Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Nuno Espírito Santo

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87247

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Nuno Espírito Santo er vår nye manager. Han er 47 år gammel fra øygruppa Sao Tome and Principe. Vi ønsker han alt vel.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Knut

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87249

• Hawk
  • Hawk's profilbilde
VELKOMMEN... Spent på om Nuno dyrker en formasjon eller om det blir mye variasjoner som d har vært med Wolves i år, hans foretrukne formasjon er vel 343, en formasjon som jeg synes passer dårlig til dagens stall. Etter at Jimenez ble skada virker d som om han har lagt mer om til 3412 og 4231, to formasjoner som passer dagens stall litt bedre. Han har tidligere i karrieren brukt både 433 og 442.
Har drømt om en 433 formasjon m vårt kjære SPURS, kanskje det blir Nuno som driller inn denne i sommer. Kane som dropper ned i 10er rollen med Son & ?? på løp. Høyberg som balanserende midtbanespiller og kan droppe ned i oppbyggingen med Lo Celso og Ndombele som indreløpere -får se om d blir m drømmen :)
Nuno har jo fått mye ut av Doherty tidligere, så om vi ikke får inn noe nytt blod der, så blir d nok han og Reguilon på backene uansett formasjon. Midtstopper trenger vi uansett hvordan vi vrir og vrenger på d... Så får vi håpe at Levy enten sier NEI til alle bud under 200mill på Kane eller at vi trår til m 2-3 skikkelige signeringer sånn at Kane faktisk tror på at vi kan få til noe i 21/22 sesongen :)
Spillerne som kommer inn er nok enten Portugisiske eller kommer de fra Italia, et par unge Portugisiske (høyreback og off spiller) samt en forsvarsjef eller 2 fra Italia, så skal jeg være fornøyd -COYS-
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87250

• HH
  • HH's profilbilde
Ikke enig i at 3-4-3 passer dårlig, men man får plutselig en overflod av sentrale midtbanespillere.

Stoppere orker jeg knapt diskutere. Uansett hvilken formasjon så holder ikke de mål. Ben Davies kan muligens bli akseptabel i en 3-4-3 som ytre stopper. Men uavhengig av om man går med 3 eller 4 bak så må man ha nye stoppere. Problemet med 4 bak er at våre backer helt tydelig ikke holder mål.

Reguilon - Ndombele - Højbjerg - Doherty

Teoretisk sett burde det være perfekt. Reguilon og Doherty får roller som passer de mye bedre. Skal sies at det spiller ingen rolle om du er blitt vingback hvis man skal være så ubrukelig defensivt som de var i fjor. En vingback skal fortsatt være med å forsvare.

Personlig synes jeg Ndombele spilte sin beste fotball ved siden av Højbjerg. Han har utviklet seg enormt defensivt og selv om han har mange "triks" er han for lite skapende lengre fremme. Han skårer litt, men vil aldri skåre 10-15 mål. Og jeg kan ikke se at han har et spesielt godt blikk for spillet til å slå den siste pasningen. Der er Lo Celso mye bedre etter mitt syn. Ndombele er derimot potensiell verdensklasse i å gå av folk litt dypere hvor det er bedre plass.

Son - Kane - Bergwijn (eller noen)

Samme problem som alle andre formasjoner. Våre to med høyest potensial bak Kane trives best på venstre. Så kan man kanskje håpe at Nuno prøver å gjøre formasjonen litt mer "flytende"?

Det største "problemet" er at vi nå har Lo Celso, Skipp, Winks og Sissoko på benken som egentlig kun kjemper om 2 plasser sammen med Højbjerg og Ndombele. Spesielt trist for Lo Celso som jeg ikke synes er best som CM og som ikke er spesielt god som ving. Alli er et annet problem der da Nuno sine vinger tradisjonelt sett som Jota, Traore, Neto osv. er mer tradisjonelle vinger enn Lo Celso og Alli.

