Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Daniel Levy

Daniel Levy 5 måneder 5 dager ago #86559

• HH
  • HH's profilbilde
Forstå kan jeg, men synes ikke det er en spesielt god reaksjon.

Klarer heller ikke å se hva slags pressmiddel de har - foruten demonstrasjoner. Noe jeg forøvrig hadde støttet. Man kan jo bare drømme om en bred boikott i hele England for å få restrukturert klubbene til å igjen være i det minste noen form medlemsstyrte (selv om som sagt medlemsstyrte klubber knapt er perfekte de heller). Problemet er selvsagt at jeg ikke vil støtte at man tar over verdier med tvang. Disse klubbene er dessverre kjøpt på lovlig vis.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Knut

Daniel Levy 5 måneder 5 dager ago #86560

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Greia er vel at man ikke helt vet hva slags pressmiddel man har ennå. Supporteropprør i England (i nyere tid) er jo nesten helt ukjent farvann. Men når vinden har snudd såpass som den har nå, må man jo nesten bare utnytte momentum og prøve seg frem.

Forsåvidt enig i at reaksjonen kunne vært bedre, men vanskelig å bedømme når prinsipp/idealisme skal trumfe det som er pragmatisk. Hvis man står på sitt vil man kanskje få enda mer igjen for det til slutt. Det er jo ingen tvil om at sympatien blant de fleste ligger 100% hos supporterne her - siden det har skjedd et klart tillitsbrudd.

Baktanken med å henvende seg såpass direkte til Lewis er selvfølgelig å få ham til å ta stilling. Ikke at jeg tror det skjer, men det er jo ingen tvil om at omdømmet til klubben har fått seg en støkk. Og jo mer omdømmet vakler, jo mer vil det kunne gå utover økonomien, som igjen åpenbart er noe som angår Lewis.

Og jeg må si at argumentet med at dette var taushetsbelagt er en av de dårligste unnskyldningene klubben har kommet med oppi alt dette. Vi måtte dessverre lyve dere rett oppi ansiktet fordi vi hadde avtalt med resten av gjengen at vi skulle holde det hemmelig at vi kom til å fucke dere over. Igjen, hvorfor blinker ikke varsellampene når man i det hele tatt må skjule sånt for supporterne? Jeg vil jo tro at THST har uttrykt sin motstand mot dette hvis det har kommet opp. Synes det pirker borti mye av roten til hele greia egentlig, man ga fullstendig faen i hva supporterne måtte mene og håpte at det skulle blåse over. Finnes ikke et snev av unnskyldning i det.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 5 måneder 5 dager ago av Dougie.

Daniel Levy 5 måneder 5 dager ago #86561

• Øystein Svensen
  • Øystein Svensen's profilbilde
Daniel Levy er født i 1962 og Spurs supporter siden en gang på 1960 tallet, det er rimelig å tru at han har fått sin drømmejobb og gjør sitt beste for sin klubb! Det mener jeg Levy har gjort siden han tok jobben som styreformann, det er bare å lese historien 20 år tilbake å se hva som har skjedd (uten å grave seg ned i detaljer).

Nå kan vi lese den korte historien til ESL og i etterpåklokskap dømme Levy nord og ned, men hva om ESL hadde blitt suksess og Spurs ikke var med, hvem hadde fått skylda? og hvem får skylda for alt som går galt? hvem får kreditt når det går bra?

Jeg er egentlig dritlei alle som vet alt best, alltid!

Daniel Levy er etter min mening det beste som kunne skjedd klubben og jeg husker en del, jeg så tilogmed live svart/hvit når England vant VM I 1966!
Brewers make wort, the yeast makes beer!
Følgende bruker har takket deg: Knut

Daniel Levy 5 måneder 5 dager ago #86562

• HH
  • HH's profilbilde
Få har vel "støttet" Levy mer enn meg her inne. Helt enig i at Levy så vidt jeg kan bedømme har gjort en fabelaktig jobb for Tottenham. Av klubber som ikke har fått penger fra olje er det ikke mange som kan måle seg med den fremgangen vi har hatt siden Levy kom inn. Atletico Madrid er den eneste jeg kan tenke på som har gjort det bedre fra et noenlunde lignende utgangspunkt. Kan sikkert finnes andre også hvis man tenker nøye nok etter, men mange er det ikke.

