Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78044

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
Vil ikke avskilte Poch ennå men han har en enorm oppgave foran seg, noen av vurderingene hans er til å klø seg i huet av. Alt er dog ikke han sin feil, han må ta sin del av skylden sammen med mange av spillerne og Levy. Det er noen vurderinger jeg ikke skjønner noen ting av, vi gikk fra å ha Walker som høyreback med Trippier som backup til Aurier uten backup. Vi er er i en situasjon nå hvor vi delvis må bygge opp ett nytt lag, med de to beste bak på utgående kontrakt så må hele forsvarsrekka byttes ut. Vi får ikke gjort det i januar men vi bør prøve å hente en høyreback samt en midtstopper.

Den spilleren som frustrerer meg mest av alle er Dele Ali, han blir dårligere og dårligere, gjør ingenting av det han gjorde i starten. Skal prøve på fikse ting hele tiden og sinker spillet noe enormt.
www.oddstips.nu - Bli en vinner
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78045

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Nei, om lista ligger på den beste sesongen vi har hatt på 50-60 år, så selvfølgelig. At Pochettino presterte laaaangt over evne i en sesong, har bitt han hardt i ræva i ettertid. Det er mye lettere å oppjustere forventninger, kontra å nedjustere dem.
En CL-finale er jo tross alt ingenting i denne klubbens mektige historie.

Men ja, dere har selvfølgelig helt rett i at vi ikke er i nærheten av hva vi var på vårt beste under Poch pdd. Og dessverre virker det som at mange enkeltspillere har stagnert. Relasjonene er også langt dårligere enn de var, noe som vil påvirke enkeltspillere også. Alli tjente for eksempel mye på at Toby og Eriksen var i fantastisk form og serverte han med deilige pasninger i bakrom. Vi har hatt ganske store skadeproblemer kontinuerlig det siste året, og det skader relasjonene. I Kane sitt tilfelle tror jeg også flere langvarige skader har en del av skylda, det samme tror jeg gjelder Alli.

Sissoko har selvfølgelig hatt en enorm utvikling de to siste årene, det er det ingen tvil om. Son har også en positiv utvikling, og det har Winks også. Jeg har aldri vært like positiv til Winks som deg, men sesongen i fjor er vel den desidert beste han har hatt.

Jeg er heller ikke like kritisk til Sanchez som mange andre. Ja, han har hatt etpar forferdelige kamper i år, men jeg ser absolutt forbedring i noen av spillets faser. Har fortsatt stor tro på han, men han er uten tvil en uryddig type og lider nok litt av at Toby og Jan plutselig har blitt uryddige typer de også.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78046

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Mer skuffet over Kane enn Alli egentlig. Alli viser tegn til å virkelig ønske å snu formen. Han har dessuten vist bedring i det siste.

Kane? Er liksom opplest og vedtatt blant Spursfans at han ikke skal kritiseres føler jeg. Det han har prestert denne sesongen er ikke bra nok. Joa, han scorer fortsatt et og annet mål og jobber forsåvidt bra, men virker ikke tilpass på banen. Er sjelden der han skal være. Lite samhandling med de andre. Skal ofte ned som playmaker, men sliter fortsatt med å involvere seg. Og viktigst av alt, han går ikke foran som den lederen han skal være. Hadde faktisk trodd laget skulle få mer ryggrad når han tok bindet, men det har vært motsatt.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78047

• HH
  • HH's profilbilde
Påstår ikke at resten av sesongen til Pochettino har vært dårlige, men de er heller ikke bedre enn hva Jol, AVB og Redknapp klarte. Det er ikke dårlig nødvendigvis, men heller veldig imponerende.

Skal ikke ta ting på forskudd her, men bortsett fra alt kaoset som foregikk etter at laget til Jol kollapset og vi ansatte Ramos - som førte til to svake sesonger - så må vi tilbake til Santini før vi finner en sesong så dårlig som denne fort blir.

