Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 2 dager ago #77934

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Enig i at gårsdagens lag er noe å bygge videre på. Spesielt det offensive setupet håper jeg kan få så mange kamper sammen fremover som mulig.

Men forsvarsrekka Foyth-Dier-Sanchez-Rose. Da tror jeg vi skal rive av oss mye hår utover i sesongen. Foyth og Sanchez håper jeg blir spikra (fordi begge er fremtiden). Davies/Rose avhenger litt av hvem som kommer nærmest toppnivået (jeg synes ikke Davies 16/17 står noe særlig tilbake for Rose på sitt beste). Dier som stopper (sammen med Sanchez) er en oppskrift på kaos i PL. Får nok holde ut med Toby (eller Jan) inntil videre. Jeg har forøvrig et håp om at Dier skal finne tilbake til seg selv som DM, og ta plassen sammen med Nbombele på midten.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 2 dager ago #77935

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Ja bevares.
Jeg ønsker ikke å avskilte våre to midtstoppere fra Belgia og erstatte de med Dier og Sanchez. Uffa meg..

Får vibber tilbake til tiden med Nethercott og co..
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...

Re:CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 1 dag ago #77936

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
Blandaballj skrev:
Ja bevares.
Jeg ønsker ikke å avskilte våre to midtstoppere fra Belgia og erstatte de med Dier og Sanchez. Uffa meg..

Får vibber tilbake til tiden med Nethercott og co..

Vil vel si nivået nå er høyere, men neste sesong er vel ingen av belgierne her og vi må ha innkjørt nye stoppere. Jeg ser kanskje for meg at det blir kjøpt inn en solid stopper ved siden v davinson til sommeren. Dier og foyth blir backup.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Følgende bruker har takket deg: Hørry-Kane

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 1 dag ago #77937

• Knut
  • Knut's profilbilde
Med tanke på hva en god nok stopper koster i våre dager, så ville jeg ikke vært skråsikker på at det kommer til å skje til sommeren...
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 1 dag ago #77938

• Thomas Skifjord Johansen
  • Thomas Skifjord Johansen's profilbilde
Knut skrev:
Med tanke på hva en god nok stopper koster i våre dager, så ville jeg ikke vært skråsikker på at det kommer til å skje til sommeren...

Enig med Knut. Skal vi finne en bra proven PL stopper, koster det 600 millioner. Minst. Nå kostet vel Magiure Fantasillioner, men det gjør det når en stor klubb som united er desperate. Økonomiansvarlig i Leicester ler enda, tipper jeg.
Så tipper vi må jobbe med de vi har der er stund. Eller plutselig dra en kanin ut av hatten, som viser seg å være midstopperenes Dele Alli. £5m fra en liten klubb.
Personling så slenger jeg heller millionene på sidebacker, og lar Foyth og Sanches bli gode sammen.
--- To Dare Is To Do ---

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 1 dag ago #77939

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Litt skeptisk til Foyth og Sanchez sammen også. Begge litt edgy typer som hadde hatt godt av en litt lugnere fyr ved siden av seg. Og begynner å få ordentlig troa på at Foyth kan bli en god back.
Vet ikke helt hvem fra PL som er veldig på vei opp nå. Söyüncü er vi sjanseløse på pr. nå. Liker Aké, men han blir (som så alle andre) svindyr. Og nå ligger vi ikke akkurat i pole position mtp CL, så blir fort mindre penger å rutte med til sommeren. Så vi må nok prøve å treffe gull igjen fra en lavere liga, slik vi gjorde med Toby og Jan i sin tid.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 5 måneder 1 dag ago av Dougie.

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 1 dag ago #77940

• HH
  • HH's profilbilde
Det er jeg ikke nødvendigvis enig i (altså at en stopper må være så dyr). Blir selvsagt veldig preget av "confirmation bias" dette, men Vidic kom "billig" i januar. Söyüncü er et bra eksempel på at det er mulig å finne gode stoppere fortsatt til OK priser (vi får selvsagt se hvor god han faktisk blir).

Vertonghen og Alderweireld var ikke veldig billige da de ble kjøpt, men ei heller spesielt dyre.

Personlig er jeg redd for at vi grunnet at vi har mer penger å rutte med har blitt litt blinde på å kjøpe dyre spillere.

Jeg har ingenting i mot å kjøpe dyrt, men for meg må det være en balanse. Ser man på dagens tropp så er Sanchez, Lamela, Moura og Aurier våre fire dyreste kjøp av de som var i klubben før i sommer (vanskelig å bedømme hva vi vil på sikt få igjen for N'Dombele, Lo Celso og Sessegnon enda - selv om det ser lovende ut). Og fyller man ut listen med våre dyreste kjøp så finner man Soldado, Janssen og Paulinho fortsatt inne på topp 10 (Paulinho er inne på topp 10 fordi Lo Celso er regnet som et lån - så egentlig er Paulinho på 11.). Kun Son som er vår 8. dyreste spiller kan sies å ha vært en stor suksess (N'Dombele og Sessegnon får tiden vise). Altså 1 av 8 av våre dyreste kan sies å ha vært en suksess. Helt sjokkerende dårlig. Det i seg selv er knapt et bevis på å kjøpe dyrt er dumt, men som jeg mener Maguire også viser så betaler man stort sett alltid en latterlig overpris for spillere som til enhver tid er de mest "hypete" (jeg synes ikke Maguire er dårlig, men selvsagt ikke verdt prisen).

Så har vi utvilsomt stilt oss selv i en vanskelig situasjon hva gjelder stoppere. Forhåpentligvis er det som skjer med Vertonghen midlertidig og at han fortsatt kan spille noen år til. Å gå fra å være vår beste stopper til å bli ubrukelig på en sommerferie gir ingen mening. Skulle vi dermed være nødt til å bytte ut både Vertonghen og Alderweireld samtidig som Sanchez knapt viser noen tegn på å bli ei klipp så ender vi fort opp som Utd de siste årene. Å finne to gode stoppere på samme tid er tungt. Enda vanskeligere når vi knapt har en satt situasjon på backene (akkurat samme problemet som Utd).
Siste endring: 5 måneder 1 dag ago av HH.

CL: Røde Stjerne (3) - Tottenham (2) ons 6/11 2100 5 måneder 1 dag ago #77941

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at Foyth bør få noen år som back - muligens hele karrieren. Og skal han spille stopper burde det være ved siden av en Tony Adams-type og ikke Sanchez.