Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87966

• Hawk
  • Hawk's profilbilde
Kampene i dag viser at vi har en lang vei å gå... om vi har samme spillerne t neste kamp ville jeg endret endel siden vi bør styre neste kamp.
Ut med Skipp, inn m Lo Celso, så får vi litt mer off setup på 3eren sentralt. Kane inn og Lucas ut, så får vi en ny dimensjon på topp.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87968

• HH
  • HH's profilbilde
Med folk som Traore og Lukaku må man være litt smart. Å stå tett inne i Lukaku er selvsagt meningsløst. Virker nesten som teknikken hans også er bedre når han har en kar i kroppen. Med Traore må man bare godta at man i blant blir lurt. Han er egentlig litt vanskeligere enn Lukaku synes jeg - fordi hvis man kommer for tett blir man fort dyttet bort, men hvis man gir han for mye plass blir man løpt forbi. Heldigvis skaper Traore veldig mye mindre enn det føles ut som - så stort sett går det bra bare man er tålmodig.

Reguilon er en interessant spiller defensivt. Han har absolutt ingen forstand på når han skal gå tett i noen og når han skal trekke seg litt tilbake. En av grunnene til at vi ofte blir så lave er fordi Reguilon trekker seg innover. Det gjør at deres ving (eller back) får fritt spillerom der ute - som igjen gjør at vår ving ofte må følge langt ned. Når Bergwijn står på hjørnet av 16m etter å ha spurtet 30m tilbake så er det ikke så rart at han ikke har friske ben til å angripe etterpå. Var akkurat det motsatte Tanganga var så strålende på mot City. Når han vinner den duellen så har han plutselig en ving foran seg som står høyere og som ikke har brukt krefter på å vinne ballen. Så får man håpe Reguilon kan lære. Rose gikk fra å ikke kunne noe rent taktisk på backen til å bli en glimrende back defensivt (også offensivt i et par sesonger).

Hva gjelder Watford så handler det for meg ikke nødvendigvis så mye om hvem som spiller. Det handler mer om nettopp hvordan f.eks Reguilon får beskjed om å spille. Og da igjen hvor dypt f.eks våre vinger skal falle for å hjelpe til osv. Det er viktigere enn om det er Skipp eller Lo Celso som spiller. Så hadde jeg personlig byttet ut Højbjerg for Lo Celso. Højbjerg kan ikke spille alt og Lo Celso gir oss mer offensivt der.
Siste endring: 1 måned 3 uker ago av HH.
Følgende bruker har takket deg: Knut

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87969

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Synes vårt sterkeste behov nå kanskje er flytta til midtbanen, gitt at Ndombele er på vei vekk. Pr nå mangler den litt balanse/definerte roller. Slik jeg har skjønt det ønsker Nuno å sette opp midtbanen med én dyp ballsentral som skal ned i forsvarslinja og sette igang spillet, én litt klassisk indreløpertype og en mer offensiv spiller som skal opp mellom linjene/kanskje tilogmed gå på løp inn i boksen, samt være med å presse.

Elsker Skipp, og tror han kan være en kombinasjon av dyp kreativ kraft og anker som vi egentlig ikke har sett siden Carrick, men han trenger tid på å formes i den rollen. Per nå er han uansett foran Højbjerg i køen imo, som jeg er litt usikker på hva egentlig er best på. Han er en kriger, og har fungert som ren "ødelegger" til tider, men som indreløper er jeg usikker på om han har nok kvaliteter til å være en starter. Mulig Lo Celso (eller aller helst Ndombele) skal inn der etterhvert, men usikker på om noen av dem har motoren. Sissoko er vel egentlig den eneste pr nå i troppen som har det.

Den siste rollen passer jo Dele bra gitt hans kvaliteter uten ball. Han løper sokkene av seg, og i Wolves-kampen traff han også med et par av sine løp inn i boksen. Men han mangler den geniale pasningen på siste tredjedel og evnen til å skape ubalanse med ballen i beina. Også den rollen skulle man kanskje tro er best egna for Lo Celso (eller Ndombele).

Så akkurat nå har vi en midtbane hvor man er litt usikre på rollen til to av spillerne (Skipp og Højbjerg). Jeg håper vi henter enten en typisk 8er - en spiller med god fysikk, bra teknikk/driv, bra motor, samt defensiv disiplin - eller en mer klassisk tiertype som kan konkurrere med Dele. Feks noe sånt som dette:
Dele/Lo Celso - Skipp/Højbjerg - Evt ny spiller/Winks
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87970

• HH
  • HH's profilbilde
Ndombele er på mange måter den 8'rn du beskriver (selv om Ndombele er litt som Traore - ser bra ut, men ikke alltid det blir så mye) - så forsvinner han er jeg enig i at man burde få inn en ny.

