Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80013

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg deler ikke kritikken av opplegget. At Tanganga sitter på benken når han er bedre enn Aurier på høyre og Davies på venstre forstår jeg ikke. Ellers synes jeg ikke Mourinho har så mye å spille på.

Leipzig spiller oss ut ved et par ganger, men først og fremst store individuelle feil fra Davies og Aurier i andre. Hva Aurier selger seg for ved Leipzigs største sjanse i andre kan ingen andre enn han selv og Mourinho forstå. Ved straffen er vi litt utspilt så jeg skjønner at Davies blir stresset, men akkurat som mot Juventus så er han bare dum.

Vi tar litt over som planlagt på slutten. Skaper ikke noe voldsomt, men slikt er litt tilfeldig og foruten Son og Kane lurer jeg på om kommentatoren sa vi har skåret 1 mål i CL i år. 1-0 var slik sett på en måte et drømmeresultat vi kunne håpe på gjennom å holde 0-0 for å få et lite press på slutten.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80014

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Ikke helt kampen for Davies dette. Ute av posisjon som gir store målsjanser mot oss, i tillegg til brøleren som gir straffe.
Synes derimot ikke at vi ble utspilt. Hadde vi hatt noen som var mer klinisk foran kassa, så kunne det fort ha vært vi som hadde at mest mål etter dagens kamp.

Lucas blir for veik opp på topp.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80015

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
HH skrev:
Vi tar litt over som planlagt på slutten. Skaper ikke noe voldsomt, men slikt er litt tilfeldig og foruten Son og Kane lurer jeg på om kommentatoren sa vi har skåret 1 mål i CL i år. 1-0 var slik sett på en måte et drømmeresultat vi kunne håpe på gjennom å holde 0-0 for å få et lite press på slutten.

Der tar han feil. Aurier (h), Alli (h), Lucas (b) mot Olympiakos. Lamela (h), Lo Celso (b) og Eriksen (b) mot Røde Stjerne.
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.
Følgende bruker har takket deg: HH

Re:UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80016

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
Oppsummerer vel greit Mourinhos tid i Spurs. Håpløst. #mourinhoout

Sent from my iPhone using Tapatalk

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80017

• HH
  • HH's profilbilde
I følge en post på SC ganske nylig har Mourinho en høyere % seiere i sine første 20 kamper enn Pochettino hadde under hele sin tid hos oss. Forsåvidt riktig at det ikke er mye fremgang totalt sett, men...

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80018

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Men man finner sikkert en periode på 20 kamper hvor Poch hadde en høyere seiersprosent. Tim Sherwood hadde jo en veldig god prosent den korte tida han var head coach, men betyr ikke at han burde blitt sittende, eller at han hadde klart å holde den prosenten.

Så er det jo også verdt å huske på hvor klubben var når Poch kom, og hva han har bygd opp. Mourinho kommer til "dekka bord", selvom klubben er nede i en liten bølgedal nå er allikevel stallen på et helt annet nivå enn når Poch tok over. Kan godt hende at den egentlige forskjellen er at man har fått ut Eriksen og at Lo Celso og Ndombele begynner å fungere og har fått tilpasset seg laget og ligaen. Effektene av dette kunne også ha kommet under Poch, bare han hadde fått tid.

Uansett er Poch dratt og det er Mourinho vi må stole på framover. Jeg er spent på hva slags lag han ønsker å bygge, og er forsåvidt positivt overrasket hittil, men jeg hadde også veldig negative forventninger...

Jeg er ikke sikker på om Kane eller Son på topp hadde gjort store forskjellen i dag. Førsteomgang var elendig av hele laget, kom knapt til sjanser og hadde nestne ikke ball. For mye feil i forsvar og for veik midtbane var hovedproblemet etter min oppfatning.
Siste endring: 3 måneder 1 uke ago av Tstone.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80019

• HH
  • HH's profilbilde
Joda. Mener ikke at de 20 kampene beviser så veldig mye, men når konklusjonen er at alt er håpløst under Mourinho så blir man litt paff.

Noen som husker første kamp mot Ajax i fjor? Fantastisk ikke sant?

Så kan vi diskutere hvem som kom til dekket bord. Rose og Walker vs Aurier og Davies osv (selv om Mourinho kan skylde seg selv for å ikke spille Tanganga).

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80020

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Dekka bord?
Vi hadde nesten ikke vunnet bortekamper i 2019. Forsvaret var i oppløsning. Spillere ville vekk fra klubben. Poch fikk til mye han, men når du går ut i media og sier at du egentlig vil ha nye oppgaver, da ødelegger du tilliten til hele gruppa.
Jeg håper Mourinho får oss inn på sporene igjen. Han tok over et lag som hadde sporet av.
Vi hadde noen fantastiske år under Poch, men 2019 (med unntak av å komme til finalen) var ikke en høydare.
La Mourinho få litt mere tid enn noen måneder før enkelte skal ha han ut igjen.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, mka07, Christian, Øystein Svensen, HH

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80021

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Fryktelig. Vi har jo mere problemer mot Leip enn vi har mot City og da er noe galt, for City er vesentlig bedre. Jeg har en antagelse om at vi undervuderer dette laget rett og slett. Bra lag, men så gode er de ikke, var mere skuffa over oss selv enn jeg var imponert over Leipzig. Elendig at vi ikke klarer å møte bedre opp selv om laget vi møter ikke har et navn som klinger.

Kommentatorene snakker om Aurier i pausa ikke rart, for han er jo helt ute å kjøre hele tiden. Mannen kan jo ikke posisjonere seg, hadde det bare vært det han ikke kunne. Davis er heller ikke noen stor back, særlig når han har spilt såpass lite pga skade.

Sjelden vi ikke scorer på hjemmebane. For dårlig rett og slett. Heldigvis slapp vi inn bare 1 mål. Men dette blir tøft, men Leipzig er ikke bedre enn at vi burde kunne klare å vinne 2-1 borte. Men spiller vi som i dag er det kjørt.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 3 måneder 1 uke ago #80022

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Når spilte vi sist en god kamp? Eller når dominerte vi en kamp? Vi gjorde det i en del kamper under poch. Savner de tidene.

Greit at poch er ute. Han ville ha nye utfordringer.

Men har enda ikke forstått hva Levy tenkte på med JM..