Så er det sikkert mulig å gjøre Bergwijn-rollen til en 10'er.

Son - Kane
Lo Celso
Reguilon - Ndombele - Højberg - Doherty
XXX - XXX - Rodon
Lloris

Det vil jeg si er det nærmeste man kommer en optimal formasjon for oss med dagens spillere. Alli kan selvsagt også spille i Lo Celso-rollen der. Mens Bergwijn kan dekke for Son og Lo Celso.

Sessegnon perfekt konkurranse til Reguilon i den rollen. Doherty må selvsagt få konkurranse. Sissoko kan selvsagt spille der. Antakeligvis bedre enn Doherty, men knapt noe perfekt løsning. Lamptey hadde selvsagt vært noe, men kan ikke se at det skjer pga økonomien i det.

Så blir det veldig spennende å se hva Nuno får ut av:

Dier (starter selvsagt)
Sessegnon (jeg synes han er ekstremt ordinær, men håper selvsagt jeg tar feil - farten og foten har han jo - og hvis Nuno klarte å få Doherty til å bli bra burde det være håp for Sessegnon)
Rodon (så OK/bra ut i fjor - er det mer der?)
Winks (utrolig at han kunne være såpass lovende før skadene - med tanke på hvor veldig ordinær han er nå)
Alli (som alltid - er det en spiller der?)
Bergwijn (synes jeg virket så lovende tidlig, men fullstendig stagnert - potensialet er der)
Lo Celso (begynte å komme seg på slutten - måtte han holde seg frisk i sommer)
Ndombele (var ikke dårlig, men på ingen måte levd opp til prislappen og det potensialet han har)
Doherty (tragedie, men helt opplagt en bra spiller for Wolves - tror ikke noe på det, men...)
Reguilon (knapt sett en spiller miste det så fullstendig utover i sesongen)

Kunne bare Nuno få 3-4 av de der opp til sitt potensial. Folk som Alli, Bergwijn, Lo Celso og Ndombele mener jeg har potensial til å være ledende spillere i PL. Mens de andre har også vist at de kan være veldig gode PL-spillere. Nuno får aldri alle de tilbake på topp, men burde klare noen.
Følgende bruker har takket deg: Ginola #14

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87251

• Hawk
  • Hawk's profilbilde
Du er enig m meg, vi har en del sentrale midtbanespillere og bør unngå å spille m kun 2, samtidig som vi begge mener at Lo Celso og Ndobele er best sentralt i banen, så en 433 formasjon er d som passer oss best :) Med Kane sin "nye" måte å spille på med å trekke ned for å involvere seg i spillet føler jeg au at d er unødvendig m en spiller i 10er rollen, da går de lett i samme rommene. Om d skal fungere må vi få Dele tilbake i storform sånn at han går på d off dype løpet når kan dropper :) det kan han jo gjøre fra både en fri kantposisjon, 10er rollen eller som en indreløper :) Ska bli godt å komme igang m pre-season kampene sånn at vi får se litt hva Nuno tenker samt å se hva slags spillere vi blir linket til de neste dagene og ukene, vil tro d blir mye rykter nå når treneren endelig er på plass :)

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87252

• HH
  • HH's profilbilde
Ganske vanlig i dagens fotball med en møtende spiss at man har 2 spillere i rommet foran stopperne. City feks gjør gjerne det når de til tider spiller uten en egentlig midtspiss. Men det fordrer selvsagt litt koordinasjon. Med Alli kan man se for seg at han løper i bakrom når Kane går ned. Som et eksempel.

"Problemet" med 4-3-3 er at vi har backer som ikke fungerer i den formasjonen (i alle fall har de ikke gjort det). Og at Nuno har foretrukket 3 bak lenge. Aldri gunstig hvis en trener må gå bort fra det han foretrekker, men vet ikke om 3 bak var mest fordi det passet i Wolverhampton og at han synes 4 bak er like greit.

