Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Sommervinduet 2021

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88179

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Bra, selv om jeg mye heller ville blitt kvitt Doherty. Nå er det jo lov å håpe at Doherty kanskje skal bli bedre med sin gamle manager, men det har jo ikke akkurat sett sånn ut så langt. Aurier har i det minste hatt utvikling og hadde en ok sesong sist, mens Doherty mer eller mindre sett grusom ut i alle kamper. Og selv om Aurier gjorde en del tabber, var han synlig og spilte med mye energi i spillet sitt. Doherty har jo mer eller mindre vært usynlig i alle kampene han har spilt. Doherty så langt er vel noe av det værste jeg har sett av en back i Tottenham siste 30 årene, og det absolutte bunnpunktet var kampen mot Arsenal(en middelhavsfarer). Hutton var ikke strålende men sammenlignet med Doherty var han verdensklasse.Dougie skrev:
Og der var Aurier borte.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88180

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Alt for kritisk her inne mener jeg. Synes Romano har mer rett enn at dette kun er ok+. Selv om jeg ikke vet om Romero, Gil og Emerson bare blir tre nye Ndombele eller ikke.
Vil presisere at ok+ i min bok er ganske bra. Synes egentlig vinduet har overgått det jeg turte å forvente. Men et par uløste situasjoner (Ndombele feks) som gjør at det fortsatt mangler litt.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88181

• Knut
  • Knut's profilbilde
Med tanke på hvor vi var i slutten av mai så vil jeg si situasjonen nå har overgått mine villeste forhåpninger. Om noen hadde fortalt meg at vi var i Ars* sine sko etter 3 serierunder, altså nederst med 0 poeng, ville jeg ikke ha blitt overrasket...
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 1 måned 2 uker ago av Knut.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88183

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
HH skrev:
Alt for kritisk her inne mener jeg. Synes Romano har mer rett enn at dette kun er ok+. Selv om jeg ikke vet om Romero, Gil og Emerson bare blir tre nye Ndombele eller ikke.
Vil presisere at ok+ i min bok er ganske bra. Synes egentlig vinduet har overgått det jeg turte å forvente. Men et par uløste situasjoner (Ndombele feks) som gjør at det fortsatt mangler litt.

Mange usikkerhetsmomenter hos oss. Antakeligvis flere enn for noen annen "toppklubb". Ndombele kan være PLs beste midtbanespiller eller han kan ende opp med å knapt spille. Til riktig pris burde vi ha solgt, men om 3 mnder kan vi fort sitter her og være sjeleglade for at det ikke skjedde. Uansett med Alli muligens tilbake så er vi ikke så avhengig av Ndombele. Dvs. alle er avhengige av PLs beste midtbanespiller, men de tre som spiller vil tross alt stort sett være ganske gode (så fremt man ikke får flere skader som gjør at Winks må starte 25 kamper i ligaen).

Jeg tror muligens man hadde planer om å gjøre mer enn man gjorde, men at folk som Bergwijn, Alli, Sanchez, Tanganga og Dier har gjort at man kanskje tenker de like gjerne kan få en sesong til. Vi har kjøpt 3 stk som i løpet av sesongen vil kjempe om en plass i laget. Skipp er tilbake og en kar som Tanganga skal også integreres for fullt. Vi kan fort midt i sesongen ha et lag hvor 3-4 nye er ganske klare i startoppstillingen. Det er egentlig mer enn nok. Skulle vi f.eks ha byttet ut Bergwijn med Traore og Ndombele med Aouar er jeg redd man fort hadde endt opp med for mange forandringer - selv om det spiller for spiller muligens hadde gitt mening.

Det betyr ikke at jeg nå tror alle blir gode. Meget mulig at jeg om 8-9mnder tenker at f.eks Bergwijn burde selges, men synes det er helt greit å gi han en skikkelig sesong på å vise hva han er god for.

Hva gjelder Aurier er jeg enig i at han er bedre enn Doherty, men Doherty virker i det minste til å ønske å være her. Så som 3. valg på høyrebacken tar jeg heller han enn Aurier med tanke på stemning i troppen osv. Er litt det samme med Winks. Så fremt Ndombele vil spille så er Winks 6. valg eller noe. I en slik rolle er det utvilsomt en fordel at man har en spiller som godtar sin posisjon, men allikevel ønsker å gi det en sjanse.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88185

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ikke uenig i noe egentlig. Men nå var det slik at alle parter tydeligvis ønsket Ndombele ut, og da sykes jeg det er en faktor som må med når man «rater» et vindu. Ikke at det egentlig spiller noen rolle hva fans mener om vinduet uansett.

