Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Spurs - watford

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88099

• mka07
  • mka07's profilbilde
Solid defansivt men er enig at det skapes for lite. Men midtbanen vår blir forhåpentligvis ikke Højbjerg - Skipp - Alli så alt for lenge. Lurer på om at Sissoko ble Watford spiller kan slå positivt ut med Ndombele om han ikke blir solgt. Og Lo Celso regner jeg med spiller seg inn. Alli gjør en solid innsats, men synes ikke han er god med ball og drar til tider ned balltempo også. Største sjansen vår var forøvrig der han er veldig god, de dype løpene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88100

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Fortsatt redd for at Kane/Son skal redde oss i hver kamp. Flere må melde seg på offensivt.
Liverpool og City har mange flere kort å spille med enn oss offensivt.

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88101

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i beskrivelsen av Alli.

Hva gjelder offensive trusler mener jeg man like gjerne kan si at Kane og Son må være bedre. Kan jo ikke si, spesielt Kane, var spesielt god i dag. Sjelden man spiller strålende hvis ens to beste spillere er middels.

Skipp må også våge å motta ballen litt høyere. Sjelden vi klarer å spille ut ledd foruten når vi bryter ballen. Veldig vanskelig å spille ut ledd i PL uansett, men må klare det litt oftere enn vi gjør.

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88102

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Skipp viser vilje da, så må han bare gjøre det oftere. Ellers veldig fornøyd med hvordan vi frispiller Bergwijn gang etter gang etter gang i første omgang; åpenbart en sekvens det har vært jobbet med denne uka. Ser oftere slike figurer som gjentas mange ganger i det nye Tottenham; vi er kanskje ikke noe offensivt fyrverkeri, men Nuno virker å ha satt opp noen øvelser for offensiv frispilling fra kamp til kamp; akkurat det manglet jo hardt med Mourinho.

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88103

• HH
  • HH's profilbilde
For all del. Jeg mener ikke ting er veldig dårlig. Men jeg mener også at man bør ta større sjanser i starten av andre når man leder 1-0. Blir det 1-1 etter 60 har man fortsatt god tid. Får man 2-0 så har man så godt som vunnet. Isteden blir det en slags mellomting. Vi er ikke gode nok til å spille ball slik at vi lokker Watford frem og vi angriper veldig halvveis når vi har sjansen.

Skjønner også veldig godt at Skipp har liten lyst til å gjøre en feil som fører til 1-1. Det er en veldig farlig tanke dog. Hvis man blir for redd for de feilene så går det til slutt som det gikk forrige sesong. Vi ledet da serien ved hjelp av mye tur - og når tapene begynte å komme så hadde man ikke spillet i grunn til å snu det.

Så skjønner jeg at vi er "work in progress". Også mulig jeg er litt ekstra kritisk fordi jeg frykter at det er slik vi vil fremstå under Nuno. At vi ofte vil snøre igjen ved 1-0.

Skjønner også som sagt at man sjelden vinner enkelt i PL. Det er greit nok. Men når man tar ledelsen i første omgang mot et lag som Watford burde man uansett forvente mer (selv om vi normalt vil få 2 i løpet av andre i denne kampen også).

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88114

• Presley
  • Presley's profilbilde
Synes vi skaper for lite, ja vi skaper sjanser og kunne fort ha scoret et til.
Det blir litt for defensivt med både Højbjerg og Skipp.Vi trenger litt mer offensive spillere i slike kamper.Vi har ikke playmaker og det synes.Kane faller pga vi ikke den den ekstra offensive spilleren.Han blir vår playmaker.Jeg trodde Lo Celso skulle sjansen, men han kom ikke banen en gang.

Jeg håper vi greier å skaffe oss en playmaker før vinduet stenger.
Lo Celso skulle vel erstatte Eriksen, men det har ikke vært velykket. Ndombele er heller ikke den spilleren vi håpet på, hørte at han kun har fullført 8 (90min) kamper på 2 år.Når er han tydeligvis langt unna laget.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88117

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
Presley skrev:
Synes vi skaper for lite, ja vi skaper sjanser og kunne fort ha scoret et til.
Det blir litt for defensivt med både Højbjerg og Skipp.Vi trenger litt mer offensive spillere i slike kamper.Vi har ikke playmaker og det synes.Kane faller pga vi ikke den den ekstra offensive spilleren.Han blir vår playmaker.Jeg trodde Lo Celso skulle sjansen, men han kom ikke banen en gang.

