Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Champions League 2019/2020

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76582

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
I kveld er det trekning og vi er i pulje 2.

Ønsker storlag fra pulje 1 og litt mindre lag fra 3 og 4.

Pulje 1:

Liverpool, Chelsea, Barcelona, Manchester City, Juventus, Bayern München, Paris Saint-Germain, Zenit St. Petersburg.

Pulje 2:

Ajax, Real Madrid, Atlético Madrid, Borussia Dortmund, Napoli, Shaktar Donetsk, Tottenham Hotspur, Benfica.

Pulje 3:

Lyon, Bayern Leverkusen, Valencia, Red Bull Salzburg, Inter, Olympiakos, Dinamo Zagreb, Club Brügge.

Pulje 4:

Galatasaray, RB Leipzig, Atalanta, Lille, Slavia Praha, Røde Stjerne, Genk, Lokomotiv Moskva.

Håper på Juventus, Club Brügge og Atalanta.
Vil ikke ha Zenit, Inter og RB Leipzig
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76583

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Juve og Atalanta blir vanskelig å trekke sammen.
Aldri skjønt greia med å ønske storlag, så jeg håper alltid på enklest mulig gruppe. Zenit, Club Brugge og Slavia Praha, da snakker vi. Er noen seige lag fra pott 3, men burde vel slå alle (normalt sett). Contes Inter ser farlige ut i år, så unngår gjerne dem.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av Dougie.

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76584

• HH
  • HH's profilbilde
Enklere å godta at man blir slaktet av et storlag enn et "lite".

Personlig synes jeg kamper mot de beste er mer interessante enn f.eks Zenit. Så er det alltid en balanse i at man også ønsker å gå videre.

Jeg vet ikke hvem jeg skal håpe på i gruppe 3 og 4, men Zagreb var svake mot RBK. Noe slikt samt Genk eller Praha hadde vært fint. Med ny trener til utslagsrundene kan det bli enda et fint år i CL ;)

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76585

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
HH skrev:
Med ny trener til utslagsrundene kan det bli enda et fint år i CL ;)

Med en ny trener vil vi sannsynligvis havne utenfor CL. At vi har blitt et lag, som til tross for å ha halvparten av ressursene til våre rivaler, kvalifiserer oss til CL hvert år er nesten utelukkende nåværende treners fortjeneste. Om vi kvitter oss med treneren som har satt ulike klubbrekorder nesten hvert år siden han kom til klubben, fordi det lugger litt i starten av et «nytt» prosjekt, vil vi fort havne ned på bakken igjen.

Om man skal spare til langt hår, må man noen ganger klippe slitte tupper. Rett etter klippen vil håret være litt kortere, men håret vil være friskere og ha bedre forutsetninger for å vokse enda lengre i fremtiden. Frisøren Levy bruker vel lang tid på klippen, men når den er ferdig 2. September, føler jeg meg trygg på at håret igjen vil vokse seg langt og glansfullt.
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av spurs_90.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76587

• HH
  • HH's profilbilde
Halvparten av ressursene?

Vi får se hva 18/19-tallene viser når den tid kommer, men ser ikke bortifra at vi tjente mer enn Liverpool.

Uansett hva som skjer med Pochettino så har jeg ingenting annet enn respekt for den jobben han har gjort. Og som du er inne på vet jeg ikke hvor lenge man skal akseptere en dårlig periode. Jeg håper det snur, men jeg tror det ikke. Heldigvis har jeg trodd feil før. Basert på de siste 13 mndene synes jeg ikke det er så rart - at jeg har sluttet å tro. Minner veldig om Wenger egentlig.

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76588

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Dougie skrev:
Aldri skjønt greia med å ønske storlag, så jeg håper alltid på enklest mulig gruppe. Zenit, Club Brugge og Slavia Praha, da snakker vi. Er noen seige lag fra pott 3, men burde vel slå alle (normalt sett). Contes Inter ser farlige ut i år, så unngår gjerne dem.

Ja, det er det! :whistle:
Bytt Juve med PSG.
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76589

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
HH skrev:

Vi får se hva 18/19-tallene viser når den tid kommer, men ser ikke bortifra at vi tjente mer enn Liverpool.

Uansett hva som skjer med Pochettino så har jeg ingenting annet enn respekt for den jobben han har gjort. Og som du er inne på vet jeg ikke hvor lenge man skal akseptere en dårlig periode. Jeg håper det snur, men jeg tror det ikke. Heldigvis har jeg trodd feil før. Basert på de siste 13 mndene synes jeg ikke det er så rart - at jeg har sluttet å tro. Minner veldig om Wenger egentlig.

Om man kun ser på penger brukt på spillere inn og lønninger, tror jeg ikke halvparten er så langt fra realiteten i den perioden Poch har vært i klubben. Tall, økonomi og matematikk er ikke mine sterke sider, så det har nok du bedre oversikt over enn meg. Men så er det klart, den sportslige suksessen klubben har hatt med Poch ved roret har selvfølgelig utlignet litt av forspranget til rivalene våre.

I mine øyne er en sesong med 4. plass og CL-finale, med den pre-season og de skadeproblemene vi hadde, meget bra - resultatsmessig. Så er jeg selvfølgelig enig i at vi over en ganske lang periode har levert for dårlig - prestasjonsmessig.

