Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78307

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Georgi Kabakov (Bulgaria)
TV: Viasport 2

Forventet lagoppstilling:
Gazzaniga
Foyth Sanchez Toby Rose/Sess
Dier Nbombele
Lo Celso Alli Son
Kane

Subs: Austin, Vert, Rose/Sess, Sissoko, Winks, Eriksen, Lucas
Injured: Davies, Lamela
Suspended:

Motspiller å se opp for: Podence var god sist.
Forventet resultat: 4-0 (Kane, Son, Ndombele, Lucas)

Spennende å se hvilke endringer Mou gjør. Hvis han ønsker å fortsette i samme system (4-2-3-1 med en slags 3-2-5 variant offensiv), så gir det mening å bytte begge backene og ha Foyth som den mer stående. Isåfall gir det ikke helt mening med Lo Celso som «breddeholder» på samme side, men jeg håper virkelig han får sjansen på en eller annen måte. Hvis han fortsetter å kjøre inn denne varianten, spøker det fort for Sissoko fremover, da han ikke er disiplinert eller pasningssterk nok. Vi får se, godt mulig Mou ønsker å teste flere varianter/konstellasjoner også.

Denne kampen skal vi uansett vinne, COYS!
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 4 måneder 2 uker ago av Dougie.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, spurs_90, Brakar

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78308

• HH
  • HH's profilbilde
For meg hørtes det ut på pressekonferansen at Eriksen starter, men det er bare min "følelse".

Jeg håper han våger å bytte litt. Garantert en haug på benken som har lyst til å vise seg frem. Litt som Lucas gjorde mot WH så har man nå muligheten til å spille seg inn. Få spillere bør starte WH, denne og Bournemouth.

Håper Alli spares til helga. Liten vits i å utsette han for noe - og den positive opplevelsen han hadde mot WH gjør at han kan "tåle" en tur på benken her. Håper Lo Celso tar hans plass, men starter Eriksen så kan det være et tegn på at han har indikert til Mourinho at han muligens er interessert i å fortsette? Dog litt usikker på hvor Eriksen passer inn hos Mourinho. Litt samme med Lo Celso. Lo Celso kan nok spille ving hos Mourinho, men ganske tydelig at Alli blir satset på som AMC (noe jeg ikke har noe i mot forøvrig).

Rose kan spille stående på venstre med Son eller Lucas foran seg. Foyth og Lo Celso hadde vært spennnede på høyre.

Son - Kane - Lo Celso
Eriksen
Sissoko - Dier
Rose - Sanchez - Alderweireld - Foyth

Liker det laget, men tviler på at han gjør så mange forandringer. Lucas og Alli har fått en god opplevelse. Dier trenger en. Lo Celso og Foyth er spennende på høyre. De mangler litt fart, men to smarte spillere.

Med Alli, Lucas, Winks og kanskje N'Dombele på benken har man nok spillere til å kunne ta ut Son, Kane og en til for å "spare" litt hvis nødvendig.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78309

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Hvorfor skulle Mourinho spille Lo Celso på kanten? Kan ikke huske at Mourinho har satt den type spillere på kanten før?

Jeg ser overhodet ingen grunn til at Lo Celso eller Eriksen ikke kan spille indreløper eller OM under Mourinho.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78310

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
spurs_90 skrev:
Hvorfor skulle Mourinho spille Lo Celso på kanten? Kan ikke huske at Mourinho har satt den type spillere på kanten før?

Jeg ser overhodet ingen grunn til at Lo Celso eller Eriksen ikke kan spille indreløper eller OM under Mourinho.
Kommer selvsagt litt an på formasjonen. Enig i at Lo Celso (og Eriksen) fint kan spille OM/indreløper. Men Mourinho virker å ville satse hardt på Alli, og da er det mindre sjanser for Lo Celso sentralt. I den varianten jeg har satt opp, er det unaturlig st Lo Celso spiller høyrekant. Men jeg ser ingen grunn til at han ikke kan spille «kant» på den siden det kommer en overlappende back. Da blir han ofte å søke rom mer sentral, gjerne inn bak mellom forsvar og back slik Lucas gjorde.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78311

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Dougie skrev:
spurs_90 skrev:

Kommer selvsagt litt an på formasjonen. Enig i at Lo Celso (og Eriksen) fint kan spille OM/indreløper. Men Mourinho virker å ville satse hardt på Alli, og da er det mindre sjanser for Lo Celso sentralt. I den varianten jeg har satt opp, er det unaturlig st Lo Celso spiller høyrekant. Men jeg ser ingen grunn til at han ikke kan spille «kant» på den siden det kommer en overlappende back. Da blir han ofte å søke rom mer sentral, gjerne inn bak mellom forsvar og back slik Lucas gjorde.

