Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 4 uker ago #78054

• HH
  • HH's profilbilde
"We are in the process to build and we will see if we have the time to build what we want"

"I am a communist. And you know communists do not care about what has happened the last 5 years - they always need to have a new plan after 5 years. Agree?"

"How do I build? First of all you need experience. A building process means you will take old players - preferably players that will not be here next year and you play them as much as possible."

"You see what I did there? For you this might surreal, but are you saying Dali was not a good painter?"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78055

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
@HH
Vet ikke helt om jeg opplever deg som en som ønsker at ting skal snu for Poch...

Kjekt å se høy aktivitet igjen på forumet! Lenge siden jeg jeg har opplevd 15 nye innlegg på bare noen timer. Veldig kjekt.
Det blir spennende å se hva som skjer. Har Levy begynt å føle på presset? Tørr han å gi Poch tid til å fullføre gjennoppbyggingen av laget?

På samme måte som Jol er Poch offer for rask suksess. Har du vært på pallen så er forventningene fra fansen at man skal opp et trinn for hvert år - ikke ned. Man skal spille fotball «the Tottenham way» og helst vinne en cup eller to. Når det ikke skjer så blir det murring.
Og med murring blir det «støy». Reportere spør spørsmål om hvorfor ting ikke fungerer i stedet for «fantastisk kamp! Hvordan er det å vinne kamp etter kamp». Andre skriver artikler som spekulerer i uro i spillergruppen. Fansen leter etter feil og svelger det pressen skriver. Det blir en helt annen «følelse» i spillergruppa når fokuset utefra går fra hylling til kritikk og spekulasjon. Klart det påvirker spillerne. Dette er selvsagt noe spillerne må takle, men pr. nå ser det ikke ut til at de takler det særlig godt.

Så kan man selvsagt trekke frem ressursene de forskjellige lagene i PL disponerer. Det hjelper selvsagt å ha en pengebinge man kan hente ut et par milliarder til spillerkjøp når man trenger det. Det har ikke vi eller de fleste andre lagene i PL. Og når man starter med økonomisk handikap så blir det vanskeligere å kjempe om 1.plass i PL, FA-cup og CL. Det går så langt, men ikke lengre.
Liverpool, Man U, Man C og Chelsea er i en egen liga økonomisk. Så ser vi at de også kan feile samtidig som at klubber med betydelig mindre ressurser kan yppe seg. Leicester klarte det umulige. Vi har klart å snike oss inn i toppen flere sesonger på rad.
ALt er mulig, men det er vanskeligere for oss og Leicester å være seriøse toppkandidater år etter år før de økonomiske musklene er på plass.

Våre økonomiske muskler blir større, men det vil ta tid det også. Vi har litt gjeld vi må betjene. Endring tar tid. De siste 10 årene har tross alt gått riktig vei. At vi får en sesong med fingeren i jorda ser jeg på som helt naturlig. Dersom alle har is i magen og Poch får fullført så blir jeg enda mer optimistisk for de neste 10 årene.
Some day...
Følgende bruker har takket deg: Knut, Øystein Svensen, Arvid, Leifen

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78056

• HH
  • HH's profilbilde
Hvis du ikke tror på det jeg skriver kan jeg vel knapt klare å overtale deg til å tro på meg ved å skrive mer? Sier vel mer om deg enn meg.

Så ser jeg frem til mange gode år fremover. Hvis det er forventingene som er problemet så er Pochettino ganske god på å finne løsninger for tiden.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78057

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ang dette med trenerbytte; hvor ofte har det egentlig skjedd at en trener (i en toppklubb) har klart å snu en lengre nedadgående trend? Har det noen gang skjedd i moderne fotball? Dette er ikke ment som bensin på #Pochout-bålet, men er et genuint spørsmål som knytter seg til hvor uungåelig en evt avgang er.

Håper det jo ikke, jeg ønsker fortsatt at Pochettino skal få tid til å snu det (og det kommer han fortsatt til å få). Men skal innrømme at det akkurat nå er mer fordi jeg elsker både fyren og filosofien hans mer enn at jeg tror det er hva som er best for laget.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 4 måneder 3 uker ago av Dougie.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78059

• HH
  • HH's profilbilde
Det har vært diskutert tidligere. Hvor ofte får en trener flere år på å snu noe i en toppklubb?

Noe som er et poeng.

