Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Januarvinduet 2019

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71439

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Bortsett fra at stallfyll som Janssen og N’Koudou forhåpentligvis endelig forsvinner fra lønningslista, forventes et rolig vindu.

Nøkkelen blir vel om Llorente og/eller Dembele forsvinner. Førstnevnte linkes hardt til Galatasaray, og er en litt vrien fyr å erstatte. Veldig få spillere (som er gode nok) ønsker den backuprollen. Mest ideelle (og sannsynligvis det vi ser etter) hadde jo vært en «Martial»-type (ikke at selve Martial er realistisk nå), en som kan spille både spiss og kant. Men tvilsomt om den typen er tilgjengelig nå. Skal vi hente inn noen nå, er det dessuten naturlig at det blir en homegrown for å få Foyth inn i CL-troppen, og er vel strengt tatt bare Zaha (av realistiske) som er i nærheten av god nok til å fylle en sånn rolle for oss. Aldri i verden om han blir solgt i januar.

Likevel må jo Llorente evt erstattes, spesielt siden Son drar igjen også. Kan kanskje være vi går for en kortsiktig backupløsning frem til sommeren, men hvem? Måtte evt vært en som er villig til å gå på lån i en backuprolle, som i tillegg er minimum på Llorentes nivå. Den spilleren finnes nok knapt, så trolig beholder vi kanskje bare Llorente frem til sommeren.

Ellers er det jo alltida håpe på en type som Rabiot. Men tviler.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71440

• HH
  • HH's profilbilde
Kan ikke se for meg at Dembele forsvinner. Han har muligheten til å vinne noe på fire fronter - antar det går foran alt annet. Mer redd for at han faktisk ikke er god nok til å spille for oss, men allikevel får spille. Vanskelig å si. Drømmen er at han kommer tilbake med en friskere kropp på lenge og at vi får se den Dembele fra bortekampen mot Juventus igjen og igjen utover våren. Da er alt mulig for dette laget.

Ser ikke helt hva Llorente er å erstatte. Hva bidrar han med? Men litt samme som med Dembele så antar jeg at han ikke har det travelt med å bytte klubb nå. Han kan plutselig få spille viktige kamper hvis Kane blir skadet. På dette stadiet av karrieren tror jeg det betyr mer enn noe annet. Og det er selvsagt mulig at han som mot Burnley igjen kan finne på å bety noe på slutten av en kamp (selv om han under hans tid i Tottenham egentlig har vist at han ikke er spesielt nyttig som "superreserve").

Bredden i troppen er egentlig veldig god (selv om noen i media av en eller annen merkelig grunn påstår noe annet). De fire foran. Forsvaret når Rose nå kanskje er tilbake står ikke mye tilbake for noen. Og ingen vi kan få tak i i januar som vil kunne styrke disse lagdelene.

Vi må gjerne hente en ny Alli (prøve på). Ellers håper jeg vi gjør minst mulig. Ikke mye feil på Lucas, men den type gode, men ikke veldig gode spillere har vi nok av (bredden er god). Sentralt på midtbanen har vi vært litt tynne, men nå som Sissoko spiller meget godt og Skipp viser at han kan bidra så er det liten vits i å fylle opp troppen med enda en "troppspiller" sentralt på midten. Hva vi mangler er en "Modric" og disse er tilnærmet umulig å hente i januar. Måtte være hvis nevnte Rabiot har planer om å signere gratis og at PSG like gjerne selger han nå (ikke at han er noen Modric, men definitivt spennende allikevel).
Siste endring: 2 uker 5 dager ago av HH.

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71441

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Llorente bidrar jo med nettopp bredde. Kan spille cupkamper for å avlaste Kane og samtidig bidra en sjelden gang (som mot Burnley). Tror det siste vi vil gjøre i den posisjonen vi er i nå er å slanke stallen. Derfor tror jeg Llorente blir.

Ellers enig.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 2 uker 5 dager ago av Dougie.

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71442

• HH
  • HH's profilbilde
Spørsmålet med Llorente er hvem ville ikke ha bidratt med noe i løpet av 1.5 år? Uansett - å bytte han ut i januar til en kostnad ville sannsynligvis vært ganske tåpelig. Kan jo drømme om en byttehandel med Chelsea for Giroud?

Så jeg synes det er helt greit at han blir - selv om jeg ikke har noen forventning om at han skal bidra med noe som helst. Virker som en trivelig kar som ikke sutrer. Det er realitisk sett alt. Så kan hvem som helst plutselig skåre et mål. Og skal man være litt naiv optimist synes jeg faktisk steget hans så litt rappere ut sist (alt er relativt selvsagt).

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71443

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Håper det blir henta inn en på midten. Sander Berge er nevnt tidligere og positiv til han, samtidig vil det sikkert ta en stund før han vil være aktuell for spill. Hadde ikke sagt nei takk til å få inn noe klasse på midten, men usikker på hvem som isåfall er god nok og tilgjengelig i Januar.

Dembele forsvinner snart og må uansett erstattes på lengre sikt. Virker også som det spøker for Wanyama, og begynner å bli en stund siden Dier spilte bra. Winks og Skipp ser veldig lovende ut, og Sissoko fikser sakene bra nå, men er fort litt tynt på midten og hadde vært fint å få inn noen der med tanke på neste sesong. Funka jo bra å hente Lucas i Januar og gi han litt tid til å tilpasse seg.

Llorente ut og ungt talent inn hadde vært spennende. Syns ikke Llorente har bidratt med mye, og tenker at det er bedre å gi spilletiden hans til noen som kan bidra i framtida. Kanskje er det noen i egen tropp som kan steppe opp de gangene Kane må hvile og Son/Lucas ikke er tilgjengelig på topp?

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71444

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i Berge. Men burde i så fall være kjøp som blir gjennomført til sommeren. Bedre at han får mye spilletid i Belgia enn at han sitter på benken vår.

Dette er meget mulig Dembele og Wanyamas siste sesong. Så noe nytt må inn på midten med tiden uansett.

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71445

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg ønsker meg en spiller som dekker rom defensivt med løping og offensivt med god pasningsfot. Vi trenger noen mellom Jan/Toby og Eriksen som har passningsstyrke som sin force.

Januarvinduet 2019 2 uker 5 dager ago #71446

• HH
  • HH's profilbilde
Påstår ikke at Berge er den spilleren nå, men akkurat en slik spiller han kan bli.

En annen jeg liker er Denis Zakaria. Er nok mer en Wanyama-erstatning enn en som kan styre midtbanen som Modric. Ikke at jeg har sett mye av Zakaria, men riktig type i riktig alder etter mitt syn.

Januarvinduet 2019 2 uker 4 dager ago #71447

• Per Arne
  • Per Arne's profilbilde
  • coys
Ønsker meg Isco og ny kontrakt på Toby og Eriksen. King hadde ikke vært en dum signering heller med tanke på at han er home grown og fyller opp kvota der. Ut med Llorente, Janssen.
26 - King

Januarvinduet 2019 2 uker 4 dager ago #71448

• wantanick
  • wantanick's profilbilde
Har noen sett noe særlig av Declan Rice? Han imponerte meg mot Southampton med til dels veldig gode defensive involveringer. Har vært nærmest allestedsnærværende k West Ham også, ikke at det nødvendigvis sier stort. Tror ikke han er god nok offensivt for et lag som ønsker å spille som oss, så derfor lurer jeg på om noen andre har synspunkter på han?
COYS!