Det betyr ikke at man kan glemme at når Levy måtte ta sin største prinsipielle avgjørelse så tok han feil. Man kan være uenig i kjøttinnholdet i kjøttkaker osv. uten at det betyr så mye. Man kan være enig med et parti eller en politiker i stort sett alt, men hvis vedkommende ikke støtter f.eks ytringsfriheten hva har det da å si at man stort sett er enig med partiet/vedkommende? I fotballsammenheng så bommet Levy på noe så grunnleggende som nettopp ytringsfriheten etter mitt syn. Det kan ikke aksepteres. Dvs jeg kan personlig tilgi Levy selvsagt, men han burde ikke fortsette i denne jobben når han bommer så fullstendig på hva fotball faktisk er.

Så deler jeg ikke kritikken hva gjelder det taushetsbelagte. Jeg kjenner ikke prosessen rundt ESL, men jeg antar man startet med noen løse ideer for diskusjon osv. Den type diskusjon må nødvendigvis være taushetsbelagt lenge før den blir et problem. Å kategorisk nekte å delta i den slags diskusjoner før man evt. vet hva det blir til gir heller ingen mening - man må nesten forstå hva man skal si nei til før man sier nei.
Følgende bruker har takket deg: Knut, Dougie

Daniel Levy 5 måneder 5 dager ago #86563

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Øystein Svensen skrev:
Nå kan vi lese den korte historien til ESL og i etterpåklokskap dømme Levy nord og ned, men hva om ESL hadde blitt suksess og Spurs ikke var med, hvem hadde fått skylda? og hvem får skylda for alt som går galt? hvem får kreditt når det går bra?

Jeg er egentlig dritlei alle som vet alt best, alltid!
Hva har det argumentet her med saken å gjøre? Greit nok at det er litt ‘damned if you do, damned if you dont’ rundt Levy til tider, men dette blir en avsporing i denne sammenehengen.

Som HH er inne på, dette er noe mer fundamentalt enn å være etterpåklok etter et overgangsvindu.

@HH
Greit nok det. Men dette har jo skjedd over en lengre periode. Og hvis man skal tro THST, noe som har blitt kategorisk avfeid hele veien. En ting er å holde samtalene skjult i utgangspunktet, men at man ikke på noe punkt har lufta stemninga? Det er jo en grunn til at dette backfira såpass.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 5 måneder 5 dager ago av Dougie.

Daniel Levy 1 måned 1 uke ago #88218

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Blir vistnok valgt som PLs representant i ECA board

Daniel Levy 1 uke 17 timer ago #88666

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Rykter om at ENIC skal kjøpe Standard Liege i Belgia

Daniel Levy 1 uke 5 timer ago #88667

• HH
  • HH's profilbilde
Har den slags avtaler noen gang hatt noe særlig for seg?

Interessant med tanke på om ENIC har planer om å selge oss. Tvilsomt at Levy har planer om å trappe ned ved å flytte fra London for å drive en mindre klubb i Belgia.

Daniel Levy 6 dager 18 timer ago #88668

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
HH skrev:
Har den slags avtaler noen gang hatt noe særlig for seg?

Interessant med tanke på om ENIC har planer om å selge oss. Tvilsomt at Levy har planer om å trappe ned ved å flytte fra London for å drive en mindre klubb i Belgia.

Tanken er vel heller at Liege skal få benytte seg at våre nest beste og øke verdien sin på den måten tenker jeg. Mulig det er noe Brexit-begrunnet også, at det har en verdi å ha en vennlig klubb inne i EU?

Daniel Levy 6 dager 8 timer ago #88669

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Eide ikke ENIC en haug av klubber tidligere? Blant annet Slavia Praha og en klubb i Serie A. Aner ikke om motivasjonen er å skape et "imperium" tilsvarende Red Bull, CFG og Pozzo-familien eller om det bare er snakk om å ha en farmerklubb, men skader vel ikke med gode forbindelser på kontinentet. Mye spennende som kommer fra den belgiske ligaen.