Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Tanguy Ndombele

Tanguy Ndombele 9 måneder 1 uke ago #83667

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
CWaddle skrev:
Jeg må si at jeg er litt bekymret når det gjelder Tanguy.
Han har virkelig tatt seg sammen og virker virkelig å ha kommet seg i bra fysisk form.
Han er helt klart vår beste spiller om dagen sammen med Lloris, Højbjerg, Kane og Son.

Håper virkelig at jeg tar feil men han virker ikke å være helt en del av samholdet/fellesskapet og ikke særlig happy hos oss.

Ingen liker å bli tatt av banen hver gang og jeg savner den vanlige "high fivingen" med medspillere og ikke minst med Mou, etter han blir tatt av.

Folk er jo forskjellige (ikke alle kan være som Son) og jeg håper virkelig jeg ikke behøver å bekymre meg :)

Trur ikkje du skal lese for mykje ut av manglande High-Five. Sist gikk han rett i dusjen fordi det var kaldt. Selvflgelig ikkje gy å bli tatt av bana i kvar kamp. Men den tida han er på bana er han blant våre aller beste. Og det ser nok dei andre, samt Mou.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: CWaddle

Tanguy Ndombele 9 måneder 1 uke ago #83668

• HH
  • HH's profilbilde
Han har et litt spesielt kroppsspråk. Enig i den observasjonen. Kan ikke si jeg husker hvordan jeg oppfattet han i så måte da han spilte for Lyon.

Enig med Andreas hva gjelder det å gå i dusjen osv. Det har Mourinho flere ganger uttalt at han foretrekker at sine spillere gjør. I så måte følger bare Ndombele instruksjonen.

Hva gjelder at han blir tatt av ser jeg nesten litt motsatt på det. Mourinho verdsetter helsa til Ndombele mer enn han verdsetter poeng på kort sikt - så viktig er Ndombele blitt for Mourinho. Mulig det er ei feil vurdering selvsagt.

I hele november spilte han alltid 64-65 min. Selvsagt ikke slik at han i hver eneste kamp ble sliten akkurat da eller akkurat spilte så "dårlig" at han da måtte ut. Så spilte han litt lengre mot Wolverhampton og Leeds (78 mot Leeds). Altså en litt gradvis forlengelse av spilletid. Og mot Brentford fikk han gå 90 som jeg antar henger sammen med at vi nå har en "pause" ved at Ndombele enten ikke spiller mot Marine eller knapt vil trenge å ta seg helt ut i en slik kamp.

For meg virker det som Mourinho og klubben generelt har håndtert dette helt strålende. Nå har vi en Ndombele som ser slankere ut. Som virker til å kunne få bygget seg opp fysisk til å tåle å spille mer og mer. Han jobber etter mitt syn nå ganske hardt. Han er ikke Sissoko eller Højbjerg, men jeg har ingenting å utsette på innsatsen. Ganske ofte han som nå går først i presset. Samt at han glimtvis viser hvilken fabelaktig fotballspiller han kan være. Håper de glimtene vil komme oftere og oftere - forventer det.

For meg er det bare å krysse fingrene for at helsa holder. Virker som innsatsen for at det skal skje er tilstede, men man kan fortsatt ha uflaks med nye skader. Jeg tviler f.eks ikke på at Lamela ikke legger ned innsatsen. Så håper jeg at kroppsspråket først og fremst bare er slik han er. Finnes eksempler som Berbatov osv. som også så ut som de til tider hatet livet uten at det nødvendigvis var tilfellet. Ndombele virker generelt litt som Aurier som en "gangster". Mulig det er stilen de har? (selv om Aurier virker mer fornøyd ut på banen)
Følgende bruker har takket deg: CWaddle, Knut

