Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Heung Min Son

Heung Min Son 4 måneder 1 dag ago #87078

• HH
  • HH's profilbilde
Ingen planer om å selge Kane.

Ingenting er garantert. På ingen måte garantert at Son fortsetter å levere på høyeste nivå heller. En kunst å selge til riktig tid. Var en gang jeg var glad United kjøpte Matic og ikke Dier. Hjelpe meg så feil det var.

Jeg mener Bergwijn er best fra venstre. Han er ingen Son, men Son ville gitt oss muligheten til å kjøpe minst to nye klassespillere. Så kan jo snu på det å si at hvis Son hadde gitt oss penger til en Dias og Havertz ville det muligens ikke vært så dumt?

Blir ikke mye til diskusjon uansett hvis Son skriver ny kontrakt. Og er selvsagt ikke et problem for meg. Elsker Son.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Heung Min Son 4 måneder 13 timer ago #87084

• Hawk
  • Hawk's profilbilde
Enig -har skrevet det samme flere ganger, om vi skal få tettet hullene som vi har i stallen så må vi selge bedre og viktigere spillere enn Sissoko, Lamela og Aurier...
Da er jeg redd vi må selge noe som gir oss mer penger og da synes jeg Son er rett mannen -han nærmer seg slutten på karrieren (sannsynligvis bare 1-2 toppår igjen siden farten er en av hans største styrker), vi har Bergwjin som kan gå inn i rollen hans fra dag 1 samtidig som Alli au kan brukes i en fri rolle på venstresiden.
Men OM Kane blir solgt, så må vi gjøre d vi kan for å beholde Son... spent på hva som skjer de neste dagene og ukene -COYS- :)
HH skrev:
Ingen planer om å selge Kane.

Ingenting er garantert. På ingen måte garantert at Son fortsetter å levere på høyeste nivå heller. En kunst å selge til riktig tid. Var en gang jeg var glad United kjøpte Matic og ikke Dier. Hjelpe meg så feil det var.

Jeg mener Bergwijn er best fra venstre. Han er ingen Son, men Son ville gitt oss muligheten til å kjøpe minst to nye klassespillere. Så kan jo snu på det å si at hvis Son hadde gitt oss penger til en Dias og Havertz ville det muligens ikke vært så dumt?

Blir ikke mye til diskusjon uansett hvis Son skriver ny kontrakt. Og er selvsagt ikke et problem for meg. Elsker Son.
Følgende bruker har takket deg: HH

Heung Min Son 4 måneder 12 timer ago #87085

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Altså Bergwijn kan for all del bli god han. Men han er for øyeblikket ikke i nærheten av å kunne fylle skoene til Son, og det er mye som skal klaffe om han noen gang skal bli det. Det er generelt mye som skal klaffe for at ikke et Son-salg ender opp med å være et selvmål.

Ser man motsatt på det, så tenker jeg at det er viktig at iallefall én av stjernespillerne våre tydelig signaliserer at han ønsker å bli med videre. Det gir en viss følelse av stabilitet. Selv om jeg ikke aner hva motivet til Son egentlig er. Er det egentlig noe særlig interesse for ham der ute?

Liverpool kanskje, men tviler på at de har pengene. RM og Barca hverken trenger Son eller har penger. De italienske virker blakke. PSG kanksje, men igjen, de trenger ikke Son og har andre dyre overgangsmål. Bayern kunne sikkert vært interessert, men bruker sjeldent/aldri den typen penger. Går han dit så sitter han nok ut kontrakten hos oss først, evt går for en billig penge neste sommer. Dortmund har penger hvis de selger Sancho, men utypisk dem å bruke masse penger på en 29-åring, og kan vel neppe tilby Son bedre økonomiske betingelser enn oss.

Så en overgang virker uansett urealistisk. Jeg tror iallefall de summene enkelte forespeiler seg er bare å glemme, og da er det uansett ikke verdt det.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 4 måneder 12 timer ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, Pride_Of_London

Heung Min Son 4 måneder 12 timer ago #87086

• HH
  • HH's profilbilde
Ganske irrelevant om Bergwijn "fyller skoene" til Son eller ikke. Ingen som argumenterer for at det er sannsynlig at Bergwijn noen gang blir like god som det Son har vært - og sannsynligvis vil være noen år til.