Enig her.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78312

• HH
  • HH's profilbilde
spurs_90 skrev:

Meget mulig Mourinho skifter formasjon, men ikke uvanlig at Mourinho spiller 4-2-3-1. Real-laget hans lignet veldig på det vi stilte med mot WH med tanke på typer. Der finnes det bare en nr. 10 (All/Ozil) og en 6 (Dier/Khedira) og en 8 (Winks/Alonso). I en slik formasjon må Lo Celso enten spiller som nr. 10 som en av tre eller på vingen (slik Kaka ofte måtte da Ozil spilte som nr. 10).

Den nærmeste man kommer Lo Celso er nok Joe Cole, men både Cole og nevnte Kaka var mye mer driblende og førende med ball enn hva Lo Celso er. For meg kan vi aldri beholde Alli, Eriksen og Lo Celso på sikt under Mourinho. Og skulle vi bytte til indreløpere så har vi ingen nr. 10 så slik sett har ingenting forandret seg. Det nærmeste man kommer indreløpere og en nr. 10 samtidig er i en diamant. Kan aldri huske å ha sett Mourinho spille med diamant.

Så jeg ser mange grunner til at Eriksen og Lo Celso ikke kan spille indreløpere.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78313

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
HH skrev:
spurs_90 skrev:

Meget mulig Mourinho skifter formasjon, men ikke uvanlig at Mourinho spiller 4-2-3-1. Real-laget hans lignet veldig på det vi stilte med mot WH med tanke på typer. Der finnes det bare en nr. 10 (All/Ozil) og en 6 (Dier/Khedira) og en 8 (Winks/Alonso). I en slik formasjon må Lo Celso enten spiller som nr. 10 som en av tre eller på vingen (slik Kaka ofte måtte da Ozil spilte som nr. 10).

Den nærmeste man kommer Lo Celso er nok Joe Cole, men både Cole og nevnte Kaka var mye mer driblende og førende med ball enn hva Lo Celso er. For meg kan vi aldri beholde Alli, Eriksen og Lo Celso på sikt under Mourinho. Og skulle vi bytte til indreløpere så har vi ingen nr. 10 så slik sett har ingenting forandret seg. Det nærmeste man kommer indreløpere og en nr. 10 samtidig er i en diamant. Kan aldri huske å ha sett Mourinho spille med diamant.

Så jeg ser mange grunner til at Eriksen og Lo Celso ikke kan spille indreløpere.

Mourinho har som regel ikke en fast formasjon, men velger taktikk utifra hvilke spillere som er tilgjengelig og hvem som er motstander. Tror den 4-2-3-1-formasjonen fort kan bli 4-3-3 i mange kamper.

Jeg er enig i at om premisset er at Alli starter som OM i 4-2-3-1, blir det vanskelig å sette Lo Celso noe annet sted enn på kanten. Jeg har absolutt ikke sett Lo Celso nok, men jeg tror også det kunne fungert med Lo Celso og Dier sentralt med Alli som OM. Ihvertfall i enkelte kamper. I en 4-3-3 tror jeg Lo Celso og Alli fint kunne spilt indreløpere, med en balanserende spiller i midten.

Tror faktisk Mourinho brukte diamant ofte i Inter, med Eto’o og Milito på topp, Sneijder som 10er og Motta, Zanetti og Cambiasso bak der.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78314

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Mourinhos Porto spilte iallefall diamant/4-3-1-2. Pedro Mendes og Maniche som indreløpere, Costinha som dyp og Deco som tier.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78317

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at Porto-laget hadde mer en diamant over seg, men som i Chelsea var disse indreløperne av en helt annen type enn hva i alle fall Eriksen er. Mendes og Maniche eller Lampard og f.eks Essien for den del er milevis bedre defensivt enn Eriksen.

Lo Celso kan spillere dypere, men usikker på om man får det beste ut av han da. Ikke at jeg skal skryte på meg at jeg kjenner han godt fra PSG, men mitt inntrykk var at han der var ganske ordinær.

Ramires spilte vel en del ving for Chelsea under Pochettino sin andre periode. Raskere enn Lo Celso, men en rolle Lo Celso burde kunne fylle. Jeg tror Lo Celso blir høyreving eller ingenting - pga Alli. Lo Celso kan fint spille 10'er også - som Sneijder i Inter.

CL: Tottenham - Olympiakos, 26/11 kl 21. 4 måneder 2 uker ago #78318

• Swanen
  • Swanen's profilbilde
Heisann

Jeg har skrevet i London-Calling seksjonen vedrørende billetter til kampen i kveld.
Om noen sesongkortholdere eller One Hotspur-medlemmer kunne hjulpet meg ved å kjøpe en gjestebillett til meg, så hadde jeg vært evig takknemlig.
PM meg for info.

- Tusen takk, Karl.
COYS