Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30 1 måned 1 uke ago #77663

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Pulis ville vore imponert over måten vi framstår i store deler av denne kampen. Om vår kampplan borte mot Pool er å parkere bussen gir eg opp. Tafatt.
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av Andreas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30 1 måned 1 uke ago #77664

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Vanvittig trist å ikke få med seg noe her.

Så nære 0-2. Så nære 2-2.
Vi ble kjørt, allikevel tror jeg det er lenge siden Liverpool har skapt noe særlig mindre og vært nærmere å tape, på Anfield.
Følgende bruker har takket deg: Tstone

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) 1 måned 1 uke ago #77665

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
Skjønner ikke at den straffen ikke har fått mer oppmerksomhet. For meg er det frispark motsatt vei. Men skjønner jo da at jeg tar feil. Det jeg dog er 99 % sikker på er at de ikke hadde blåst for tilsvarende i motsatt felt.

Mye negativt å ta med seg herfra også. Først og fremst at Poch igjen skal bruke disse spillerne han selv ganske klart har identifisert som problemområder. De må på tribunen!?
Men samtidig var det vel innsats her? Spillerne spilte for klubben og Poch? Kan man begynne å se framover med den treneren og de spillerne man har (- Eriksen og Toby)?

Drømmen (og det som er nødvendig) er selvsagt at Foyth og Sessegnon skal vise seg som gode backer.
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av JohnWhite.

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30 1 måned 1 uke ago #77666

• HH
  • HH's profilbilde
Kommer an på hvordan du definerer skapt antar jeg. Gazzaniga satte vel rekord i antall redninger for sesongen blant PLs keepere.

Så skal jeg være enig i at strukturen defensivt var mye bedre. 4-3-3 passer oss bedre selv om Eriksen spiller som et dass begge veier for tiden (tidligere var han blant våre mest pliktoppfyllende defensivt - så skulle egentlig ikke være et problem).

Det mest positive fra kampen for min del er:

1) Bra defensiv struktur. Vi blir satt under press, men begge målene skyldes ganske store individuelle feil. Nå er ikke det helt uvanlig selvsagt i fotball ("alle" mål skyldes en feil et sted), men vi slapp ikke inn mål fordi vi ble overspilt. Var en periode på ca. 10 min i første vi ble rystet riktignok. Positivt at vi kommer oss tilbake etter den perioden.

2) Vi har en liten gruppe spillere som forhåpentligvis snart er ute av laget. Aurier er en vits. Jeg unnskylder han egentlig straffen, men han holder ikke. Foyth eller KWP kan umulig spille dårligere. Rose minner meg om Zabaleta. Var en veldig god og til tider glimrende spiller, men plutselig var det bare borte. Plutselig er han blitt en gammel mann. Jeg tror Sessegnon vil trenge lang tid, men igjen - hvor mye dårligere enn Rose kan han være? Om ikke annet vil han kunne by på litt energi offensivt. Alli hadde ikke fått plass hos f.eks Aston Villa. Verdiløs i det oppbyggende spillet. Ikke at jeg skal unnskylde Winks alt for mye, men Alli og Sissoko prøver å unngå ball i trange situasjoner. Alli verre enn Sissoko. Når da Eriksen er helt ute hvordan skal vi kunne spille noe som helst? Enten så kommer Alli seg eller så spiller f.eks N'Dombele (som fysisk sakte, men sikkert ser bedre ut). En frisk Lo Celso for Eriksen vil gi oss energi. Jeg husker i de dager man på WHL reiste seg i det Matthew Etherington stormet ned over kanten. Det gjør noe med både publikum og resten av laget - i motsetning til å se Eriksen loffe etter en ball for så å tape den.

Lloris
Foyth/KWP xxxx xxxxx Sessegnon
N'Dombele Winks Sissoko
Son Kane Lo Celso

Med Lucas, Lamela, Alli etc. på "benken" er ikke nødvendigvis så håpløst. Stor usikkerhet i det bakre ledd dog. Alderweireld spilte godt i går, men situasjonen på stopperplass er ikke bra. Jeg hadde forventet at Sanchez skulle være mye bedre, men defensivt er han ikke et fnugg bedre enn han var da han kom. Mangelen på utvikling der er helt sjokkerende. Så kan man si at siden 2017 er det kun Sissoko, delvis Son og Winks som egentlig har vist noe fremgang i det heletatt.

