganske jevn helt til 1-0 målet.(lille Gundogan får heade upressa). 2 omgang var også jevn helt til Guardiola satte inn Jesus. Men Trippier var bortreist fra start til slutt. Alt som ble produsert ble kom fra venstresiden til City. Rose er nylig tilbake fra skade men var på et helt annet nivå enn Tripp. Må satse på Aurier, han kan ikke være så dårlig som Tripp. Tripp minnet meg om en junior, ift fart/fysikk og posisjoneringer.

Dier må også slutte med disse håpløse greiene på slutten av kampene. Når heller ikke Dembele eller Alli er på topp så blir det som det blir. Lloris var ikke helt konge han heller. 2-0 stiller jeg meg spørsmål ved i alle fall. Innsatsen til City er upåklagelig, De Bruyne jobber hele tiden og det slår sprekker etter hvert.

Men City har absolutt defensive mangler. Vi burde scoret flere mål med litt mere presisjon i de avgjørende sistepasningene. For vi hadde jo ballen greit mye og var ofte på visitter på City sin banehalvdel. Walker så jeg faktisk ikke så mye til. Venstresiden klarte seg greit, men det var katastrofe på høyre. Tripp var helt bortreist. Regelrett SyreTripp på Trippier. Håper Sanchez er tilbake så Dier kan spille sentralt i stedet for. Han er bedre der, i tillegg til at vi styrker oss på stopperplass. Og få inn Aurier mot de beste, Tripp klarer seg bra mot de svake.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 2 år 5 måneder ago av madbitt.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64273

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
cjmozart skrev:
Merkelig at så mange sutrer og henger med hodet etter denne kampen; City er veldig mye bedre en alle laga i PL akkurat nå, og vi er i dårlig form med flere av våre viktigste spillere ute; var det egentlig noen som forventet at vi skulle få poeng i denne? At vi ikke skulle bli rundspilt i perioder?

Vi har per i dag et lag som kjemper om CL-plass neste år, noe som strengt tatt er ganske bra; vi spiller bra i CL i år, og kan håpe på et cup-run. Som Guardiola nevner er problemet vårt at vi for sjeldent vinner noe; ender vi opp med topp4, god CL-innsats og en cup-pokal, er dette strengt tatt en flott sesong. At lag som City endelig får betalt for å kjøpe inn de aller beste spillerne år etter år er vel ikke så merkelig?

Å legge for mye i Walker-salget er vel og feil i mine øyne; Walker var muligens Citys dårligste i går, og selv om jeg er overbevist at han kunne gjort en bedre jobb mot Sane en det Trip gjorde, så hadde vi allikevel tapt denne kampen så det sang etter. Det største problemet var at De Bruyne var 4 hakk bedre en noen av våre på midten, og styrte showet fullstendig. Jeg blir helt matt når noen kaller Silva for Citys beste når man ser hva De Bruyne gjør kamp etter kamp; han er rett og slett helt sykt bra.

Nå får vi håpe at laget samler seg litt, at Sanchez fortsetter å vise form men luker bort tullet, at Eriksen, Alli og Kane viser toppform på noe annet en kontringer og at vi henter oss inn litt; vi er etter en katastrofe-periode kun 2 poeng bak 4rde-plassen
Enig i det meste her, men det vil nok alltid være misnøye når vi taper på denne måten. For å stykke opp min egen misnøye litt;
- At vi sliter såpass med å holde på ballen, og bommer på enkle pasninger. Lar oss stresse hele tiden.
- Innsatsen er forsåvidt bra, men vi sliter med det kollektive presset.
- Det er dessuten for lite trøkk i duellene, og vi taper det meste av 50/50-dueller. Dette er et område vi i utgangspunktet skal være bedre enn City på.
- Vi slipper nok en gang inn mål på defensiv corner. Dette er tredje gang på fire kamper, noe som er helt utilgivelig på et så høyt nivå.
- Samhandlingen mellom Kane, Alli og Eriksen er helt borte. Hadde den sittet hadde vi straffet dette City-lag hardt, det er jeg helt overbevist om. Når høydepunktet offensivt er en Lamela med innbytterpuls som greier å tråkle seg forbi et par motstandere oppsumerer det det meste.
- Lloris har dessverre tapt seg denne sesongen. Han fremstår som et stadig mer usikkert kort bak der. Gir vel 3-4 farlige returer.

Det positive:
Dette har ingenting med de lange linjene å gjøre. Dette er alle punkter det er ganske enkelt å gjøre noe med. En litt positiv juleperiode nå hvor godfølelsen er tilbake, og alt kan plutselig være snudd på hodet
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 2 år 5 måneder ago av Dougie.

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64274

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
At ikke folk bare kan innrømme at å selge Walker var en gigatabbe, City er gode men bortsett fra keeperen og Walker så var det de samme spillerne de hadde på banen forrige sesong.
www.oddstips.nu - Bli en vinner

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64276

• RH
  • RH's profilbilde
Er ikke bare denne kampen isolert som er problemet. Vi har sett det hele sesongen, med unntak av noen gode enkeltkamper. Dette laget har stagnert. Greit nok at vi har overprestert de to siste sesongene, og ikke kunne forvente at det bare skulle fortsette rett inn i himmelen, men det nivået vi er på nå er utrolig skuffende. Jeg mener det er snakk om en kollektiv svikt, og det må Poch bære hovedansvaret for. Det virker som spillerne ikke lenger "kjøper" ideene hans. Kanskje er det snakk om slitasje, som man vet kan skje med krevende trenere over tid. Ja, vi trenger noen nye spillere, men det vil ikke nødvendigvis løse problemene, i hvert fall ikke på kort sikt.

Det har også vært snakket litt om at nøkkelspillerne våre ikke er like mottakelige for instruksjoner lengre fordi de nå har gått fra å være unge og 100 % dedikerte til Pochs system til å bli "stjerner". Stjerner? Som ikke har vunnet noe som helst? Burde være mer sultne enn noen gang. Fordelen er jo at de med denne typen spill, blir langt mindre attraktive for storklubbene. :)

PL: Man City - Tottenham, 16/12 kl. 18:30 2 år 5 måneder ago #64283

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Sterling blei vistnok angrepet og rasistisk hånet før kampen. Ser ingen referanse til hvorvidt det skal være noen fra vår leir som har gjort det.