Skrev selv at Ndombele kan være en blessing in disguise. Ikke utenkelig at han tar en Modric. Jeg tror det ikke (pr nå ser han lengre unna ut enn noen gang), men det kan selvsagt skje. Vi er helt avhengig av at enten han eller Lo Celso begynner å levere stabilt, og sistnevnte skal jo slik det ser ut nå tilbringe halve høsten i karantene. Sånn sett er det kanskje ikke så dumt å ha ekstra bredde i forsvar, iom at det gjelder Romero og Sanchez også.

Så er jeg 100% enig i at det er riktg å også fokusere på å utvikle det vi har. Kan ikke skifte ut alt heller. Det var vel også mye av grunnen til at Nuno ble henta og til arbeidsfordelingen mellom ham og Paratici. Nunos jobb er å utvikle det han har tilgjengelig.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88186

• HH
  • HH's profilbilde
Veldig usikker på hva vi ønsker med Ndombele. Jeg tipper at fordi Skipp og Alli har startet såpass bra at vi kanskje synes det er helt greit å ha Ndombele i troppen. Hadde vært vanskeligere hvis vi hadde følt et akutt behov for å få inn noen som kan mer eller mindre rett inn på laget (som Romero - antar jeg innen ikke alt for lenge).

Skulle Ndombele motbevis alle så strålende. Skulle det ikke gå så bra vet jeg ikke om verdien har sunket så mye. Mulig det er enklere å få Ndombele til å signere en kontrakt et annet sted med lavere lønn hvis han skal gå 12 mnder uten å bidra med så mye. Selv om hans verdi også nok vil gå ned.

Jeg er ingen fan av sutrekopper. Jeg tar heller en god spiller som ofrer alt enn en veldig god spiller som oppfører seg som Ndombele. Samtidig var han en periode der under Mourinho ekstremt hardarbeidende og i god fysisk form. Ser ingen grunn til at han ikke skulle klare å komme dit igjen. Og da mener jeg rollen Højbjerg har nå passer Ndombele helt perfekt.

Derfor vil jeg ikke gi klubben noe minus for at han fortsatt er her. Hadde vi fått 50m burde vi selvsagt ha solgt, men det var nok aldri på bordet. Burde man ha solgt for 30 som så gir deg Daniel James? Tvilsomt. Så burde selvsagt Ndombele aldri vært kjøpt, men satser på at med Paratici blir det færre bomkjøp i den klassen (all går på bomkjøp selvsagt - men å bruke ca. €150m på Ndombele, Lo Celso, Sessegnon, Clarke og Bergwijn på en sesong er altså så fryktelig med tanke på verdi for pengene at jeg nesten ikke har ord). Og da liker jeg Lo Celso og Bergwijn bedre enn de fleste. Lo Celso er muligens verdt pengene, men selv der er det under tvil. Bergwijn tror jeg blir god, men alt for dyr. Året før var vel ikke noe bedre heller :lol:

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88189

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
Ndombele mister nå begge bestekompisene og i utgangspunktet skulle en jo tro dette virker negativt inn. Men nå har vel Aurier uttrykt ønske om å dra i 2 sommervinduer. Med en sånn innstilling gir det kanskje heller ikke best innflytelse på andre. Kanskje kan det være sunt å bryte helt opp den franske-klikken men magefølelsen for en sprudlende glad og spillesugen Ndombele er fortsatt ikke allverdens :/

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88190

• Øystein Svensen
  • Øystein Svensen's profilbilde
Pride_Of_London skrev:
Ndombele mister nå begge bestekompisene og i utgangspunktet skulle en jo tro dette virker negativt inn. Men nå har vel Aurier uttrykt ønske om å dra i 2 sommervinduer. Med en sånn innstilling gir det kanskje heller ikke best innflytelse på andre. Kanskje kan det være sunt å bryte helt opp den franske-klikken men magefølelsen for en sprudlende glad og spillesugen Ndombele er fortsatt ikke allverdens :/

Det høres ut som en god mulighet for en positiv utvikling, han (Ndombele) har jo fremdeles en franskmann å prate med, som kaptein burde det være en oppgave for Lloris å få "guttungen" på sporet...
Brewers make wort, the yeast makes beer!

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88191

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg vet selvsagt ikke, men har aldri helt kjøpt den forklaringen at han er så avhengig av "vennene" sine. Karen fartet rundt i lavere divisjoner i Frankrike fra ung alder.

Sommervinduet 2021 1 måned 2 uker ago #88192

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Jeg vet selvsagt ikke, men har aldri helt kjøpt den forklaringen at han er så avhengig av "vennene" sine. Karen fartet rundt i lavere divisjoner i Frankrike fra ung alder.
I et miljø hvor alle snakket samme språk, hadde mange av de samme referansene etc etc. Lite grunnlag for å mene noe om hvordan det evt skal påvirke Ndombele at kompisene hans er borte, men definitivt noe annet å være i et fremmed land. Det sagt burde han hatt god nok tid nå på å lære seg språket og bli kjent med lagkameratene/miljøet/kulturen nå.
Siste endring: 1 måned 2 uker ago av Dougie.