Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79825

• HH
  • HH's profilbilde
Ikke at SC er noe fasit, men Winks har vel flere stemmer der på banens beste enn alle andre som startet kampen tilsammen. Men helt greit å være uenig - du synes kanskje også Winks var best, men ikke suverent?

For meg er Winks den eneste som faktisk gjør noe foruten Gedson og Alli. Winks slår ballen til Sessegnon ved 1-0 og det er vel også Winks som setter igang spillet før 2-2 hvis jeg husker riktig. I tillegg løper han hele kampen - spesielt når Dier bare dør er han viktig.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79826

• Leifen
  • Leifen's profilbilde
Bleacher Report har Lukas som en av vår beste. Han er liten av vekst, men når det er sagt så har han en utrolig spenst og vinner mange hode dueller. Ja, han misset på et godt innlegg, men jeg lar meg uansett imponere. Alltid målfarlig

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79827

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg aksepterer at Lucas aldri vil bli noen Zola, men hvor mange ganger skal han løpe rett inn i 3 forsvarere? Long og Ings som ikke er store spiller faktisk ballen litt - får flyttet opp laget osv. De viser egentlig oss hvordan vi kan spille med små spisser og allikevel holde litt i ballen.

Lucas har også en merkelig tendens til å bomme på enkle pasninger. Litt som Winks som også plutselig slår ei helt håpløs pasning på 4m. Spillere som egentlig har tekniske ferdigheter til å "alltid" treffe den slags.

Uansett - klarer ikke være sint på Lucas. Som du sier jobber han hardt - og den avslutningen er god. Det teller selvsagt for en spiss.

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79828

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
tror jeg ville sagt Moura eller Alli om jeg måtte pekt ut noen. Alli har selvfølgelig for liten spilletid men gjør det han gjør veldig bra. Moura er vel den som «gjør mest» (i alle fall synlig) fra tv og sofa i kampen? 95% av det han prøver på mislykkes, men han får for en enorm vilje gjennom hele kampen. Avgjørende blir han også.
Betviler ikke Winks jobber fletta av seg, og sånn sett kan fortjene mom. For min del ble han litt lite synlig. Det sagt, veldig typisk en i hans rolle synes bedre om man sitter på stadion og ser alt live. Da får man en helt annen oversikt. Ikke umulig det er mange SC stemmer som var ringside?

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79829

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
Så forøvrig kampen på BT sport. Son tok i mot mom statuetten fra Alli. Noe jeg ikke helt skjønner.

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79830

• HH
  • HH's profilbilde
Greit at mål påvirker den slags, men det får være måte på.

Hadde det vært motsatt vei kunne jeg ha forstått det. Litt fordi Alli og Gedson ga oss noe litt nytt. Ikke helt uvanlig i denne type kamper at de som kommer inn med friske ben ser bedre ut. Spesielt mot et Southampton som alltid tømmer seg etter 60-65.

Er vel uansett 5-6 Southampton-spillere som hadde fortjent motm før en av våre.

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79831

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Interessant å lese hvordan oppfatningen av spillernes prestasjoner varierer såpass mye...vil tro det kommer mye an på innstillingen man har til spilleren (man har ofte gjort seg opp noen meninger om spillere opp gjennom årene), og man legger lettere merke til tingene på banen som samsvarer med tidligere inntrykk.

Jeg syns Winks var mindre god, hvertfall frem til et stykke ut i andre omgang. Mye loffing rundt på banen, i likhet med mange andre riktignok. Virket sliten. Han og Dier på midten fungerte dårlig i denne kampen, midtbanen vår hang ikke sammen i store deler av kampen.

Jeg syns Moura var blant våre bedre...skaper en del, løper og vil mye men får lite hjelp fremover på banen.
Følgende bruker har takket deg: Knut

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79832

• Thomas Skifjord Johansen
  • Thomas Skifjord Johansen's profilbilde
Fortsetter vi å spille slik, kan vi komme til å kjede ihjel motstanderne våre og vinne hele FA cupen..
Mitt Spurshjerte gråter av slike forestillinger.
--- To Dare Is To Do ---
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, spurs_90, erlands, Osvaldo, Hørry-Kane

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79833

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Coatching i verdensklasse, kamp vi fort ikke hadde snudd med Poch.

Ellers ekstremt trist og se Verthongen. Game set nå,
Måtte han få noen innhopp i slutten av sesongen og på benk i en finale vi vinner før sommern ...

FA Cup: Southampton - Tottenham 25.01 3 måneder 3 uker ago #79834

• HH
  • HH's profilbilde
Ja. Vertonghen gjør vondt. Lurer dog på om han skylder på seg selv- hva skjedde i sommer? Virkelig ikke mulig å gå fra det som etter mitt syn var hans beste sesong til dette bare pga alderen. Trist. En av få jeg på mange måter føler litt ekstra for. Vil alltid respektere innsatsen han har lagt ned.

Mourinho er god, men har også litt flyt. For selv om jeg mener Pochettino er dårlig i kamper så hadde nok han også litt uflaks i år. Bortsett fra borte mot City spratt det sjelden vår vei.

Hva jeg liker mest med Mourinho er at han helt tydelig tenker lag og innbyttere under en helhet. Hvem kan det være smart å ha tilgjengelig med friske ben etter 60-70 min? Den biten tror jeg blir veldig bra bare han får litt flere friske spillere. Det sagt tror jeg også vi må venne oss til kjedelige første 45. Det er helt greit for Mourinho så lenge vi ikke ligger under.