Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77813

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
@Loyd: Han tar opp det gule først. Så ser han skaden, og tar opp det røde i det jeg oppfatter som en ren instinktiv handling. Jeg tror ikke Atkinson tenker klart der. Men det er altså han, og ikke VAR som gjør om sin egen avgjørelse. VAR (som er de eneste som hverken er midt oppi de grusomme scenene, eller bør være prega av stemningen på stadion) sitter bare og ser på i stillhet.

Edit: Problemet med anken er at PL allerede har prøvd å "glatte over" avgjørelsen. De har basically funnet opp en regel som ikke eksisterer (at man ved en hvilken som helst takling kan få direkte rødt så lenge "offeret" blir tilstrekkelig skadet). Å innvilge en anke ville dermed være å erklære dobbel fallitt. Nå sies det at anken skal behandles av et uavhengig organ, men altså hvor mye tror vi på det egentlig? Blir veldig overrasket om den anken innvilges.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 5 måneder 3 dager ago av Dougie.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77814

• HH
  • HH's profilbilde
Vet ikke om det er så sant at mine innlegg i så stor grad handler om Pochettino og Eriksen. I den grad de gjør det så synes jeg ikke det er så merkelig da jeg knapt er alene om å synes Pochettino er på fullstendig bærtur om dagen. Prøver stort sett å begrunne synet mitt. Om det er taktisk eller psykologisk - kommer an på situasjonen. Selvsagt en risiko for at man leser for mye inn i alle små ting når ting begynner å gå dårlig - på samme måte som jeg synes noen har et ganske naivt forhold til hvor "god" Pochettino muligens er. Det får tiden vise, men vanskelig å være uenig med seg selv når jeg synes han gjør så mye rart.

Kan ta enda et eksempel på hvordan Pochettino etter mitt syn har forandret seg. Før kampen mot Everton snakket han igjen om hvor vanskelig sommeren var og at uten en god pre-season er det vanskelig å få til en god sesong. Da vi drev med banebytting med Wembley så var svaret at det var ei god mental utfordring for oss. Mulig jeg paradoksalt nok har blitt som Pochettino? At jeg ser problemer overalt? Jeg har blitt beskyldt for å være for positiv oftere enn negativ her inne (tror jeg - totalt sett). La oss si at pre-season ble rotete. Greit å påpeke det en gang, men skal man mnder etterpå fortsatt gnage på den slags? Hva slags ledelse er det?

Velkjent i sportspsykologi at man kan hjernevaske utøvere. For øyeblikket synes jeg Pochettino hjernevasker laget til å tro at alt er så vanskelig. Var det ikke Hoftun som sa at Nils Arne Eggen var god på å fortelle hvor gode "vi" var, Drillo god på å fortelle hvor dårlige motstanderen var og Semb god på å forklare hvor gode motstanderen er. Hva fungerer best? Må selvsagt være noe realisme i ting, men la oss ikke late som det bare er problemer for en av verdens 10 rikeste klubber. Hvis alt var så vanskelig for oss i sommer hvorfor var det så mye enklere for Leicester? Eller Chelsea?

Jeg husker pressekonferansen før en kamp hvor Pochettino hadde spist med Levy den uka. Plutselig var han blid igjen. Varte ikke lenge. Noen som tror at Sutretino sprudler på treninger om dagen?

Så er det interessant å se hva som skjer selvsagt. "I am certain there is too much certainty in the world."

Omtrent ingen trenere i en så stor klubb som Tottenham får holde på så lenge som Pochettino med så svake resultater. Måtte være Wenger i så fall. Så blir interessant å se om det faktisk kan snu. Er det mulig for ei gruppe å finne sammen igjen under Pochettino? Jeg tror det ikke slik Pochettino fremstår, men hadde vært helt strålende hvis jeg tok feil.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77815

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Det der skjønner jeg ikke helt, hva var det egentlig som var så "vanskelig" med pre season? Litt problematisk var det jo med enkelte overgangssituasjoner (både salg og kjøp), men ikke verre enn hva en toppklubb i gjennomsnitt må deale med. En klubb som Liverpool hadde da en mer trøblete sommer med en sentral spiller som Mané borte på landslagsoppdrag helt frem til sesongstart. Og for vår del var pre season i fjor mye verre, uten at det påvirket nevneverdig.