Tanguy Ndombele 9 måneder 1 uke ago #83671

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Alle karakterbeskrivelsene av Ndombele, fra både folk i og utenfor klubben, er jo at han er en beskjeden og tilbaketrukket type som gjør lite ut av seg. Om enn kanskje litt likegyldig, men så lenge han ikke viser den siden på banen (slik han dels gjorde tidligere), så er det lite å bry seg om tenker jeg. Alle kan ikke være Son i en garderobe.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Tanguy Ndombele 9 måneder 1 uke ago #83672

• CWaddle
  • CWaddle's profilbilde
Bare redd for at han ikke trives og vil vekk, men blir beroliget av dere. Takk for det :)
Største talentet vi har hatt på flere tiår
COYS

Tanguy Ndombele 9 måneder 1 uke ago #83674

• HH
  • HH's profilbilde
Mulig Modric, Bale, Berbatov og et par andre har et litt annet syn på det ;)

Kan jo aldri vite om han sier nå vil jeg bort. Men bekymrer meg ikke nevneverdig. Lang kontrakt har han også. Mer bekymret for at han blir så god at RM kommer bankende i det deres Bernabeu er ferdig.

Tanguy Ndombele 9 måneder 3 timer ago #83839

• HH
  • HH's profilbilde
Hvis noen fortsatt er i tvil om at Mourinho elsker Ndombele:

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

Kan det tenkes at Mourinho sin "tøffe kjærlighet" er på vei til å skape noe som kan bli en tilnærmet perfekt midtbanespiller? Selvsagt først og fremst spilleren som i så fall fortjener æren, på samme måte som spillerne må ta hovedansvaret for når utviklingen er dårlig, men akkurat nå kunne jeg ikke vært mer fornøyd med hvordan Ndombele utvikler seg. Spiller bedre og bedre. Ser trent ut. Du ser han virkelig prøver å være disiplinert i dag - samtidig som han våger å gå på det løpet som gjør at han skårer. Og utrolig positivt at Mourinho bruker så mye tid på å skryte av han - ikke bare målet, men spillet. Måtte mannen holde seg frisk.
Siste endring: 9 måneder 3 timer ago av HH.
Følgende bruker har takket deg: CWaddle, Knut, Øystein Svensen

Tanguy Ndombele 8 måneder 4 uker ago #83845

• mka07
  • mka07's profilbilde
Faktisk han som løp mest av alle spurs spillerne leste jeg, uten at jeg sjekket det ordentlig opp!

Tanguy Ndombele 8 måneder 4 uker ago #83848

• HH
  • HH's profilbilde

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

Karen ser jo nå tynn ut. Fotball på PL-nivå er så hårfint at man må ha kroppen til å spurte den ekstra gangen, til å ha overskudd nok til å motta ballen i en trang situasjon i det 87min osv.

Lo Celso er denne sesongen et bevis på det motsatte. Ikke fordi jeg tror Lo Celso er lat eller uprofesjonell, men fordi han aldri klarer å holde seg frisk lenge nok. Man blir alltid hengende på etterskudd. Med Ndombele mener jeg man var veldig smart. Han er sakte, men sikkert blitt bygd opp - og nå tåler han 90min så bra som noen.

Håper forøvrig fortsatt han blir tatt av når vi kan tillate det. Dagens lag uten Ndombele hadde virkelig vært trist. Så kan man drømme om at Lo Celso våkner til. Skulle vi til og med få noe ut av Bale kan våren bli veldig spennende. Stor tro på at Ndombele og Lo Celso skal finne tonen - med Lo Celso som AM og Ndombele som CM.

Tanguy Ndombele 8 måneder 4 uker ago #83849

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Off topic: litt festlig at Harden sannsynligvis har prostetisk mage for å presse frem et klubbytte :)

Tanguy Ndombele 8 måneder 4 uker ago #83850

• Thomas Johansen
  • Thomas Johansen's profilbilde
cjmozart skrev:
Off topic: litt festlig at Harden sannsynligvis har prostetisk mage for å presse frem et klubbytte :)

Harden satte 32pts for Nets i helgen, så det gikk etter planen :)
--- To Dare Is To Do ---