Utvalget er ikke stort der. Ancelotti og Wenger er vel de jeg kan komme på i store klubber. Uten at jeg tror de noen gang var i så store problemer som vi er i nå.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78060

• Christian
  • Christian's profilbilde
Det som kanskje gjør at Pochettino får mer tid er vel at Tottenham ikke er en pokalsankende klubb. Klubber som er vant til å vinne sparker lettere en trener om det skulle gå dårlig en periode.
Vet at Leicester sparka Ranieri etter seriegullet, og Leicester kan vel knapt kalles en klubb som vinner mye.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78061

• HH
  • HH's profilbilde
Det som skjer med Pochettino nå er etter mitt syn helt unikt. Aldri har en så stor klubb latt en manager underprestere så lenge/drastisk uten å gi vedkommende sparken. Det i seg selv betyr ikke at Pochettino bør få sparken. Jeg er oppriktig interessert i å se om det er mulig å snu noe som virker så dødfødt (vet ikke om Loyd "føler" at jeg er oppriktig nå).

Også fascinerende hvor lite press Pochettino er under fra media. Igjen må nesten bli en kompliment til han som person at folk helst ikke vil skrive kritiske ting om han. Det sammen med at det nok blir særs dyrt å sparke han tror jeg er det som gir han tid for øyeblikket. Er vel heller ikke sikkert at vi har noen opplagte alternativer på hånden. Mourinho er der, men dette er ikke 2004.

Selv jeg hadde ikke sparket Pochettino enda hvis jeg var Levy. Jeg tror Pochettino vil få sparken til slutt, men noe spesielt hastverk er det ikke helt enda. Jeg tipper vi ender mellom 8 og 12. selv under Pochettino. Og det er ikke slik at jeg tror vi ender topp 4 med noen andre. Da blir det litt det samme - kun hvis det går helt skeis de neste kampene og nedrykk faktisk blir et reelt tema at man kan få det litt travelt.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78062

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Det har vært diskutert tidligere. Hvor ofte får en trener flere år på å snu noe i en toppklubb?

Noe som er et poeng.

Utvalget er ikke stort der. Ancelotti og Wenger er vel de jeg kan komme på i store klubber. Uten at jeg tror de noen gang var i så store problemer som vi er i nå.
Hva har Wenger snudd? Han holdt riktignok Arsenal innenfor topp 4 i magre økonomiske år, men det var da en ganske slak stødig styring nedover hele veien. Eller Ancelotti?

Dette med tid er selvsagt et poeng, men har ikke det nettopp noe med tidens ånd å gjøre? Egoer, lønninger, spillermakt osv. At spillerne «alltid» vinner til slutt.

Blir du ikke dead man walking så fort spillerne mister troa/trenden går nedover? Kovac er jo et eksempel på en som fikk tid. Spillerne skal visstnok ha vært skeptiske nærmest fra dag 1, og nå er han ferdig. Jeg håper selvfølgelig han klarer det, men Pochettino må bli et enormt statistisk avvik hvis han skal klare å snu det. Det skjer rett og slett aldri i moderne fotball.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78063

• HH
  • HH's profilbilde
De snudde aldri noe. De er to eksempler på trenere som fikk fortsette etter at de ikke leverte like godt som tidligere. Alle andre får sparken slik at man aldri får vite om det er mulig å snu ting i slike situasjoner.

PL: Tottenham (11) - Sheff UTD, Lørdag 9.Nov kl.16 4 måneder 3 uker ago #78064

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
@HH

Jeg "føler" at jeg har provosert deg B)
Usikker på hvor uenige vi egentlig er, men jeg opplever din støtte til Poch som svært ustabil. Hva var den sitat greia?
Det vi kanskje er mest uenige om er premissene. Jol og Redknapp fikk til mye for lite. At Jol fikk sparken mener jeg skjedde på samme grunnlag som gjør at enkelte fans vil bytte ut Poch - suksessen kom for fort. Vi er den første klubben som har gått et år uten kjøp av nye spillere. Vi har et moderat lønnsbudsjett sammenliknet med milliardærene. Vi er jevnt over moderate, noe som er fornuftig. Vi kommer til å få bedre økonomi med tiden, men det er ikke i morgen eller neste år.
Ting tar tid. Vi må tenke langsiktig og da må vi tåle en sesong eller to utenfor topp 4.
Men så vet jo ingen av oss om Levy har planer om langsiktig, om han avslutter prosjektet til Poch fordi presset blir for stort eller bare avslutter det fordi det ikke var det han hadde planer om.
Some day...