Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 1 dag ago #78568

• HH
  • HH's profilbilde
Vi gir bort to mål. Selv mot Olympiakos på hjemme kan det bli tungt. Samtidig så ødelegger Aurier en håndfull angrep ved å slå ballen til DDG eller ved å miste den. Er ikke slik at vi får uendelig med muligheter så når en spiller stopper så mye blir resten tungt. Ikke at vi på noen måte hadde fortjent å vinne, men kan fint ende 0-1 den kampen uten de store personlige feilene.

Så må man lure litt på hva Mourinho tenkte også. En Aurier høyt oppe i banen mot Rashford. Hvordan skulle vi stoppe den? Han skårer et mål og han har vel Utds to største sjanser fra venstre i første. Skal ikke glemme at utover det skapte ikke Utd mye. Går ikke Sissoko på den hjerneblødningen så klarer jeg ikke å se hvordan vi taper denne.

Jeg godtar at Mourinho prøver litt. Han ser om han kan få Aurier til å fungere. Noe av det samme med Dier. Så må han bedømmes utifra hvordan han løser disse situasjonene. Hva Aurier gjør som Foyth ikke kan gjøre bedre forstår jeg ikke. Og hvorfor Eriksen skal komme inn før Lo Celso skjønner jeg heller ikke. Samt at Lucas er og vil alltid være ganske ordinær i det store og hele. Flott spiller å ha i troppen, men han burde være en backup og ikke førstevalg på vingen. Med Aurier høyt i banen og Rashford på venstre burde Sissoko spilt slik han gjorde mot Olympiakos med f.eks N´Dombele sentralt (eller Dier for den del). Tanken var vel at Sissoko med sin atletiske stil skulle dekke for Aurier som CM, men ganske opplagt at det var sjanseløst.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 1 dag ago #78569

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Sant. Aurier spiller riktignok hakket mer defensivt idag (han har jo i praksis vært høyreving til nå under Mou), men det forsterker ikke akkurat forsvaret av å bruke ham. Hvis tanken er å demme opp i større grad, hvorfor ikke bruke en back som kan forsvare seg? Foyth har også en hjerneblødning i seg, men han er iallefall våken nok til å følge mannen sin. Når Aurier heller ikke treffer offensivt blir det selvfølgelig ekstra sjanseløst, selv han har et par gode legg i andre omgang, hvor han knapt kan klandres for at Kane ikke befinner seg i boksen.

Sissoko har blitt en liten kjepphest for meg. Jada, han har tatt steg og alt det der, men for meg står han igjen som et symbol på hvor galt det dessverre har gått med dette prosjektet over tid. At han har vært en av de bedre spillerne våre det siste året, er et sykdomstegn mer enn noe annet. Som kaosspiller i en overbefolka midtbane kan han funke, fair enough. Sånn sett var ikke tanken til Pochettino om å stort sett bruke han i en diamant/treer på midten så dum. Forsåvidt ikke Sissokos skyld at de rundt ham heller ikke evner å treffe en tometerspasning. Men i en toer på midten hvor oppgaven først og fremst er å sirkulere ballen raskt og presist fremover, har han så mange elementære mangler at det er skremmende å se ham starte der for oss.

Nå kan det selvfølgelig hende vi jobber oss opp igjen i posisjon til Chelseakampen, og sånn sett er ikke sesongen over helt ennå. Men Mourinho har en laaang vei å gå med å få laget jevnt påskrudd, og som det påpekes over her, det kreves nok også utskiftninger i troppen. Da hjelper det heller ikke å kaste innpå en spiller (Eriksen) som åpenbart er så ferdig at han like gjerne kunne fått seks måneder på Ibiza med full lønn og gjort samme nytten, fremfor en spiller som burde ha allverdens motivasjon (Lo Celso) til å overbevise om at han fortjener spilletid.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 1 dag ago #78570

• HH
  • HH's profilbilde

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

1-0. Hadde jeg klart å stoppe 0.5s tidligere hadde Aurier hatt 2m på Rashford. Er Aurier og Rashford som nå står sammen ute på siden. Aurier står bare, mens Rashford fortsetter innover. Hva venter Aurier på? Helt helt utrolig. Hvem dekker han? Hva slags rom er farlig ovenfor Rashford?

Selvsagt noe tåpelig av Sanchez også. Er ingen situasjon han må takle i. Ikke tilfeldig at det er han som ender opp med å takle den ballen "innover". Ikke at han skal ha mye skyld. 95% går på Gazzaniga og Aurier.