Selv om vi skulle ta like mange poeng per kamp som vi gjorde i 16/17 vil vi nå ikke slå hva AVB klarte. Ganske naturlig å forvente selv for de som tror dette snur at vi gjør vår 3. dårligste sesong siden Santini.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78048

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Mer skuffet over Kane enn Alli egentlig. Alli viser tegn til å virkelig ønske å snu formen. Han har dessuten vist bedring i det siste.

Kane? Er liksom opplest og vedtatt blant Spursfans at han ikke skal kritiseres føler jeg. Det han har prestert denne sesongen er ikke bra nok. Joa, han scorer fortsatt et og annet mål og jobber forsåvidt bra, men virker ikke tilpass på banen. Er sjelden der han skal være. Lite samhandling med de andre. Skal ofte ned som playmaker, men sliter fortsatt med å involvere seg. Og viktigst av alt, han går ikke foran som den lederen han skal være. Hadde faktisk trodd laget skulle få mer ryggrad når han tok bindet, men det har vært motsatt.

Nå skal jeg ikke fraskrive spillerne alt ansvar, men fascinerende å se hvor mye bedre Kane er for England enn oss om dagen.

Så skjønner jeg at motstanden er ofte en annen i PL, men etter mitt syn ikke tilfeldig.

Og ettersom denne tråden omhandler Sheffield. Nesten morsomt hvordan Sheffield har to på topp som ser bedre ut enn Kane.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78049

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Den dårligste fulle sesongen til Pochettino har vært på nivå med det beste de tre du nevner har klart. Det kan jeg gå med på, da alle tre har hatt korte, gode perioder i klubben.

Når det kommer til denne sesongen er selvfølgelig ikke jeg heller store optimisten lenger. Noe ganske utrolig skal skje om vi skal klare topp 4 i år. Jeg føler meg dog overbevist om, og forventer, at vi har lagt den dårligste perioden bak oss og forbedrer oss i tiden som kommer.
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av spurs_90.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78050

• HH
  • HH's profilbilde
Ikke at det er så viktig, men hvordan er Pochettino sin første sesong bedre enn hva de tre andre klarte? Den er hverken bedre posisjonsmessig eller poengmessig. Og i fjor var vi strengt talt ikke bedre enn hva de andre klarte heller foruten at vi humpet oss gjennom CL. Ryker vi mot City er det vel ingen som snakker om en spesielt god sesong i fjor? Rimelig hårfint.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78051

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Jeg synes det er litt komisk at en Tottenham-supporter synes det er morsomt at to SU-spisser er bedre enn Kane om dagen. Jeg finner ikke det så morsomt.

Ikke er det særlig oppsiktsvekkende heller. «Dårlige» lag og «dårlige» spillere har hatt gode kamper og perioder før. Boaz Myhill så for eksempel ut som Schmeichel og Buffon i ett i en match for noen år siden. Det var heller ikke spesielt morsomt.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78052

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
2. og 3. plasser er bedre enn 4.

4. plass med CL-finale er bedre enn 4. plass uten CL-finale.

Så da står vi igjen med en 5. plass som er hakket dårligere en peaken til de andre.
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av spurs_90.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78053

• HH
  • HH's profilbilde
Morsomt i den forstand hvor lavt vi har sunket. Og allikevel er det mange som mener at vi nå ikke er SÅ dårlige.

Ingen som argumenterer mot to av sesongene til Pochettino, men la oss ikke gjøre resten bedre enn de var er poenget mitt.

Også et poeng at Jol og Redknapp knapt var ansett som glimrende trenere da de fikk jobben. Vi trenger ikke hente trenere på den hylla for å erstatte Pochettino. Kanskje kan vi hente Allegri eller Blanc? Den typen. Ikke at det er ensbetydende med suksess, men så har Jol, Redknapp og AVB vist etter tiden de var hos oss at de kanskje ikke var så gode managere de heller? Allikevel matcher de flere av sesongene til Pochettino.

CL er mye flaks. På samme måte som Ramos knapt var bedre enn alle de andre fordi han faktisk vant noe.
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av HH.