Problemstillingen er:

a) Son, Dier og Doherty
b) Bergwijn, ny stopper og ny høyreback

Helt OK selvsagt å mene at man tror a er bedre enn b. Eller at man argumenterer for at vi kan få en ny stopper og høyreback selv om vi beholder Son. Da blir det selvsagt et spørsmål om hvor gode disse to er vs. hvor gode de to man kjøper for Son-pengene på toppen.

Heller ikke begrenset til 2 posisjoner, men prinsippet burde være ganske tydelig med det eksemplet.

Hva gjelder markedet for Son er det en helt annen diskusjon. Ingen argumenterer for å selge Son til 30m hvis det kun er Lille som faktisk er interesserte.

Hva gjelder signaleffekt kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det er slike ting man liker å snakke om i media og er muligens hardt mentalt for fansen å bli "mobbet" fordi man er så liten at spillerne vil dra fra klubben, men hvis b) er bedre enn a) så kan jeg ikke se hva signaleffekten har å si. Liverpool solgte sine to største stjerner i Suarez og Coutinho i årene før de ble best i verden. Urealitisk at Tottenham skal få til noe slikt uansett, men kan ikke se at de led spesielt under den signaleffekten det sendte.

Så er det selvsagt positivt at Son er "lojal" og forhåpentligvis signerer fordi han har tro på at vi kan få til bra ting i Tottenham. Kan kanskje høres litt slik ut i diskusjonen nå, men dette er uansett kun positivt selv om jeg tror å selge Son (hvis et bra bud hadde dukket opp) ville vært til klubbens beste. Så ser jeg ikke bort i fra at det skjer neste sommer uansett - og med ny kontrakt står vi da bare bedre stilt.

Heung Min Son 4 måneder 11 timer ago #87087

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Ganske irrelevant om Bergwijn "fyller skoene" til Son eller ikke. Ingen som argumenterer for at det er sannsynlig at Bergwijn noen gang blir like god som det Son har vært - og sannsynligvis vil være noen år til.

Problemstillingen er:

a) Son, Dier og Doherty
b) Bergwijn, ny stopper og ny høyreback
Ah, nei det var egentlig ikke poenget mitt. Spørsmålet er hvor svekket vi blir av at Bergwijn tar over for Son. Jeg mener vi blir såpass svekket at b) blir betraktelig mindre fristende, og da synes jeg ikke det er irrelevant.

HH skrev:
Hva gjelder markedet for Son er det en helt annen diskusjon. Ingen argumenterer for å selge Son til 30m hvis det kun er Lille som faktisk er interesserte.
Forsåvidt enig i at det er en litt annen diskusjon, men samtidig henger det åpenbart sammen. Poenget mitt er at premisset hvor vi får en veldig høy sum for Son (la oss si mer enn £75m) er såpass urealistisk at det egentlig ikke er noen vits i å diskutere. Samme gjelder - som du påpeker - hvis summen er for lav.
Får vi derimot en sum som hverken er helt urealistisk eller totalt krise (la oss si rundt £50m) så blir det noe annet. Selvsagt kan de pengene være det som skal til for å heve den nødvendige kvaliteten på stopper og høyreback, men usikkerheten er fortsatt såpass høy at det ikke er verdt det mener jeg. Iallefall hvis man tar kvalitetsfallet fra Son til Bergwijn i betraktning. Jeg mener det er fullt mulig å handle smart for de pengene vi evt får inn fra før, og går derfor for c) Son, ny stopper, ny høyreback.

HH skrev:
Hva gjelder signaleffekt kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det er slike ting man liker å snakke om i media og er muligens hardt mentalt for fansen å bli "mobbet" fordi man er så liten at spillerne vil dra fra klubben, men hvis b) er bedre enn a) så kan jeg ikke se hva signaleffekten har å si. Liverpool solgte sine to største stjerner i Suarez og Coutinho i årene før de ble best i verden. Urealitisk at Tottenham skal få til noe slikt uansett, men kan ikke se at de led spesielt under den signaleffekten det sendte.
Enig i at signaleffekt er litt døvt. Men når vår største stjerne mer eller mindre åpent har sagt at han vil vekk, og vi er i ferd med å hente en trener det er knyttet masse usikkerhet til, så kan jeg ikke helt se at det skader at vår andre store stjernespiller ønsker å binde seg til klubben. Skulle vi fått en Son-saga på toppen av alt maset rundt Kane, er jeg redd det kunne blitt hett for både Fonseca og spillergruppa. Nå får man i det minste litt mer ro til å bygge noe.

Ser ikke helt Suarez-eksempelet. Det salget var døden for Rodgers i Liverpool, uten at jeg skal påstå at det skyldtes signaleffekten snarere enn kvaliteten man mistet. At Klopp senere bygde Liverpool til et mesterlag har ingenting med Suarez-salget å gjøre. Coutinho er selvsagt spot on derimot. Får vi så mye penger at vi kan hente en ny Alisson, Fabinho og Van Dijk kan vi forsåvidt sende så mange negative signaler til omverdenen vi bare vil. Men igjen, så mye penger får vi ikke for Son.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Heung Min Son 4 måneder 9 timer ago #87091

• HH
  • HH's profilbilde
Ganske irrelevant som argument alene. Jeg hadde heller ikke argumentert for et salg av Son hvis det ikke var for at vi har sjeldent store hull i laget. Veldig vanskelig å finne spillere som kan ta laget opp til å kjempe om f.eks en PL-tittel. City er et godt eksempel da de har kjøpt veldig mange til høye summer som de omtrent ikke har brukt eller oppgradert innen 1-2 år. Så hvis man har en god tropp er det ikke bare å gjøre den bedre. Litt som den sommeren vi ikke kjøpte eller den sommeren Liverpool ikke handlet. Så klarer jeg ikke å se at noe annet "topplag" i noen av de store ligaene har så opplagte hull som det vi har. Det er konteksten. Samt at jeg er enig med Hawk at vi må være realistiske hva gjelder hvor mange toppår Son har igjen. Veldig veldig mange spillere vil jeg påstå har en "peak" på 3-5 år.

Poenget med Suarez var ikke at sesongen etter ble bedre, men at det er ikke nødvendigvis et langsiktig problem. For meg er det en kunst å selge mens spillere fortsatt har en høy verdi. Leicester er et glimrende eksempel på et lag som har solgt veldig gode spillere til høye summer, men allikevel har de klart å erstatte disse på en imponerende måte.

Bale var ikke et kortsiktig gunstig salg for oss heller, men jeg vil påstå at det var de pengene, etter at de ble omsatt et par ganger, som la grunnlaget for det strålende laget vi så fikk. Jeg tror aldri 16/17-sesongen hadde skjedd hvis vi hadde tviholdt på Bale (hypotetisk sett hvis det hadde vært en mulighet). Det betyr ikke at jeg mener man bare skal selge sine beste spillere, men jeg mener det er gode grunner til at det kunne vært riktig nå.

Heung Min Son 4 måneder 9 timer ago #87096

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Men det har jo aldri vært et argument alene. Ved å selge Son for å tette andre hull lager vi bare et nytt (og potensielt enda større) et, mener jeg. Derfor er det meningsløst.

På generelt grunnlag tar man sjelden langsiktig skade av å selge et par nøkkelspillere nei. Fotball er uansett for dynamisk til det. Men i dette tilfellet tror jeg som sagt vi snakker såpass lite penger gjen at den potensielle oppsiden ikke er større enn den potensielle nedsiden ved å miste Son.
Siste endring: 4 måneder 9 timer ago av Dougie.

Heung Min Son 1 måned 1 uke ago #88219

• Thomas Johansen
  • Thomas Johansen's profilbilde
Skadet på trening med landslaget. Strekk i legg. Uaktuell for Sør Koreas neste landskamp. Hvor lenge kan han være ute? Jippi :(
--- To Dare Is To Do ---

Heung Min Son 1 måned 1 uke ago #88220

• Knut
  • Knut's profilbilde
Godt Kane ble da :dry:
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

Heung Min Son 1 måned 1 uke ago #88221

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Mulig den skaden kun er for å unngå karantene i viktig kamp?