HH skrev:
Nå hadde ikke det blitt formasjonen.
Svak i dag, men Winks må ha folk å spille på. Så kan man kalle det en svakhet, men de fleste pasningsspillere må ha det.
Blir det samme når Eriksen ikke har folk som løper. Eller man kan ta Kane i dag. Hva gjør han foruten målet?
Vi får se hvem som får rett hvis vi noen gang blir et lag som spiller fotball igjen. Winks tror jeg hadde storspilt under Redknapp. Pochettino hadde en positiv effekt på litt urutinerte folk en gang, men det var før i tiden.
Fair enough, avskriver ikke Winks som spiller altså, men mener han ikke har kvalitetene til å være vårt «anker», og iallefall ikke i storkampene. Det sagt har han vært en av våre beste denne sesongen, men det sier mer om laget enn om han. Som rotasjonsspiller med feks Sissoko, tror jeg han kunne passet strålende.
Så kan man si at kampbildet/spillestilen vår er så lite skapt for han som overhodet mulig, og det må Pochettino ta på sin kappe. Får stort sett bare ballen feilvendt mot aggresivt press, og der er han beviselig lite god. Så tidligere tegn til at han var litt Parker-esque i måten han spilte seg ut av sånne situasjoner, men der synes jeg faktisk han har stagnert.
Kan kanskje (iallefall i etterpåklokskapen) tenke seg at dette hadde vært mer egna for Dier eller Wanyama. Nå har de to knapt levert på eliteserienivå, men når kampplanen er å bryte opp motstanderen og kontre, burde det passe dem begge ganske mye bedre enn Winks. De er bedre til å bryte opp angrep, og har fysikken til å i det minste holde på ballen i tre sekunder av gangen feilvendt, så man får satt i gang flere bevegelser. Då skal det sies at begge sannsynligvis hadde økt feilpasningsprosenten vår enda mer.