Vet ikke om jeg synes resten er så usikkert. Højbjerg spilte i en litt mer offensiv rolle i EM. Ikke helt ulikt den han har nå hos oss. Var en av EMs beste midtbanespillere i den rollen. Viste mot Wolverhampton at han også har litt ferdigheter fremover i banen. Samt at han faktisk har et helt brukbart distanseskudd virker det som. Samtidig er jeg egentlig ikke i tvil om at Højbjerg også hadde vært god i rollen Skipp nå har.

Alli for meg er en litt avansert versjon av Leonhardsen. Jeg synes Alli egentlig er best når han ikke er så synlig. Han skaper mye plass til andre og på "småspill" er han veldig god. Der hvor han er dårligst er når han skal være for smart etter mitt syn. Kan fint se for meg at Alli kan bli en spiller som Soucek under Nuno. Hvis han klarer å jobbe så hardt hele sesongen kan det fort bli 10 mål i ligaen samtidig som han alltid er på plass defensivt. Uten at han på noen måter dominerer kamper.

Jeg synes balansen nå egentlig er veldig god. Hvis Alli kan fortsette dette og Lo Celso kan holde seg frisk tror jeg han kan bli glimrende i den rollen Højbjerg nå har.

Det store usikkerhetsmomentet er Ndombele. Hvis det er sant at Juventus har tilbydt McKennie så mener jeg det er noe man seriøst må vurdere. Kommer an på hvor langt "nede" Ndombele er. Fra treningsvideoene ser han ut til å trene godt - så litt usikker på hvor "alvorlig" den situasjonen egentlig er.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87971

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
McKennie kjenner jeg ikke til, men han har i allefall riktig alder. Så ikke meg imot hvis man kan få til noe der med Ndombele, som det for meg virker åpenbart at vil vekk.

Liker Højbjerg, men synes han mangler motor/tempo, samt at han har lite å bidra med på siste tredjedel i den rollen. Men et poeng at han fort kan dra inn et par mål med børsa si ila en sesong.

Utover det synes jeg midtbanen mangler litt kreativitet. Lo Celso har noe av det, men ikke akkurat Eriksen-finesse (eller Ndombele-finesse for den saks skyld). Og han er foreløpig ikke til å stole på hva gjelder skader. Så er håpe også at Skipp skal bidra der. Han har vist gode tegn sålangt.

Ellers enig.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 3 uker ago av Dougie.

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87972

• HH
  • HH's profilbilde
Højbjerg blir ingen stor skapende kraft i den rollen, men jeg er litt usikker på hvor nødvendig det er?

Hvis man ser på de fire som spilte mest på midtbanen hos Liverpool under deres hysteriske sesong.

Wijnaldum: En ganske offensiv spiller i sine yngre dager, men ikke veldig skapende de siste årene. Skåret det året 4 mål på 37 kamper i ligaen.
Henderson: Ganske lik Højbjerg. Skåret også 4 mål.
Oxlade: Naturlig litt mer driv, men heller ingen stor kreativ spiller. 4 mål.
Fabinho: Opplagt en defensiv kar først og fremst. 2 mål.

Det er 14 mål fra de fire som spilte mest. De to neste var Milner og Keita som til sammen skåret 2 mål til. Lallana hadde også 1 mål. Mulig det var noen flere mål fra folk som spilte litt på midtbanen - så vi kan si 20 mål.

Nå er ikke mål det eneste målet for hvor god jobb en midtbane gjør. Liverpool hadde også helt utrolige backer det året vi ikke har. Men synes fortsatt det sier litt om hva man burde forvente av produksjon fra en midtbane. Det var en midtbane på et helt sensasjonelt lag.

I vår beste sesong (16/17) skåret Alli 18, Eriksen 8 og Wanyama 4. Det var en annen formasjon så litt vanskelig å sammenligne selvsagt.

Det som er vanskeligere å tallsette er hvor mye skapes fra disse spillerne? Vi skåret 68 mål i fjor. Kun United og City skåret flere. Jeg er ikke uenig i beskrivelsen av mangler, men jeg tror kanskje det er en type mangler man omtrent finner over alt? Højbjerg gir deg ikke den pasningen Fernandes slår, men kanskje gir han oss et brudd høyt i banen som gjør at man ikke trenger å slå den geniale pasningen for å allikevel skåre? Jeg vet ikke.

Klopp har vel sagt at hans "gegenpress" er han nummer 10. Jeg er vel litt enig i det. At verdien av den "gammeldagse" nr. 10 er lavere nå enn den historisk sett har vært. Selv om alle selvsagt drømmer om en KdB, men spillere som han finnes det veldig veldig få av. Enig i at vi ikke har den spilleren, men jeg tror det kan kompenseres med aggressivitet. Klarer vi ikke det presset er jeg enig i at savnet etter kreativitet vil bli stort i deler av denne sesongen. Kan fort bli en slik kamp allerede mot Watford. Hvor vi ikke klarer å få til gode brudd og hvor en midtbane med Højbjerg, Skipp og Alli knapt vil klare å spille ut motstanderen gang på gang.

