Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 5 dager ago #88289

• Presley
  • Presley's profilbilde
Skuffende kamp i går, vi hadde vel et skudd på mål.Palace vinner fortjent.Til tider kom vi knapt over midtbanen.Vi hadde totalt 2 avslutninger, mens Palace hadde 12.
Midtbanen var svak, ingen som kunne holde på ballen, vi savner en playmaker.

Hvorfor gjorde ikke Nuno bytter i pausen.Første omgang var grusom og jeg tror alle så at midtbanen ikke fungerte.Kunne tatt ut Winks og satt innpå Gill.Brukt han bak Kane.Ndombele var på benken, hvorfor ikke ta sjansen på han.Jeg er ikke noe Ndombele fan, men Nuno må bruke benken.
Brukte vi alle byttene i går?
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 5 dager ago #88290

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Synd vi ikke bytta Hart mot Edouard(plush cash). Billig god løsning som back-up til Kane.

Tror vi må bare glemme kampen i går og håpe på at dette ikke skjer igjen. Dessverre tror jeg vi blir for forutsigbare i angrep (få å sette innpå for å endre kampbildet).
Siste endring: 1 måned 5 dager ago av Sheik.
Følgende bruker har takket deg: Knut

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 5 dager ago #88291

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Likt det jeg har sett av Nuno så langt, men i går var det strykkarakter på ham. En ting er å starte med den midtbanen, en annen ting er å ikke gjøre grep når det så åpenbart ikke fungerer.

At Ndombele sitter 90 min på benken er for meg en gåte. Forståelig at han ikke skal rett inn og starte, men hvis det nå stemmer at man har slått en strek over sommeren og skal starte på nytt, så er det helt meningsløst å ikke sette han inn. Han har trent hele sommeren, så en halvtimes fotball klarer han.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 5 dager ago #88292

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at noe burde vært gjort, men for meg er det Gil som burde blitt byttet innpå.

Man har spilt i 75 min uten å skape en sjanse. Da ligger man under 1-0 og man tror da at det kun er å fortsette med de man har på banen? Hva har man å tape med å sette inn Gil (eller Ndombele for den del)? Alt vi kunne håpe på der var at noen nettopp kunne gjøre noe på egenhand - noe Gil opplagt kan.

Er jo helt uforklarlig hva man da tenker fra sidelinjen - eller muligens rettere sagt ikke tenker.

Nuno skal få bedre tid av meg enn de fleste ga Mourinho. Hvis OGS faktisk kan gjøre United til en reell tittelutfordrer så skal ikke jeg påstå at det er umulig for Nuno å gjøre gode ting her. Pochettino hadde også en periode ganske tidlig hvor det så rimelig stusselig ut. Min største frykt på kort sikt er hvis spillerne går lei av stilen, men alt for tidlig å tro noe om - og jeg har ingenting å utsette på innsatsen. Vi kriger godt.

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 5 dager ago #88293

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Kan noen forklare hvorfor Ndombele ikke spiller? Midtbanen vår skriker etter en drivende kraft som ikke er for defensiv. (Winks og Høj)

Kane var svak men fikk også NULL å jobb med.. Bale kunne vi godt beholdt da vi hadde trengt en ving...

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 4 dager ago #88294

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Enig i at noe burde vært gjort, men for meg er det Gil som burde blitt byttet innpå.
At ikke Gil er involvert er også merkelig ja. I min bok burde han startet. Imponert i Conference, i motsetning til Winks (som var helt ok hjemme mot Pacos, men katastrofe i bortekampen). Og med Gil kunne man i det minste kjørt på med den midtbanen som har fungert til nå.

Nå er forsåvidt ikke Nuno den første til å ty til Winks i sånne situasjoner, fremfor andre (mer spennende) alternativer. Poch, Mason og delvis Mou var like ille. Jeg bare skjønner ikke hvordan man etter så mange forøsk og så mange feilskjær fortsetter å ty til den samme løsningen som man VET gir minimal offensiv risiko og middels - kvalitet.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 4 dager ago #88295

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg har ingen problemer med lagoppstillingen fra start. Det som skjer under kampen dog - og måten vi løste kampen på med de spillerne som ble bedt om å spille forstår jeg ikke.

Jeg kjenner ikke Emerson, men han skal jo være en offensiv kar. Reguilon er jo også egentlig det. Slik sett ville ikke Emerson (Walker) og Reguilon (Rose) med Alli, Lucas (Eriksen) og Kane være spesielt annerledes enn den gang vi spilte vår beste fotball under Pochettino. Den gang var det også 5 mann man i hovedsak forventet at skulle skape noe. Og selv med Dier og Wanyama sentralt (når Dembele ikke spilte) så var vi ikke ubrukelig offensivt (selv om vi slet med å bryte ned lag som lå dypt med Dier og Wanyama).

Man kan altså fint argumentere for at hva gjelder antall spillertyper i de forskjellige rollene at vi stilte mer offensivt enn vi ofte gjorde under Pochettino.

MEN - våre backer bidrar lite offensivt mot CP. Spesielt Reguilon har tydelig fått beskjed om å ikke gå seg bort offensivt. Emerson virket rimelig blåst - og man kan spørre seg om ikke en Doherty uten defensivt ansvar hadde vært bedre? I alle tilfeller hadde Emerson knapt fått beskjed om å bombe ned høyresiden. Den backen som var mest involvert offensivt i kampen var CPs sin venstreback.

OG - når hva som kanskje kunne ha fungert med de tre foran og to offensive backer aldri ble slik - så gjorde altså Nuno nada for å forandre ting.

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 4 dager ago #88296

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Lucas (Eriksen)
En ganske viktig detalj akkurat dette!

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 4 dager ago #88297

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
HH skrev:
Lucas (Eriksen)
En ganske viktig detalj akkurat dette!

Nja. Skjønner at det er sagt med et glimt i øyet, men i 16/17 var det to kamper Eriksen ikke spilte i. Vi vant begge. I den nest siste kampen i sesongen hvor han ikke spilte slo vi Leicester 6-1 på bortebane. Laget:

Son - Kane - Alli

Davies - Wanyama - Dembele - Sissoko

Vertonghen - Dier - Alderweireld

Det var ikke noe mer offensivt lag enn vi stilte mot CP hva gjelder spillertyper. Men det var en periode hvor vi hadde et system som fungerte og en vilje og modighet til å angripe som vi ikke har sett siden.

Det får Nuno ta på sin kappe. Så kan man bare drømme om at Mourinho er villig til å komme tilbake etter at han har vunnet Serie A igjen.

PL: Crystal Palace(14) - Tottenham(1) 11/9 @13:30 1 måned 4 dager ago #88298

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
HH skrev:
Så kan man bare drømme om at Mourinho er villig til å komme tilbake etter at han har vunnet Serie A igjen.

Nå synes jeg du er slem
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles