Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Sesongen 19/20

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80632

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Enig i det siste der Tstone. Fotballen hadde vært et lyspunkt i denne situasjonen. Men som de siste kampene har vist, er jo det å skulle spille fotball uten supportere helt absurd. Tar brodden fullstendig av hele greia. Sitter og ser United med et halvt øye i bakgrunnen her, og det er så døvt at det ikke kan fortsette. Dessuten så man jo med PSG-kampen i går at det potensielt også kan møte opp masse folk rundt stadion, som åpenbart ikke er bra.

Nå har jo også flere spillere (i Italia) blitt smitta. Å hele tiden skulle utsette kamper pga potensiell smittefare blant spillere/sende spillere i karantene vil gjøre det veldig urettferdig og nærmest umulig å gjennomføre uansett. Nå virker jo England og Boris ganske i ørska mtp tiltak, så ikke umulig at helgas runde går som vanlig. Men jeg er rimelig sikker på at PL (i likhet med de fleste andre ligaer/Europacuper) ender med å bli utsatt på ubestemt tid, og kanskje tilogmed avlyst.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80634

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Heile førstelaget til Arsenal i karantene etter at Arteta har fått påvist virus. Tenker det kanskje er greit å gi seg for denne sesongen eg...

www.bbc.com/sport/football/51865442
Siste endring: 2 måneder 1 uke ago av Andreas.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80635

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Samme med Chelsea og Hudson-Odoi
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80636

• Shezz
  • Shezz's profilbilde
Krysser fingrene for at sesongen blir avblåst. Helsen går foran alt.
Men de stakkars pampene som styrer dette går jo glipp av noen milliarder selvsagt...

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80637

• Knut
  • Knut's profilbilde
Da er ihvertfall helgens runde og den neste serierunden utsatt. Sen, men riktig beslutning.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 2 måneder 1 uke ago av Knut.

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80638

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
DougieFresh skrev:
Ginola #14 skrev:
Skadesituasjonen nå er nærmest en parodi, og jeg påstår (uten at det kan bevises), at det ikke finnes en manager i verden som kunne ha fått tilfredsstillende resultater med den tilgjengelige troppen vi har i dag.
Det er jo nesten utrolig hvor underkommunisert dette er blant enkelte, og det sier vel kanskje også noe om hvor fast innstilt noen er på at Mourinho er en møkkafyr. Nekter ikke for at han har dratt den altfor langt (med 5 stoppere og alt underdog-pratet i media), men dette forklarer likevel også den defensive tilnærmingen i enkelte kamper. Vi har hatt skadeproblemer tidligere, men ingenting som kan sammenliknes med dette. Her snakker vi alvorlige langtidsskader på våre to soleklart beste/viktigste spillere, i tillegg til en haug med andre skader også.

Ærlig talt, mener du skadene er underkommunisert? Fjotten sier jo ikke annet enn å jamre om skader.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Siste endring: 2 måneder 1 uke ago av MaximumBob.

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80639

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Mourinho får det jo til å høres ut som skadesituasjonen vår mangler sidestykke i fotballhistorien. Vi har per dags dato 7 spillere ute med skade (ref. Physioroom, korriger meg gjerne om dette er feil). Kane og Son er de eneste "uerstattelige" med langtidsskader, Sissoko er tja. Bergweijn er vel også tja, burde ikke være krise. Så hadde vi selvsagt Hugo ute en stund. Glemmer jeg noen viktige her?

Man utd har nå 8 spillere ute, og har i mine øyne vært minst like uheldig som oss mtp skader på nøkkelspillere over lengre tid. Rashford, Martial, og Pogba lenge ute og ellers mange skader på spillere hele veien.

Chelsea har nå 8 spillere ute med skade, relativt langvarige skader på Abraham, Kante og Pulisic. Kovacic også ute.

Arsenal er jo alltid plaget med mange skader, langtidsskader på Chambers og Torreira. Kolasinac ute en stund og småskader på Soares og Mustafi.

Bournemouth er et eget kapittel for seg. Skal man snakke om lag som sliter med skader så er det Bournemouth.

For meg virker det som skade-fokuset i disse lagene og hos deres managere er mange hakk under skade-fokuset hos Mourinho.

Dette er inntrykket jeg sitter med, på ingen måte noen fasit. Så spiller kanskje vi flere kamper grunnet deltakelse i flere turneringer osv. Syns uansett fokuset til Mou burde vært rettet mye mer mot andre områder, enn kun å mase om skadesituasjonen og belastningen på spillerne. Han bruker dette stadig som unnskyldning for dårlige prestasjoner og resultater.

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80640

• Knut
  • Knut's profilbilde
Om en tar vekk Kane og Son fra laget vårt - hvor mange i stallen vår er det som garantert har topp-6 nivå inne?
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 2 måneder 1 uke ago av Knut.

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80641

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Enig i at de to er veldig viktige.

Men det er jo spesielt defensivt vi sliter. Slipper inn mye mål, og mange tabber. Dette har jo ikke noe å gjøre med skadesituasjonen vår på Kane og Son.
I tillegg så har vi jo spilt dårlig fotball i lengre tid, både under Poch og Mou. Dette mens både Son og Kane var friske.

Det er derfor jeg syns det blir helt feil av Mourinho å klage nærmest utelukkende på skader, og bruke dette som unnskyldning. Vi fungerer ikke som lag, henger ikke sammen. Spillerne må sikkert ta sin del av skylden, men det må jaggu meg Mourinho også.

Slutte å utelukkende bruke skader som unnskyldning...

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80642

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Arvid skrev:
Enig i at de to er veldig viktige.

Men det er jo spesielt defensivt vi sliter. Slipper inn mye mål, og mange tabber. Dette har jo ikke noe å gjøre med skadesituasjonen vår på Kane og Son.
I tillegg så har vi jo spilt dårlig fotball i lengre tid, både under Poch og Mou. Dette mens både Son og Kane var friske.

Det er derfor jeg syns det blir helt feil av Mourinho å klage nærmest utelukkende på skader, og bruke dette som unnskyldning. Vi fungerer ikke som lag, henger ikke sammen. Spillerne må sikkert ta sin del av skylden, men det må jaggu meg Mourinho også.

Slutte å utelukkende bruke skader som unnskyldning...

Kanskje like greit at han bruker skader som unnskyldning, uten skader kunne det fort gått utover enkeltspillere. Noe(n) må han jo ha å legge skylda på.