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87974

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Et poeng med midtbanen til Liverpool ja. Ser forsåvidt en del likheter mellom Højbjerg i den rollen han har hatt nå, og den rollen Henderson har hatt mest i Liverpool. Ikke isolert sett feil å ha en midtbane som hovedsakelig består av aggressivitet, taklingsstyrke, muskler, løpskraft.

Den store forskjellen med Liverpool er - som du selv er inne på - at de har ekstremt skapende backer. TAA er så og si som en playmaker å regne for dem, han er iallefall lagets store kreative kraft. Reguilon vil kanskje på sikt kunne være i nærheten av Robertson sine tall, men aldri i livet om Tanganga blir noen TAA. Så da må vi hente den kreativiteten et annet sted.
Siste endring: 1 måned 3 uker ago av Dougie.

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87975

• HH
  • HH's profilbilde
Jepp. Så tror jeg aldri vi blir så gode som Liverpool var det året. Så det er kanskje ikke et helt realistisk mål :lol:

Jeg tror derimot det er mulig "by committee" at de vi har vil skape nok. På mange måter er de tre som spiller nå egentlig den minst skapende midtbanen vi kan ha på banen (dvs hva man kaller Winks i disse dager er litt vanskelig å definere). Bytter man ut hvilken som helst av de tre som nå spiller med Lo Celso og/eller Ndombele så har vi i utgangspunktet gjort midtbanen mer naturlig skapende (selv om Alli nok er en mer naturlig målskårer enn Lo Celso og Ndombele).

Lo Celso spilte mye DM hos PSG (ikke spesielt vellykket de gangene jeg så han). I teorien kan vi spille Ndombele - Lo Celso - Alli som ville vært ekstremt offensivt hva gjelder spillertyper.

Nå tror jeg vi er ganske enige om Reguilon så på ingen måte et "motargument" fra min side, men den pasningen Reguilon slår til Alli i går føler jeg har gått litt upåaktet hen. For en back var det ei fabelaktig pasning. Og vi vet hvor god han er til å slå innlegg når han kommer i fart. TAA var ganske unik i 19/20, men hvis Reguilon ikke mister all selvtillit pga dårlig defensivt spill så forventer jeg at han vil være veldig skapende igjen. Definitivt på nivå med Robinson (som selvsagt også var veldig veldig god i 19/20 - tviler på at Reguilon noen gang blir like god totalt som spiller, men tror han kan være like skapende - Robinson er litt mer Gary Neville offensivt - litt resultat av et lag som fungerer enn en skapende kraft i seg selv - etter mitt syn).

Jeg kan fint se for meg at Alli skårer 8-10. Lo Celso 5-6 med folk som Højbjerg og Ndombele som skårer 2-3. Så kan ingen av de skape like mye individuelt som f.eks Eriksen, men Alli, Lo Celso og Ndombele er ikke helt dårlige på å skape noe. Det skjer litt mer i glimt, men da er man tilbake til "by committee". Jeg tror også Skipp har et litt uforløst potensial der. Og som sagt Højbjerg er ikke håpløs han heller. Blir litt tilfeldig i slike turneringer, men Højbjerg hadde 3 måligivende i EM. Og generelt hadde han overraskende mange gode kreative pasninger. Som ung var han jo ikke sett på som en typisk DM.

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87976

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
La først merke til den etter en reprise eller to; fantastisk pasning! Minner litt om måten Eriksen pleide å finne Alli inne i boksen på med vekta gjennombruddspasninger fra flankene.

Klart, får vi skikk på Ndombele og Lo Celso kan jeg ikke se at skapekraft fra midten er noe problem. Mitt argument er basert på at Ndombele muligens forsvinner og at det strengt tatt er vanskelg å forvente noe av Lo Celso før vi ser at han kan holde seg skadefri og i form over tid.

PL: Wolverhampton(13) - Tottenham(9) 22/8 @ 15:00 1 måned 3 uker ago #87977

• HH
  • HH's profilbilde
Forsvinner Ndombele så er jeg enig i at det egentlig er opplagt at han bør erstattes av den typen vi trodde (og vel tror) Ndombele skulle være.

Forsvinner Ndombele og vi ender opp med at Winks skal spille 20 kamper i ligaen grunnet skader, suspensjoner og hvile så ville det vært rimelig krise.

Så virker det heldigvis som at Paratici ikke er så "blåst".

Ting kan skje raskt, men generelt synes jeg egentlig det er veldig stille rundt Tottenham nå. Kan fint se for meg det enste vi gjør er Sarr og kanskje han stopperen fra Fiorentina (kontrakten går vel ut neste sommer - så antar han vil gå et eller annet sted helt på slutten).