3) Innsatsen. Bortsett fra Eriksen så synes jeg spillerne ga alt. Alli var dårlig, men jeg synes han var oppmerksom defensivt.

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30 1 måned 1 uke ago #77667

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Nå hadde ikke det blitt formasjonen.

Svak i dag, men Winks må ha folk å spille på. Så kan man kalle det en svakhet, men de fleste pasningsspillere må ha det.

Blir det samme når Eriksen ikke har folk som løper. Eller man kan ta Kane i dag. Hva gjør han foruten målet?

Vi får se hvem som får rett hvis vi noen gang blir et lag som spiller fotball igjen. Winks tror jeg hadde storspilt under Redknapp. Pochettino hadde en positiv effekt på litt urutinerte folk en gang, men det var før i tiden.
Fair enough, avskriver ikke Winks som spiller altså, men mener han ikke har kvalitetene til å være vårt «anker», og iallefall ikke i storkampene. Det sagt har han vært en av våre beste denne sesongen, men det sier mer om laget enn om han. Som rotasjonsspiller med feks Sissoko, tror jeg han kunne passet strålende.

Så kan man si at kampbildet/spillestilen vår er så lite skapt for han som overhodet mulig, og det må Pochettino ta på sin kappe. Får stort sett bare ballen feilvendt mot aggresivt press, og der er han beviselig lite god. Så tidligere tegn til at han var litt Parker-esque i måten han spilte seg ut av sånne situasjoner, men der synes jeg faktisk han har stagnert.

Kan kanskje (iallefall i etterpåklokskapen) tenke seg at dette hadde vært mer egna for Dier eller Wanyama. Nå har de to knapt levert på eliteserienivå, men når kampplanen er å bryte opp motstanderen og kontre, burde det passe dem begge ganske mye bedre enn Winks. De er bedre til å bryte opp angrep, og har fysikken til å i det minste holde på ballen i tre sekunder av gangen feilvendt, så man får satt i gang flere bevegelser. Då skal det sies at begge sannsynligvis hadde økt feilpasningsprosenten vår enda mer.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av Dougie.

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30 1 måned 1 uke ago #77668

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i alt egentlig.

Winks har naturlig anlegg som du sier til å komme seg unna press, men nå mangler han helt opplagt selvtillit til å gjøre det. Flere ganger at hans førstetouch ble 2m feil - så måtte han jage etter ballen feilvendt isteden for å vende opp.

Hjelper selvsagt ikke at han ikke har opplagte valg i det han mottar ballen - noe jeg tror stresser han. Det unnskylder ikke alt - han må være tøffere enn det der mentalt, men synes det forklarer litt. Synes allerede man kan se at han er mer komfortabel med N'Dombele i nærheten (selv om de sjelden spiller samtidig) - da N'Dombele søker ball på en helt annen måte enn Sissoko og nå spillere som Eriksen og Alli.

Eriksen og Alli ødelegger egentlig "alt" etter mitt syn. Det gjør at Liverpool kan fokusere all sin kraft på Kane, Son og Winks. Ikke tilfeldig for meg at Winks og Kane spiller dårlig - kun Son som med sin fart bidrar med å skape noe rom for Kane - og da "indirekte" Winks på midten.

For meg spiller vi nå håndball uten høyreving. En høyreving skårer ikke så mye mål mot etablert forsvar, men han/hun gjør at motstanderens forsvar må strekke seg ut. Når man har Eriksen, Alli og Sissoko ber man om å bli satt under press da man kan "doble" over alt ellers.

Slik Pochettino nå spiller er jeg enig - Dier/Wanyama hadde gitt mer mening enn Winks - og vi bør ikke kjøpe folk som Lo Celso som ikke har fart. Vi hadde vært bedre tjent med Son og nevnte Etherington (eller Townsend) som kunne løpt litt en mot en. Det nærmeste vi kommer der er Lucas. Jeg synes Lucas stort sett er temmelig ordinær, men burde selvsagt ha spilt for Eriksen i går. En norsk andredivisjonstrener hadde skjønt såpass.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Liverpool (1) - Tottenham Hotspur (7) søndag 27.10.2019 17:30 1 måned 1 uke ago #77669

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Noen andre burde lage kamptråder fremover. Jeg har bad juju :huh:

Mine siste kamptråder:
Brighton - Watford - Liverpool
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.