Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Sommervinduet 2021

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88169

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Spennende.
Håper han slår til, sjøl om Veland var usikker om han passer oss.
Håper på en angrepsspiller på tampen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88170

• HH
  • HH's profilbilde
Noen solide begrunnelser fra Veland. Dyp analyse :lol:

Så lenge Tanganga er frisk har vi i det minste ikke en helt ubrukelig spiller på backen.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88171

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Et helt allright vindu. Styrket i forsvar, svekket offensivt - på papiret. Mange spennende typer inn, men ekstremt tynt fremover. Bale, Vinicius og Lamela er erstattet med kun Bryan Gil. Får håpe Scarlett er klar, og at vi unngår skader. Ubalansert og langt fra perfekt, men et steg i riktig retning.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88172

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Kan se ut som Aurier forsvinner likevel.

Serge Aurier is in talks to terminate his #thfc contract with immediate effect. [RMC]
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88173

• HH
  • HH's profilbilde
Ikke enig i at det er ubalansert. Vet ikke hvor svekket vi er offensivt heller. Bale var god på slutten, men sesongen totalt sett bidro han ikke med mye. Vanskelig å si hvor mye Gil kan bidra med. Og Sessegnon er tilbake. Jeg har null tro på han, spesielt som ving, men han bidrar til at balansen er god.

Vanskelig å si hva neste sommers mål blir nå. Sessegnon kan overraske meg, men tipper han, Doherty, Winks, Dier og muligens Ndombele blir de største spørsmålstegnene. Håper Ndombele kan motbevise meg i det minste.

Jeg synes kjernen vår nå ser veldig bra ut. Romero var viktigst. Gil perfekt da vår alderssammensetning på topp var helt feil. Sarr utrolig spennende og Emerson virker som en type som utfyller forsvaret vårt godt. At vi har plass til Scarlett isteden for en ny CV synes jeg bare er fint. Vi har aldri funnet en backup-spiss bedre enn Son og ser ingen grunn til at ikke Scarlett ikke skulle spille mye i CL.

Mange spørsmålstegn i troppen, men totalt sett synes jeg det virker som vi har vært smarte. Så får vi se om de vi har kjøpt faktisk er gode for en gangs skyld.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88174

• HH
  • HH's profilbilde
HH skrev:
Prioriteringer:
1. Stopper
2. Høyreback
3. Ving
4. Stopper nr. 2
5. Ving nr. 2
6. Sentral midtbane

1. er milevis viktigere enn alt annet. Spranget fra 2 til 3 er også ganske stort i mine øyne. 4/5/6 handler vel så mye om man kan finne en god avtale. En "billig" Sabitzer ville vært bedre enn hvilken som helst "stopper nr. 2" som et eksempel.

Lloris
KWP - Skriniar - Rodon - Reguilon
Højbjerg - Ndombele
Bergwijn / NY VING - Lo Celso - Son
Kane

Det hadde ikke vært noe dårlig startoppstilling.

Kunne like gjerne ha ansatt meg for Paratici :lol:

Romero for Skriniar skal jeg kunne leve med. Emerson for KWP burde fungere. Der har uansett Tanganga gjort det litt mindre kritisk. Ung ving i Gil er perfekt og Sarr høres fantastisk ut. Sanchez har også gjort behovet for stopper nr. 2 mindre viktig. Samt at Alli har gitt oss litt mer å spille på fremover.

Synes vi har vært veldig smarte i dette vinduet jeg.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88175

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
På papiret er jo troppen ubalansert når vi har 7 backer og 6 angripere (inkl to uten PL-erfaring), men jeg synes det ser mer spennende ut enn før vinduet starta, og vi er jo mist i prosessen med å skifte ut stallen.

Nå har det etterhvert hopa seg opp med dårlige overgangsvinduer, så sånn sett er vi nesten foran skjema.

I høst lever jeg fint med den angripsrekka. Bedre at Scarlett og Gil får matching i Conference League enn at en Vinicius får det. Egentlig vinn vinn, hvis de tar nivået så er jo dekningen skikkelig bra, hvis de trenger mer tid kommer det et januarvindu man kan justere i.

Vil selvfølgelig havne i trøbbel hvis skadene hoper seg opp offensivt, men det er vel bare City som relativt ubemerka kan gå med flere nøkkelspillere langtidsskada.

Jeg tror riktignok vi vil merke savnet av Bale - han var håpløs i perioder, men bidro etterhvert med mange mål. Men så skal det sies at Bale scoret en del av de målene Dele vanligvis har scoret, så forhåpentligvis bidrar han der.

Så alt i alt et ok+ vindu. Ndombele > en type som Bissouma og Doherty/Aurier > en angrepsspiller (ikke nødvendigvis en ren spiss), så hadde det vært ordentlig bra. Førstnevnte kan forsåvid være en blessing in disguise hvis Ndombele får sving på sakene, men tør ikke håpe lenger.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 2 uker ago av Dougie.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88176

• Christian
  • Christian's profilbilde
Ok+ overgangsvindu. Jeg forstår at man ikke kan få til alt med en gang. Deler av supporterbasen har nok spilt for mye Football Manager og tror at alt er så enkelt i forbindelse med overganger. Ikke vet vi hva det snakker om i klubben heller når det gjelder potensielle signeringer. Skulle gjerne hatt inn en offensiv spiller til som er mer naturlig spiss enn Son, men jeg tror vi skal klare oss. Det kommer et januarvindu også.

Ser det skrives at klubben vil terminere kontrakten til Aurier også, så da har vi plutselig ikke overvekt av høyrebacker men dekninga der er fortsatt god.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88177

• HH
  • HH's profilbilde
Kommer jo an på hva man ser Sessegnon som. Kan like gjerne si 5 backer nå.

Jeg mener ikke troppen er perfekt selvsagt, men balansen synes jeg er veldig nære det faktisk.

4 stoppere med to backer som også kan spille som stopper. En defensiv back på begge sider og en offensiv. To offensive på venstre hvis Sessegnon spiller der.

6stk som kan spille sentralt på midten. Perfekt selv om jeg ikke forventer mye av Winks.

5 vinger med Sessegnon. Samt at Alli og Lo Celso kan ha en rolle i angrepsrekka. Vi har snakket om en backup til Kane i årevis, men den beste backupen vi har hatt et Son. Så så lenge Bergwijn, Lucas og Gil kan spille så godt at Son ikke må starte alle kamper burde det fungere glimrende. Og man vet aldri når Scarlett tar det neste steget. Det kan være i november, februar eller to år til. Nå burde han i det minste få sjansen.

Så balansen synes jeg er omtrent perfekt. Men det fordrer selvsagt at folk som Ndombele vil spille.

Alt for kritisk her inne mener jeg. Synes Romano har mer rett enn at dette kun er ok+. Selv om jeg ikke vet om Romero, Gil og Emerson bare blir tre nye Ndombele eller ikke.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88178

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Og der var Aurier borte.