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

Neste sjansen til Rashford. Sissoko er ute og "presser". Når Lingard spiller ballen til Rashford så presterer Sissoko å "følge" Lingard isteden for å sette Rashford under press. Winks må løpe som en gal for å prøve å nå opp i Rashford - til tross for at Winks både har en mann og må dekke det sentrale rommet. Helt sensasjonelt dårlig av Sissoko. Jeg har trent 12-åringer som leser den situasjonen bedre. Også symptomatisk for presset vi aldri hadde i store deler av denne kampen. Greit at man ikke presser dypt inn på Utd sin halvdel, men inne foran egen 16 er det ingen unnskyldning. Sissoko er på banen fordi han har fysikk til å kunne presse. Han er der ikke fordi han skårer mål eller slår geniale pasninger.
Siste endring: 8 måneder 1 dag ago av HH.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 19 timer ago #78581

• Presley
  • Presley's profilbilde
Kjenner jeg er drittlei å se kamper der vi viser null innsats, vilje og mangel på fotball forståelse.Det har blitt for mange slike kamper den siste tiden.
Alle spillere må gjøre jobben sin, vi kan ikke ha en som ikke orker eller ikke gidder å jobbe for laget.Skal vi vinne kamper må det være 100% innsats fra alle.

Ta den siste kamp (United).Vi står høyt, men ingen presser.De står bare å ser på, United har null problemer å spille seg ut.Skal vi presse høyt må alle være med, det er ikke så forbanna vanskelig.
Jobber hjemover er også enkelt, men i går sviktet det.United spilte seg ut og vi hang etter.Fikk en inntrykk at det ikke var så farlig om jeg ikke gjorde jobben min.

Aurier hadde Rashford på sin side, men nesten hver gang hang han etter pga han var altfor offensiv eller feilplassert.Når du skal passe på Rashford som er rask og teknisk må du følge med.
Du kan ikke være 10 meter bak han, du kan ikke være så offensiv som du har lyst til.Dette er enkel fotball forståelse.Morinho advarte spillerene om Rashford, allikevel var han ledig hver eneste gang.

Nå jeg så at Young skulle starte ble jeg rett å slett glad.Her var United sitt såre punkt.Dette må vi greie å utnytte tenkte jeg.Vi kom vel knapt forbi han, maken til elendig fotball fra vår side. Moura fikk det ikke til, her burde Moura byttet plass med Son.Det krever ingenting av spillerene, hvorfor ble det ikke gjort?

Kane er vår kaptein og en spiller jeg ser på som en leder.Han er kaptein for landslaget.
Hvorfor tar ikke han tak i det som skjer på banen, når han ser at innsatsen er dårlig?
Kan ikke han stramme dem opp på banen ala R.Keane, gi dem tydelig beskjed at dette ikke holder mål.

Likte godt Alli sitt intervju etter kampen, han sier som det er.Vi er høyt oppe etter 3 seiere, men jeg tror han mener at enkelte er høyt oppe etter 3 kamper.Vi ville ikke vinne nok, tok ikke kampen seriøst nok.Hva er det som skjer?
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Følgende bruker har takket deg: bakerboy

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 5 timer ago #78586

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
Helt enig. Fryktelig skummelt at de etter 3-2 mot west ham og bournemouth, samt 4-2 hjemme mot olympiakos tar lett på Man utd borte. Spesielt mtp de siste 11 månedene i PL. Ikke første gang det kommer kommenterarer på dette etter korte oppturer.
8 innslupne på 4 kamper, vel kun 1 clean sheet denne sesongen i pl. Håper virkelig det kan tettes igjen på relativt kort sikt

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 4 timer ago #78587

• HH
  • HH's profilbilde
Vet ikke om man kan si at de tok lett på det.

Ikke uvanlig at når man skal forholde seg til nye ting rent taktisk så blir man litt passiv fordi man heletiden tenker for mye på hvor man skal være. Når den slags ikke skjer naturlig kan det fort bli litt krøll. Jeg så ingenting som tydet på at vi ikke prøvde - selv om det til tider var særs tungt å se på det dårlige presset. F.eks ble Son ofte løpende 2-3m fra motstanderen. Er Son en som tar lett på ting? En som ikke ofrer alt? For meg finnes det knapt en spiller noe sted som ikke er mer pliktoppfyllende enn Son når det kommer til den slags.

Synes også man skal huske på at Utd ikke er noe møkkalag. Bortsett fra de veldig merkelige sjansene vi på mystisk vis ga Rashford så skaper de ikke mye. De har det ene skuddet hvor Gazzaniga redder fint med høyre. Og så er det straffen som er en ikke situasjon.

Ikke at den slags ikke teller. Vi taper fortjent. Men jeg synes ikke vi tar lett på det. Etter mitt syn taper vi først og fremst pga Aurier og Sissoko, Mourinho som setter opp høyresiden slik han gjør og Gazzaniga (selv om han gjør gode redninger senere så er 1-0 tung). At vi ikke skaper mer vet jeg ikke om jeg har noe svar på rent taktisk. Utd er selvsagt ekstremt motiverte da de i store deler av kampen har noe å forsvare. Det gjør det vanskelig. Så har ikke Kane, Son og Lucas spesielt gode dager individuelt.