Ingen tvil om at vi har spillere fremover i banen som burde passe til 4-3-3, men som sagt ikke enig i at 3-4-3 ville vært mye av et problem. Som sagt 3-4-1-2 er muligens hva gjelder formasjon det som jeg synes passer oss best.

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87253

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Er ganske positiv til ansettelsen. Uten at jeg har masse kjennskap til Santo eller Wolves synes jeg de har vært en tøff motstander i noen år nå, og virker som et lag som er vonde å møte. Spurs har vært for veike de siste par åra, og håper på litt reprise av den første tida/midten under Poch hvor det både var god offensiv fotball og et lag som var fryktløse og tråkka til i duellspillet.

Må nok inn et par nøkkelsigneringer, men håper også han kan få flere i stallen opp på et høyere nivå igjen. Min største bekymring framover er at det med italiensk sportsdirektør blir signert for mange spillere som trenger lang tid på å tilpasse seg ligaen. Håper det også blir sett på smarte signeringer med PL-erfaring, i kategorien Højbjerg, Trippier osv, som ikke trenger å koste skjorta men som kan både forsterke og gi dybde i stallen

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87254

• Knut
  • Knut's profilbilde
Må legge til at Nuno virker som en geniunt bra mann - i tillegg har han nesten verdens kuleste navn :lol:
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Følgende bruker har takket deg: CWaddle

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87255

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
I Wolves (da det fungerte) varierte vel Nuno mellom 3-4-3, 3-5-2 og 3-4-1-2 etter motstand og kampbilde. Vi har også troppen til å variere mellom de formasjonene.

Synes også backene våre ganske opplagt er best egna til å spille et slikt system, selv om vi uansett må prøve å oppgradere Doherty. Men det store spørsmålstegnet er fortsatt forsvarstreern.

Tomiyasu/Rodon/Tanganga - Sanchez/Toby - Ny stopper/Dier/Davies

Alle posisjonene er store spørsmålstegn. Avhengig av at Nuno i det minste får skikk på enten Rodon, Tanganga eller Sanchez. Toby kan sikkert fungere en stund, men blir en midlertidig løsning mer enn noe annet, da han begynner å få åpenbare tempoproblemer.

Tomiyasu virker perfekt for den RCB-plassen, men umulig å si om/når han tar nivået. Og han virker ikke være den lederen som trengs. Den spilleren bør dessuten være venstrebent, siden Dier og Davies pr nå er de eneste vi har som er brukbare med venstre.

Det optimale jeg kan se her (gitt at vi henter Tomiyasu og en venstrebent stopper) er at vi selger Dier og leier ut Tanganga. La Rodon og Sanchez få et år på å forsøke å utvikle seg under Nuno. Men Dier kommer selvsagt til å starte mot City, sannsynligvis sammen med Sissoko og/eller Aurier :(
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 3 måneder 2 uker ago av Dougie.

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87257

• Christian
  • Christian's profilbilde
Spillestil satt til side, nå skal det bli spennende å se hva som kommer inn av spillere og hvem som forsvinner. Regner med at godeste Nuno får litt å si han også, komme med litt input.

Nuno Espírito Santo 3 måneder 2 uker ago #87258

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Dere som er bekymret for 3-4-3.
Husk at denne formasjonen er dynamisk.

Det som er vanlig når vi forsvarer er 5-4-3 og når vi angriper så blir det fort 3-4-5 med overlapping ute på kantene.
Problemet er når det er kontringer imot. Da er man avhengig av at side midtstopperne har noe hurtighet.

Selv er jeg fan av 4-4-2(men vi mangler flere spisser), men da må vingene våre jobbe mer bakover. Noe man egentlig ikke ønsker med Son/Bergwijn/Bale etc. De skal true bakrom.
Sånn sett er 4-3-3 mer passende.
  • Side:
  • 1
  • 2