Jeg håper vi greier å skaffe oss en playmaker før vinduet stenger.
Lo Celso skulle vel erstatte Eriksen, men det har ikke vært velykket. Ndombele er heller ikke den spilleren vi håpet på, hørte at han kun har fullført 8 (90min) kamper på 2 år.Når er han tydeligvis langt unna laget.

Det er vel Alli som kanskje må erstattes med noe mer kreativt. Der er vel der jeg håper Lo Celso skal få vise seg mer frem etter hvert. Alli føler jeg er mer indreløpertypen. Han er ingen playmaker slik han har fremstått i år i hvert fall.

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88118

• HH
  • HH's profilbilde
Nå synes jeg Alli var både god og dårlig i dag, men generelt skal ikke han være noen stor skaper. Han skal jobbe hardt og neste gang setter han den store sjansen og vi vinner 2-0. Da hadde han sikret seieren i dag samt den som var hovedansvarlig for målet mot Wolverhampton. Altså ikke en spiller som dominerer en kamp, men litt anti-Traore i at han er beste der det teller.

Rollen han har nå er etter mitt syn helt perfekt for Alli.

Der hvor jeg synes det er litt problematisk er Skipp, Højbjerg og Reguilon. Det er ikke noe problem å spille med to sentralt som bidrar lite fremover (Dier og Dembele var heller ikke veldig skapende - selv om Dembele var god med ballen dypt), men da må man få mer ut av backene offensivt enn hva vi gjør. Tanganga synes jeg er helt grei, men Reguilon i dag bidro omtrent med null fremover. Så skjønner jeg at Reguilon fokuserer på det defensive etter den særs dårlige avslutningen på sesongen han hadde i fjor. Med tiden tror jeg Reguilon vil bli mer offensiv, Skipp vil våge å slå litt dristigere pasninger og Højbjerg tror jeg faktisk fint kan skåre noen mål i løpet av en sesong. For meg er det små justeringer.

Jeg bare håper vi ikke blir defensive i hodene fordi vi nå har 9 poeng. At man allerede nå skal begynne å bli redd for å miste poeng. Bruker man disse 9 poengene for å slippe seg mer løs kan det bli bra ganske fort.

Benken er jo heller ikke så dum bare Ndombele får hodet på rett plass igjen.

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88119

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Trur du ikke Reggies rolle i dag var styrt av mønsteret for å få fri Bergwijn? Måten Reggie står og gjør seg spillbar lengre bak på banen en vanlig tenkte jeg var bestemt for å kunne vri spillet 2 ganger for å få Bergwijn helt fri. Det så ihvertfall ut som det kunne være grunnen?

Spurs - watford 1 måned 2 uker ago #88121

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
Trur du ikke Reggies rolle i dag var styrt av mønsteret for å få fri Bergwijn? Måten Reggie står og gjør seg spillbar lengre bak på banen en vanlig tenkte jeg var bestemt for å kunne vri spillet 2 ganger for å få Bergwijn helt fri. Det så ihvertfall ut som det kunne være grunnen?

Meget mulig.

Men han hadde også flere muligheter til å storme frem og rundt uten at han gjorde det. Helt greit, men jeg tror det skyldes at han tenker "safety first". Også et poeng at Watfords farligste spiller var deres høyreving. Så naturlig at Reguilon er litt mer forsiktig.

Er vel akkurat på den slags jeg frykter litt Nuno på sikt. Tenker man først og fremst på å sende sin egen back frem for at deres ving må følge hjemover? Eller tenker man først og fremst på å holde sin back hjemme fordi man ikke skal gi deres ving muligheten til å kontre? Blir det for mye av det siste får vi problemer (kan ikke ha for mye av det første heller selvsagt).