Så kjøper jeg at vi har hatt mye marginer i mot i det siste, og at man ha litt marginer for å klare å snu en sånn trend. Tenker likevel at man må spare seg for unødvendige unnskyldninger, og heller stikke fingern dypest mulig i jorda. Ta Skeid og Tom Nordlie (uten sammenlikning forøvrig), han har konsekvent skyldt på marginer imot og feil avgjørelser hele sesongen. Skeid har definitivt hatt unormalt mange marginer imot, både hva gjelder dommeravgjørelser og på banen, men faktum er likefullt et soleklart nedrykk hvor man over 30 kamper ikke er i nærheten av poengsummen som skal til for å overleve.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77816

• HH
  • HH's profilbilde
Kan ikke hjelpe deg der, men han gjentok igjen noe i gata om at det var den vanskeligste pre-season han hadde hatt i Tottenham osv.

In the same interview, Pochettino blamed his side’s poor start to the campaign on an “unsettled” summer, which had a detrimental effect on their pre-season preparations.

“It’s something that this year, because of the circumstances, and the individual situations of some players regarding transfers and everything else, we didn’t have.

“We didn’t have the stability and we started working late on trying to find that dynamic, which has affected how the players have performed on the pitch.”

Nå skal jeg ikke påstå at Pochettino ikke kan ha noen poenger. Jeg aner ikke. Men hvorfor snakke om dette fortsatt? Ikke at jeg følger Skeid, men som du sier på et tidspunkt blir det bare patetisk.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77817

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Dougie skrev:
Det der skjønner jeg ikke helt, hva var det egentlig som var så "vanskelig" med pre season? Litt problematisk var det jo med enkelte overgangssituasjoner (både salg og kjøp), men ikke verre enn hva en toppklubb i gjennomsnitt må deale med. En klubb som Liverpool hadde da en mer trøblete sommer med en sentral spiller som Mané borte på landslagsoppdrag helt frem til sesongstart. Og for vår del var pre season i fjor mye verre, uten at det påvirket nevneverdig.

Du sitter tydeligvis på mye mer informasjon enn meg om hva som skjer i kulissene, på feltet og i klubben generelt.

Dette blir jo bare synsing fra meg, da jeg ikke sitter på den informasjonen, men jeg kunne kanskje ha sett for meg at grunner til at pre season har vært vanskelig kan være at spillere har vært mindre motiverte, kanskje i dårligere form, har ønsket seg bort, uenigheter i laget eller uenigheter mellom styret og trenerteam, for eksempel.

Om stallen har fem spillere, som er ledere i troppen, som ønsker seg vekk og ikke er topp motiverte, vil det gå utover hele stallen og gjøre jobben til Pochettino vanskeligere. Og det vil selvfølgelig være mer ødeleggende for vår pre season enn at Mane spilte afrikamesterskapet, såfremt alle andre i troppen var topp motiverte, i fin form og perfekt harmoni.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77818

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Tenkte bare å nevne at fra dommer blåser frispark for taklingen til Son og til ballen er i spill igjen så går det 6 min og 15 sek.

Når reduserte Everton?
Siste endring: 5 måneder 3 dager ago av SuperBale.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77819

• HH
  • HH's profilbilde
spurs_90 skrev:
Dougie skrev:

Du sitter tydeligvis på mye mer informasjon enn meg om hva som skjer i kulissene, på feltet og i klubben generelt.

Dette blir jo bare synsing fra meg, da jeg ikke sitter på den informasjonen, men jeg kunne kanskje ha sett for meg at grunner til at pre season har vært vanskelig kan være at spillere har vært mindre motiverte, kanskje i dårligere form, har ønsket seg bort, uenigheter i laget eller uenigheter mellom styret og trenerteam, for eksempel.

Om stallen har fem spillere, som er ledere i troppen, som ønsker seg vekk og ikke er topp motiverte, vil det gå utover hele stallen og gjøre jobben til Pochettino vanskeligere. Og det vil selvfølgelig være mer ødeleggende for vår pre season enn at Mane spilte afrikamesterskapet, såfremt alle andre i troppen var topp motiverte, i fin form og perfekt harmoni.

