Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Dayot Upamecan

Dayot Upamecan 3 måneder 2 uker ago #79852

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Woolwich joined by Tottenham in transfer race for Dayot Upamecano as Mourinho personally scouts RB Leipzig defender

TOTTENHAM could enter the race for French defender Dayot Upamecano in the summer, after boss Jose Mourinho ran the rule over the 21-year-old over the weekend.

The Portuguese was in the Allianz Arena crowd as Bayern Munich and RB Leipzig produced a 0-0 stalemate in their top-of-the-table Bundesliga clash.

Mourinho was an interested spectator as he used Spurs' winter break to scout out their Champions League round of 16 opponents RB Leipzig.

And while preparation for next week's first leg at the Tottenham Hotspur Stadium was the primary reason for the 57-year-old's attendance, he may have also been watching Upamecano with particular interest.

The Lilywhites could find themselves in the market for a defender in the summer, with popular stalwart Jan Vertonghen's contract set to expire.

And with Mourinho having seemingly frozen out fellow centre-back Juan Foyth, a move for another centre-back wouldn't come from out of the blue.

Upamecano has long been linked with a move to their North London rivals Woolwich.

And with the Frenchman having just 18 months left on his contract, interested clubs could prise him away from Leipzig by matching the new £50million release clause that will become active in the summer.

Under Mourinho's watchful eye, Upamecano gave a slightly shaky performance against the reigning Bundesliga champions.

While Leipzig did manage to keep a clean sheet, their star centre-back was extremely fortunate not to be penalised for a blatant trip on Robert Lewandowski in the penalty area.

A VAR review spared Upamecano's blushes, with the technology deeming there to have been an offside in the build-up to his foul on the Pole.

He has generally been very good this season, appearing 24 times as his side fight for both Bundesliga and Champions League glory.

It's set to be a busy summer for Spurs, with the Lilywhites also having been linked with moves for other defenders including Bournemouth's Nathan Ake.

https://www.thesun.co.uk/sport/football/10948954/woolwich-tottenham-mourinho-dayot-upamecano/
- One team in London -
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Dayot Upamecan 3 måneder 2 uker ago #79853

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Se dét er et ryktet jeg kan like. Han ser vanvittig spennende ut, VVD-potensiale mtp hvor komplett han ser ut. Blir spennende å følge ham over to kamper mot oss.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Dayot Upamecan 3 måneder 2 uker ago #79854

• HH
  • HH's profilbilde
Ser ikke helt for meg at vi skal sprenge banken for en stopper når vi har Alderweireld, Sanchez og man har sett potensialet til Tanganga. I så fall må Sanchez ut.

Tror heller ikke vi har muligheten på denne karen. Hypet herifra til månen lenge allerede. Mulig han er så god, men da stikker han vel til Barcelona eller noe lignende.

Dayot Upamecan 3 måneder 2 uker ago #79855

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Tja, både Foyth og Vertonghen virker jo på vei ut, så ganske sikker på at vi henter en stopper. Men blir nok mest sannsynlig en venstrebeint en, iom at Vert er den eneste pr nå som er det.

Er jo tilfeldig når ulike klubber trenger ulike spillertyper. Kan godt være vi er de eneste som er ute etter den typen stopper til sommeren. Skal sies at jeg tviler, City feks trenger sårt en ny midtstopper.

Har ikke sett for myr av spilleren jeg heller, men har en veldig spennende pakke. Dog kanskje litt lik type som Sanchez, komplett, men litt uslepen, så mulig det forutsetter at Sanchez må ut ja. Og nå som Sanchez endelig har begynt å levere ganske solid, håper jeg virkelig ikke det.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Dayot Upamecan 3 måneder 2 uker ago #79856

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
Selger vi Sanchez sitter jeg med en følelse av at vi kommer til å angre oss fryktelig. Tror han vil ta steget videre. Noe han også er i ferd med å gjøre.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Dayot Upamecan 3 måneder 2 uker ago #79857

• HH
  • HH's profilbilde
For all del. Skulle det på merkelig vis bli slik at vi kan få han "billig" så er det bare å kjøpe. Men selv i hans kontraktssituasjon tror jeg han vil bli dyrere enn Ndombele. Det gir ingen mening hvis vi har de tre nevnte i stallen. Enig i at vi nok fort trenger en stopper til, men ikke en til 50m+.

Hadde egentlig mer eller mindre gitt opp Sanchez, men uten tvil sett bedre ut under Mourinho. Vi får se hvordan resten av sesongen går, men jeg forventer også at han endelig skal leve opp til potensialet sitt.