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 3 timer ago #78588

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Etter å ha sett utvida høydepunkter, deler jeg oppfatningen av at kampen ikke var ujevn som jeg først antok. Da jeg så at xG var 0,7-0,7 trodde jeg først det var en feil. Etter min oppfatning burde United leda 3 eller 4-0 før vi utlikner, og vi er egentlig aldri i nærheten av å utlikne i 2. omgang. Det stemmer forsåvidt også med virkeligheten, men skyldes først og fremst kvaliteten på avslutninger fremfor sjansene.

De fleste sjansene til United er rett og slett klasseavslutninger av Rashford. For vår del skaper vi faktisk en del halvfarlig, men kvaliteten på avslutningene er rett og slett elendig. Den ene til Aurier blåste han f.eks. i krysset mot Olympiakos, men mot United fyrer han avgårde en lompe rett i fanget på DDG fra samme posisjon.

Ikke at det egentlig er et forsvar. Vi gjør fortsatt flere grove defensive feil, og håndteringen av Rashford er sjokkerende dårlig. De første 30 er fortsatt helt krise. Men uansett litt mer oppløftende enn først antatt. Så gjelder det å gjøre maks ut av nesten-mulighetene også. I sånn kamper, mot et defensivt United, får man knapt mange 100%-sjanser. Ikke sånn at Liverpool greide å male dem i stykker heller.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, HH

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 3 timer ago #78589

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
HH skrev:

Ikke uvanlig at når man skal forholde seg til nye ting rent taktisk så blir man litt passiv fordi man heletiden tenker for mye på hvor man skal være. Når den slags ikke skjer naturlig kan det fort bli litt krøll. Jeg så ingenting som tydet på at vi ikke prøvde - selv om det til tider var særs tungt å se på det dårlige presset. F.eks ble Son ofte løpende 2-3m fra motstanderen. Er Son en som tar lett på ting? En som ikke ofrer alt? For meg finnes det knapt en spiller noe sted som ikke er mer pliktoppfyllende enn Son når det kommer til den slags.

Synes også man skal huske på at Utd ikke er noe møkkalag. Bortsett fra de veldig merkelige sjansene vi på mystisk vis ga Rashford så skaper de ikke mye. De har det ene skuddet hvor Gazzaniga redder fint med høyre. Og så er det straffen som er en ikke situasjon.

Ikke at den slags ikke teller. Vi taper fortjent. Men jeg synes ikke vi tar lett på det. Etter mitt syn taper vi først og fremst pga Aurier og Sissoko, Mourinho som setter opp høyresiden slik han gjør og Gazzaniga (selv om han gjør gode redninger senere så er 1-0 tung). At vi ikke skaper mer vet jeg ikke om jeg har noe svar på rent taktisk. Utd er selvsagt ekstremt motiverte da de i store deler av kampen har noe å forsvare. Det gjør det vanskelig. Så har ikke Kane, Son og Lucas spesielt gode dager individuelt.

Jeg baserte min post på hva Dele sa etter kampen:
“We lost not on them outplaying us but on our attitude — we weren’t hungry enough. It was maybe a little bit of arrogance and over-confidence.
We were slow to every second ball and weren’t winning the 50-50s and you can’t do that in games like this"

Her sier han jo direkte at han føler det var et snev av arroganse og for mye selvtillit. Jeg kjenner jo selvfølgelig ikke fasiten men baserer meg på uttalelsene hans og synes det er fryktelig skummel og dårlig instilling.
Følgende bruker har takket deg: HH

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 8 måneder 3 timer ago #78590

• HH
  • HH's profilbilde
Fair enough.

Nå mener jeg det der faller litt inn i kategorien blablabla spillere sier etter en kamp, men vanskelig for meg å være uenig med Alli.

Fascinerende hvis dette var pga "over confidence". Klarer omtrent ikke ta det seriøst.
Følgende bruker har takket deg: Pride_Of_London

PL: Manchester Utd(10) - Tottenham(6) 4/12 7 måneder 4 uker ago #78594

• Presley
  • Presley's profilbilde
HH skrev:

Ser hva du skriver og til dels være enig med deg.
Det er noen spillere som jobber hardt hver kamp, de som vil vinne.Jeg tenker først og fremst på Son, Alli og Kane.Ikke alltid like heldige med de gjør, men de prøver, de vil noe på banen.
Det ser tungt og håplaust ut når vi har spillere som ikke legger ned den innsatsen som kreves/forlanger.De/vi står å ser på, lite bevegelse både offensivt og defensivt.
Vi ble rundspilt av United til tider og de skapte mange sjanser, United burde ha ledet minst 3-0 til pause.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Siste endring: 7 måneder 4 uker ago av Presley.