Jeg tror dette vil snu så fort vi har en stall som er satt. Litt som i starten når vi trengte å få ut noen dårlige egg. Et kollektiv lider veldig når enkelte individer ikke drar i samme retning som resten. Jeg oppfatter dette som en ny start og et nytt prosjekt, og jeg tror ikke vi vil få peaken på det prosjektet allerede denne sesongen, men i min bok fortjener Poch både tillit og rikelig med tid, noe annet vil være ufattelig historieløst.

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76592

• RH
  • RH's profilbilde
Nytt prosjekt? Dårlige egg?

Vi har den samme grunnstammen som tidligere, nå også ispedd i hvert fall to potensielle forsterkninger. Både Eriksen, Alderweireld, Rose og Vertonghen er fortsatt Spurs-spillere, og de tre førstnevnte har også spilt i sesongåpningen. Hadde disse spredd dårlig stemning og/eller opptrådt uprofesjonelt, tviler jeg på at Poch hadde latt de få spille. Mysteriet er jo Vertonghen, men at han etter 7 år i klubben plutselig skulle begynne å oppføre seg som en dust, finner jeg veldig tvilsomt. Klarer heller ikke se at noen uavklarte kontraktssituasjoner, som enhver klubb har fra tid til annen, skulle medføre at hele resten av spillertroppen over så lang tid presterer under det som er normalnivået deres.

Med tanke på hva Poch har fått til med klubben skal han selvsagt få lov til å ha en periode med dårligere resultater, men det kommer til et punkt hvor ikke fortiden hjelper han lenger. Sammenlign med Mourinho i Chelsea. Ingen hadde oppnådd mer enn han i den klubben, men elendige resultater over lang tid, samt syting/klaging på alt og alle gjorde det umulig å fortsette. Poch er ikke der per i dag, men han nærmer seg. Hvor dårlig mener du laget skal få prestere denne sesongen uten at det får konsekvenser for han. Unngår vi nedrykk er det greit? Jeg frykter nemlig at vi havner midt på tabellen i år. Bak lag som Leicester, Everton og Wolves.
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av RH.
Følgende bruker har takket deg: Inge ivar

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76593

• HH
  • HH's profilbilde
spurs_90 skrev:
HH skrev:

Om man kun ser på penger brukt på spillere inn og lønninger, tror jeg ikke halvparten er så langt fra realiteten i den perioden Poch har vært i klubben. Tall, økonomi og matematikk er ikke mine sterke sider, så det har nok du bedre oversikt over enn meg. Men så er det klart, den sportslige suksessen klubben har hatt med Poch ved roret har selvfølgelig utlignet litt av forspranget til rivalene våre.

I mine øyne er en sesong med 4. plass og CL-finale, med den pre-season og de skadeproblemene vi hadde, meget bra - resultatsmessig. Så er jeg selvfølgelig enig i at vi over en ganske lang periode har levert for dårlig - prestasjonsmessig.

Jeg tror dette vil snu så fort vi har en stall som er satt. Litt som i starten når vi trengte å få ut noen dårlige egg. Et kollektiv lider veldig når enkelte individer ikke drar i samme retning som resten. Jeg oppfatter dette som en ny start og et nytt prosjekt, og jeg tror ikke vi vil få peaken på det prosjektet allerede denne sesongen, men i min bok fortjener Poch både tillit og rikelig med tid, noe annet vil være ufattelig historieløst.

To ting jeg deler. Min kritikk av Pochettino nå har ingenting med hva han har oppnådd for oss. Det har vært meget imponerende, så enig, men de fleste managere får til slutt en nedadgående kurve. Om det er Wenger, eller som RH nevner Mourinho, Ancelotti, Klopp i Dortmund osv. - større managere enn Pochettino har til slutt gått "tom" i deres klubb. Ferguson og Nils Arne Eggen er vel unntakene.

Også enig i at fjoråret var veldig bra resultatmessig. Så kan man diskutere til man blir grønn om vi hadde mer flaks enn vi fortjente osv. En 4. plass og CL-finale er selvsagt mer enn akseptabelt. Men som de siste dagers "formtabeller" viser så er vi ikke nå bare i dårlig form, men har vist en sterkt nedadgående trend i lengre tid. Hadde vi røket ut mot City i CL så tror jeg kritikken ville ha haglet mot Pochettino nå.

Jeg mener ikke at Pochettino skal sparkes nå. Jeg tror han er ferdig, men la oss si at jeg mener det er 75% sannsynlig. Så hadde jeg vært Levy hadde jeg uansett gitt han mer tid i håp om at jeg tar feil. Og det gjelder selv om Arsenal slår oss 5-0.

Og det er ikke fordi jeg egentlig er negativ. Jeg trodde vi skulle kjempe om ligagullet i år. Så egentlig er jeg en naiv dust. Jeg er bare helt satt ut av hvor dårlige vi har vært. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg det skulle være mulig at vi skulle være så dårlige i 3 kamper. Ikke alle deler min oppfatning av Villa-kampen, men jeg synes den var omtrent like svake som mot Newcastle i den. Tar man det sammen med alle de dårlige ligakampene på våren så er dette nitrist.

Så snakker Pochettino om noe nytt, men jeg fatter ikke hva det betyr. Definitivt ikke noe mer "nytt" enn hva Utd, Chelsea og delvis Arsenal holder på med uansett.
Følgende bruker har takket deg: Knut

Champions League 2019/2020 8 måneder 3 uker ago #76594

• bakerboy
  • bakerboy's profilbilde
Dougie skrev:

Akkurat samme gruppe ønsker jeg også! Og ser også helst å unngå Inter
Glory Glory Tottenham Hotspur! fuck Arse*anal