La oss anta at al det han sier er riktig. Hva tjener Pochettino på å ta dette opp igjen? Ikke at jeg tror spillere sitter og ser alt på YouTube, men hvem er det han skal motivere? De som ville bort? De som ikke ville bort? Antar de som ikke ville bort helst bare ser at de kan få kommet seg videre og faktisk spille? For ikke å nevne at det nå sitter folk på benken og ser på at Eriksen og Aurier spiller kamp etter kamp selv om de for noen mnder siden ville bort?

Og hvem skal ta ansvaret for at denne situasjonen oppsto? Mulig det er Levy. Det kan jeg ikke si ville vært feil, men skal Pochettino fraskrives alt ansvar for den kulturen han har fått fem år på å bygge?

Ærlig sak å gjøre feil. Kan være gode grunner til at situasjonen ble som den ble, men nå fatter jeg virkelig ikke hva Pochettino ønsker å oppnå med slike kommentarer. Selv om alt er riktig av det han sier ser jeg ikke hva positivt som kan komme ut av det.
Siste endring: 5 måneder 3 dager ago av HH.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77820

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
spurs_90 skrev:

Hehe, ja det er dét jeg presenterer her, kunnskap ingen andre sitter på?
Jeg forholder meg til den infoen vi har tilgjengelig, så ok, jeg skal prøve å utdype.
1) En del spillere er «unsettled» pga kontrakt og overgangssituasjon. Dette vet vi med bortimot 100% sikkerhet basert på bl.a. hva Poch har sagt.

2) Det ryktes at noen av spillerne har vært litt misfornøyd med Pochettinos treningsmetoder m.m. Dette kan vi selvsagt ikke vite, men kilden (Jack Pit-Brooke/The Athletic) er relativt troverdig.

3) Det siste vinduet gikk ikke helt som planlagt, vi fikk ikke kvittet oss med alle vi ønsket, og Poch fikk ikke integrert alle de nye spillerne i pre season.

Hva gjelder 1 så har Poch selv sagt at flere spillere var utilpass også året før. Hva gjelder det andre punktet, er det bare fantasien som setter grenser. Men hvis det er misnøye rundt Pochettinos metoder, er det også hans ansvar å ta tak i det, og det var dessuten ikke informasjon som gjaldt pre season isolert sett. Punkt 3 har vært et problem i flere vinduer nå, både hva gjelder transfers inn og ut. Poch fikk likevel sin marquee signing tidlig, og hverken Lo Celso eller Sess kunne uansett vært med (hhv Copa America og skade).

Du baserer deg (såvidt jeg skjønner) på at man ikke kan vite. Det er selvfølgelig helt sant, iallefall kan man ikke vite alt, men jeg sliter samtidig med å tro at det er big issues her vi ikke i det minste har en viss informasjon på. Og utifra den infoen vi har, synes jeg altså ikke Pochettino har noe spesielt å skylde på hva gjelder pre season. Den var ikke optimal, nei, men jeg mener den året før var minst like ille/verre, uten at det påvirket resultatene før jul.
Siste endring: 5 måneder 3 dager ago av Dougie.

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 3 dager ago #77821

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Han har vel også snakket om utfordringer med den dokumentaren som lages. Kan jo bli interessant å se den når den kommer.
Some day...

PL: Everton (16) - Tottenham (11) søn 3/11 kl 1730 5 måneder 2 dager ago #77824

• Øystein Svensen
  • Øystein Svensen's profilbilde
Siden tråden handler om Everton vs Spurs;

Martin Atkinson is expecting Tottenham to win their appeal against Son Heung-min’s dismissal at Everton on Sunday, which led to Andre Gomes’s horrific injury.
That is according to his friend Noel Whelan, who exclusively told Football Insider how the referee knows he got it wrong by handing Son a red rather than a yellow card.

www.footballinsider247.com/pundit-pal-of...ottenham-son-appeal/
Brewers make wort, the yeast makes beer!
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles