Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Sesongen 19/20

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80643

• Knut
  • Knut's profilbilde
Tja, så dårlige vi er i angrep uten Son og Kane blir det vel enda høyere krav til konsentrasjon hos forsvaret enn det var før? Rimelig håpløst å konstant forsvare og samtidig om en vinner ballen vite at vi ikke er i stand til å score mål / holde ballen der oppe særlig lenge...

Men ja; enig i at vi ikke henger sammen lenger. Problemene begynte i mine øyne da Dembele forsvant og Eriksen gradvis ble elendig. Vi trenger en overhaling, og som flere av dere sier så er det svært usikkert om JM er rett mann til det.

Men som jeg har nevnt tidligere; JM vil ikke få sparken med det første - så en må bare håpe at han får til noe positivt ellers vil det vi ser nå være en drømmesituasjon sammenlignet med hvor ille det kan bli. Personlig er jeg også noe usikker på spillermaterialet vi har hentet, men den som lever får se...
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 2 måneder 1 uke ago av Knut.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Arvid

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80644

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Ja, til dels enig i at med lite trussel fremover så blir forsvarsspillet kanskje mer utsatt.

Hatt en Dembele i noenlunde form ville vært gull. Føler det er lenge siden vi har hatt en bauta på midten, som virkelig tar for seg.
Tror fortsatt Ndombele kan bli en slik spiller, men virker som det må en holdningsendring til først :unsure:
Følgende bruker har takket deg: Knut

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80645

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Fort være at denne triste sesongen avsluttes som
Står Nå, vi bør vel håpe på at spilles mai-juli så kan
Få opp gløden i klubben, tilbake Son,Kane,Sissoko
Og ikke minst få igang NDombele,Gedson,Foyth og
Osv. Om et kunne gitt 5-6plass kanskje men tøft og ta
Man U nå . Men ikke umulig . Mourinho's trenger en opptur og at folk generelt får gleden og troa igjen før sommerferien. Mange år siden vært så trist over og se
Spurs og værst følelsen for 12-15år siden da var kvalm og Nervøs foran hver kamp har kommet tilbake ....

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80646

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
I Spania bekreftes det nå at om serien ikke blir ferdigspilt innen 30.juni så blir sesongen nullstilt. Jeg mener det samme bør være tilfelle i England. Selvfølgelig helt nitrist og "urettferdig" for de som har gjort en god sesong, men det vil etter mitt syn være langt mer urettferdig at noen skal ta en avgjørelse på skjønn, om hvem som skal vinne, kvale til europa, rykke opp og ned osv.

Om PL nullstilles, er jo naturlig nok vi en av de klubbene som kommer godt ut av det, da jeg går ut i fra 18/19 sesongen vil avgjøre hvem som kvaler til Europa.
Følgende bruker har takket deg: bakerboy

Sesongen 19/20 2 måneder 1 uke ago #80647

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ikke enig. Denne sesongen bør spilles ferdig, uansett når det er mulig. Får heller korte ned neste sesong, da er det i det minste mulig å finne en ordning som er mer lik for alle.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Sesongen 19/20 2 måneder 6 dager ago #80649

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Tenk selv hvis vi hadde vært Liverpool, da hadde vi fråda rundt munnen av tanken på ikke å få mesterskapet. La PL ihvertfall spille nok runder så de fåf troffeet, så kan de vurdere andre tiltak for nedrykk (spille med 22 lag neste sesong feks)

Sesongen 19/20 2 måneder 6 dager ago #80650

• Ginola #14
Dougie skrev:
Ikke enig. Denne sesongen bør spilles ferdig, uansett når det er mulig. Får heller korte ned neste sesong, da er det i det minste mulig å finne en ordning som er mer lik for alle.

Hva mener du med å korte ned neste sesong? Som i at man skal spille samme antall serie, ligacup, facup og europacupkamper innenfor et mindre tidsrom?

Hele verden er i ferd med å stoppe opp, og "alt" avlyses. Da må man bare forvente at det samme skjer med PL.
I mitt hode er en deadline 30.juni eneste fornuftige. Da er det i alle fall et visst håp om at neste sesong vil gå som normalt fra start til slutt. Å dra med seg corona-problemet gjennom hele neste sesong er for meg det siste ønskelige.

Lar det seg gjennomføre med en intensiv avslutning av sesongen i juni er jo det det absolutt beste. Men jeg må si jeg tviler. 1/4 av sesongen gjenstår, nær 100 kamper. Klubber, (samt all verdens av "nødvendig infrastruktur" for å få dette gjennomført), vil med overhengende sannsynlighet være rammet av pandemien i større eller mindre grad. Bare å krysse fingra.

Sesongen 19/20 2 måneder 6 dager ago #80651

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Nå blir det jo ikke EM, så det frigjør endel uker

Sesongen 19/20 2 måneder 6 dager ago #80652

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ginola #14 skrev:
Dougie skrev:

Hva mener du med å korte ned neste sesong? Som i at man skal spille samme antall serie, ligacup, facup og europacupkamper innenfor et mindre tidsrom?
Det mest rettferdige imo hadde vært å fryse transfervinduet og avslutte denne sesongen i august/september (som virker å være en mye mer realistisk tid å start opp igjen på). Start så neste sesong (med et kort transfervindu) i begynnelsen av oktober, og spill en amputert variant hvor alle møter alle én gang, for så å kutte ligaen i topp og bunn 10. Alle møter så laget fra sin bolke en gang til. Spill europacupene neste år som ren knockout, drit i VM-kvalik (la heller EM 2021 avgjøre det), og avlys ligacupen.

Dette kommer aldri til å skje, men hadde i min bok vært det mest rettferdige. Da har man iallefall mulighet til å avgjøre alt på (relativt) like vilkår. Å "voide" serien eller bare si at den står sånn som nå, vil ha så vanvittige store konsekvenser for så mange lag (en ting er Pool, men tenk opprykk/nedrykk, europacuper osv) at det vil bli et juridisk minefelt.

Å bli ferdig 30. juni hadde klart vært det beste ja, men er jo lite som tyder på at det skal gjennomføres på en realistisk måte.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 2 måneder 6 dager ago av Dougie.

Sesongen 19/20 2 måneder 6 dager ago #80653

• Ginola #14
Det du beskriver vil etter min mening ødelegge neste sesong. Og det vil føre til mer-konsekvenser utover det du og jeg klarer å forestille oss. Får man neste sesong, nasjonalt og europa, til å gå som normalt mister man kun én sesong, i et år som verden forøvrig stoppet fullstendig opp. Sponsorer, TV-avtaler og gud vet hva, til og med pool supportere, vil innerst inne ha en viss forståelse for at dette ikke lot seg gjennomføre. Det er unntakstilstand over hele fjøla, la den vare kortest mulig!

Jeg håper, tipper og tror at deadline for inneværende sesong blir i samsvar med at neste sesong starter opp til vanlig tid, og gjennomføres på vanlig måte. Gitt at pandemien tillater det, selvfølgelig. Deadline 31.juli vil også gjøre dette mulig. Men det er så vidt jeg ser absolultt senest.

Edit: ser ingen grunn til at datoer for transfervinduer skal fornadres, uavhengig av hva utfallet for ligaene blir.
Siste endring: 2 måneder 6 dager ago av Ginola #14.